Wielokrotny autoresponder

Wielokrotny autoresponder

Obecnie, aby e-biznes odniósł sukces potrzebne są odpowiednie narzędzia, które pomagają w realizacji celu, prowadzeniu biznesu internetowego oraz pozyskiwaniu nowych klientów. Niektóre narzędzie e-biznesu są bardziej przydatne, niektóre mniej. Do narzędzi, które są najbardziej istotne zdecydowanie należy zaliczyć wielokrotny autoresponder. Jest to bardzo ważny instrument, wspomagający biznes w Internecie.

Czym jest wielokrotny autoresponder?

Wielokrotny autoresponder (nazywany też inteligentnym autoresponderem) jest rozbudowaną wersją zwykłego autorespondera. Wyjaśnię zatem najpierw na czym polega działanie autorespondera.

Autoresponder jest to oprogramowanie, które wysyła automatycznie wiadomość e-mail do osoby, która do nas napisała. Aby to zobrazować posłużę się przykładem.

Załóżmy, że jesteśmy na urlopie i nie mamy dostępu do naszej poczty elektronicznej. W tym czasie ktoś napisał do nas e-maila. Niestety nie możemy odpisać, ale w tym momencie wkracza autoresponder. W autoresponderze mamy ustawioną jedną wiadomość dla wszystkich Autoresponder w nazwie.plprzychodzących e-maili. Np.: „Niestety jestem na urlopie. Będę mógł odpisać dnia 14 sierpnia 2010 roku.” (oczywiście data jest przykładowa). Z tak ustawioną wiadomością autoresponder odpisuje wszystkim, którzy do nas napisali. Jest to zdarzenie jednorazowe – kończy się na jednym odpisanym e-mailu. W tym momencie kończy się praca autorespondera.

Wielokrotny autoresponder różni się od zwykłego autorespondera tym, że może wysyłać wiele zaplanowanych e-maili, które można ułożyć w kolejce. Przykładowo można ustawić wiadomości, które będą wysyłane co 3 dni. Zaletą tego stanu rzeczy, jest to, że wielokrotny autoresponder nie zapomina o osobie, do której wysłał maila (w przeciwieństwie do zwykłego autorespondera). Dzięki temu można go używać w celu publikowania newslettera, czy kursów e-mailowych.

Powstaje pytanie: co takiego właściwie daje nam inteligentny autoresponder? Jest szereg zalet, które sprawiają, że jest to bardzo potężne narzędzie w e-biznesie.

Stały kontakt

Wielokrotny autoresponder wysyłając cyklicznie wiadomości sprawia, że jesteśmy cały czas w kontakcie z naszymi potencjalnymi lub aktualnymi użytkownikami czy klientami. Co to nam daje? Mianowicie to, że co jakiś czas przypominamy o sobie odbiorcom. Dzięki temu, nie zapomną o nas i jest spore prawdopodobieństwo, że będą wracać do naszego serwisu. Wielokrotny autoresponder buduje stałe relacje pomiędzy nami a odbiorcami.

Nawet, gdy ktoś doda naszą stronę do zakładek ulubionych i później straci ją w wyniku nieoczekiwanych zdarzeń, to nasz inteligentny autoresponder przypomni o nas takiej osobie.

Budowanie wizerunku

Wysyłając co jakiś czas wiadomości do odbiorców budujemy swój wizerunek. To, co wysyłamy buduje nasz obraz w oczach adresata. Jeśli wysyłamy przykładowo kurs z cennymi poradami, wskazówkami lub inne wartościowe informacje, to stajemy się autorytetem i ekspertem w danej dziedzinie (w zależności co wysyłamy). Odbiorca jest wdzięczny za cenną wiedzę. Budujemy poprzez wysyłanie wartościowych e-mali opinię osoby, która zna się na rzeczy.

Dzięki temu, że jesteśmy w stałym kontakcie potencjalny klient bardziej nam ufa. Wysyłając kolejne e-maile, odbiorca przyzwyczaja się do nas. Wie, że dostanie od nas cenną wiedzę. Poprzez odpowiednie merytorycznie wiadomości elektroniczne budujemy zaufanie wśród adresatów. Budujemy naszą reputację. A wiadomo, że potencjalny klient szybciej kupi od osoby, którą zna, niż o której pierwszy raz słyszy.

Jeszcze inną kwestią jest budowanie marki i świadomości o sobie poprzez inteligentny autoresponder. W każdej zaplanowanej wiadomości można umieścić stopkę z imieniem i nazwiskiem, nazwą firmy czy adresem strony internetowej. Dzięki temu adresat przy każdym e-mailu będzie się przyswajał z marką i będzie ją pamiętać.

Edukacja

Inteligentny autoresponder daje możliwość edukowania potencjalnych klientów. W kolejce e-maili można ustawić takie, które będą uczyć zagadnień Książki z długopisemzwiązanych bezpośrednio z produktami, które sprzedajemy.

Często zdarza się, że mamy genialne produkty, jednak nie cieszą się one zbyt dużą popularnością. W takim wypadku powinno się wytłumaczyć potencjalnym klientom istotę swoich produktów, do czego są przydatne i dlaczego są dobre. Jeśli odbiorca nie wie dokładnie czym jest produkt, to go nie kupi. Należy mu wytłumaczyć i przedstawić nasz towar czy usługę. Do tego zadania świetnie nadaje się wielokrotny autoresponder.

Darmowa reklama

Wielokrotny autoresponder można wykorzystywać również do promowania produktów. Można to robić na dwojaki sposób.

W treści swoich merytorycznych e-maili można dyskretnie podsuwać odnośniki do produktów związanych z tematyką wiadomości elektronicznej. Reklamy na tablicy reklamowej Przykładowo w e-mailu z poradami na temat zdrowego odżywiania oraz odpowiedniego doboru witamin w diecie, można podsunąć odnośnik z przykładowym suplementem diety wspomagającym prawidłowe odżywianie.

Inną możliwością promocji jest bezpośredni e-mail reklamowy wysyłany poprzez mailing (jest to jednorazowy e-mail do określonej grupy osób, zwykle wielokrotny autoresponder posiada taką usługę). Możemy wysłać e-mail o nowym produkcie dostępnym w naszym asortymencie, nowej promocji, obniżki, wyprzedaży.

Automatyzacja

Jedną z najważniejszych zalet wielokrotnych autoresponderów jest fakt, iż są one zautomatyzowane. Wystarczy napisać kilka, kilkanaście wiadomości i ustawić je w kolejce wysyłania w wyznaczonych okresach. Od tego momentu można spać spokojnie. Wielokrotny autoresponder zajmie się wszystkim. Sam będzie wysyłał e-maile w takiej kolejności, w jakiej określiliśmy oraz do osób, do których powinny one trafić. Nie trzeba się przejmować jak to działa. Ważne, że nasze inteligentne narzędzie samo pracuje 24 godziny na dobę.

Na polskim rynku wśród narzędzi tego typu należy wyróżnić oprogramowanie Pername, FUMP i ImpleBot (oraz jego zubożona wersja FreeBot).

Wielokrotny autoresponder jest jednym z najpotężniejszych narzędzi w e-biznesie. Do tego jest bardzo wygodny. Praktycznie sam wszystko robi. Wykorzystanie jego zalet w odpowiedni sposób może przyczynić się do lepszych kontaktów z klientami oraz pozyskaniem nowych klientów.

Paweł Landzberg o katalogach

13 komentarzy

  1. Witam,
    Stoję przed wyborem autorespondera. Jakie autorespondery poleciłbyś w 2015 roku? Kiedyś korzystałeś z Implebota, teraz widzę, że chyba przeszedłeś na Pername. W Pername.pl trochę mnie niepokoi, że to chyba jakaś jednoosobowa działalność i mam wątpliwości, czy listy będą bezpieczne i system stabilny. Wielu poleca Freshmail, faktycznie prezentuje się świetnie, ale zarówno maile od freshmail jak i wysyłane przeze mnie wiadomości testowe lądują w spamie, więc trochę to dziwne, jak na tak zaawansowany system. Będę wdzięczny za odpowiedź.

    Odpisz
  2. A jakim ty posługujesz się systemem? Interesuje mnie głównie takie rozwiązanie, aby nie było abonamentowe, nie kosztowało 1500zł jak np. FUMP (przekierowuje na inny adres). Ważną funkcję jest funkcja dla kursów, czyli wysyłanie wiadomości z opóźnieniem po zapisaniu się do newslettera. Czy znasz coś godnego polecenia?

    Odpisz
  3. Ja osobiście polecam Fumpa w drugiej odsłonie. To jest system Piotra Michalaka i sprawdza się w zupełności. Wielokrotny autoresponder to podstawa w utrzymaniu komunikacji obok oczywiście social media.

    Odpisz
    • Osobiście też czekam na nową odsłonę FUMPa. O ile się nie mylę system będzie miał nazwę NetMailer.

      Odpisz
  4. Do niedawna na rynku dostępne były w zasadzie dwa autorespondery. Dzisiaj jest już kilku mocnych graczy i wielu zadaje sobie pytanie który autoresponder wybrać?
    Znalazłem dogłębne porównanie funkcjonalności i cen dostępnych autoresponderów – może Ci się przyda: zarabiajzaromagroup.blogspot.com/2011/03/ktory-autoresponder-wybrac.html

    Odpisz
  5. Który autoresponder polecacie?
    Ja mam konta na Freebocie i Implebocie (większe) głównie do budowy list, a już bardziej zaawansowane rzeczy robię na FUMPie.
    Jedna rzecz, która jest zaletą Free/Implebota, to coreg. Na jednej z list, mam prawie 70% z korejestracji (sic!). Reszta to ok 50%, więc też połowa listy gratis.

    Odpisz
  6. Autoresponder bardzo ułatwia życie i pozwala zoptymalizować marketing. Osobiście używam wielokrotności 7 dni do ustalania dat – w ten sposób osoba otrzymuje wiadomość w dzień tygodnia w którym się zapisała i prawdopodobnie jest „w humorze” na temat, który jej oferuję.

    Odpisz
    • W taki sposób Michale przyzwyczajasz swoich subskrybentów. Z tego powodu ja przykładowo wysyłam wiadomości w jakimś przedziale czasowym np. 7-14 dni. Subskrybenci nie przyzwyczajają się wówczas, że danego dnia otrzymają od nas ciekawą wiadomość. A co jeśli trafi się, że nie będziesz miał nic ciekawego do przekazania w tym terminie lub będziesz miał akurat jakąś awarię autorespondera/serwera? Wówczas subskrybent, który oczekuje wiadomości od Ciebie zawiedzie się, gdy jej nie otrzyma. To takie moje przemyślenia 🙂

      Odpisz
  7. Autoresponder może być taki zwykły na poczcie internetowej 😉
    Na rynku polskim jeszcze prym wiedzie Freebot i Implebot – mam nadzieję że to się w końcu zmieni 🙂

    Odpisz
  8. Zgadzam się, że autoresponder to jest świetne i nieodzowne narzędzie, bez którego nie wyobrażam sobie zarabiania online. Jestem świeżą osobą w ebiznesie, ale cieszę się, że na początku swojej pracy, trafiłem na osoby, które pokazały mi to i wiele innych przydatnych narzędzi.

    Odpisz
  9. Ciekawy artykuł Pawle.
    Ciekawe jest również to, ze sporo ludzi prowadzących strony internetowe nie korzysta z wielokrotnych autoresponderów. To znaczy nie tworzy swoich baz adresowych.
    Napotkałem kiedyś na serwis (nie mogę teraz znaleźć linka), gdzie autor pisze świetne artykuły na tematy związane z podróżami, ale zapisu na jakikolwiek newsletter – BRAK!
    Widać świadomość, ze coś takiego istnieje nie jest taka oczywista, jak by nam się wydawało. A może niektórzy właściciele serwisów wiedzą o tym, ale nie myślą o zarabianiu w internecie? Kto to wie.

    Odpisz
    • Zanim doczytałem Twój komentarz do końca to właśnie przyszło mi na myśl, że niektórzy po prostu nie myślą o zarabianiu w Internecie i prowadzą tylko stronki hobbystycznie – dla własnej przyjemności i satysfakcji. Choć na pewno jest spora grupa osób, która chce zarabiać online, ale nie ma jeszcze pojęcia o takim narzędziu jak wielokrotny autoresponder. W końcu codziennie rodzą się ludzie i codziennie ktoś postanawia, że będzie działać w e-biznesie.

      Odpisz
    • Nie każdy wie czym jest autoresponder czy wielokrotny autoresponder – to oczywiste. Tak samo jak nie każdy zna wszystkie sposoby na e-marketing. A nawet jeśli zna – stosuje tylko wybrane. Jedni skupiają się na seo, a inni na Facebooku i social media. Ważne, by wiedzieć (najlepiej przetestować), jakie metody marketingowe najlepsze będą w konkretnym ebiznesie.
      Dodać należy, że e-mail marketing jest obowiązkową pozycją dla każdego, kto zajmuje się zarabianiem przez Internet. Można nie pozycjonować, nie używać Google AdWords – ale budować listę adresową i relację z nią – musisz zawsze.

      Odpisz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Uwaga: zasady rozsądnego komentowania.
1. Daruj sobie komentarze typu "Dobry wpis", "Gratulacje! link.pl" itp.
2. Komentuj tak, jakbyś chciał, aby u Ciebie komentowano.
3. Podawaj w formularzu Twój prawdziwy adres e-mail (jest bezpieczny!)
4. Link do Twojej strony WWW (w podpisie) pokaże się dopiero wtedy, gdy napiszesz 5-ty komentarz na ebiznesy.pl. Pamiętaj jednak, aby zawsze podawać ten sam adres mailowy (komentarze zliczane są właśnie po mailu).

Wartościowe katalogi stron

Dodawanie stron do katalogów Jedną z podstawowych czynności składających się na pozycjonowanie jest umieszczanie witryn w katalogach stron internetowych. Linki w katalogach stron wpływają na pozycję naszego serwisu. Ostatnimi czasy moc pozycjonerska katalogów znacznie spadła. Nie mniej jednak nie należy ich ignorować, gdyż dobre katalogi potrafią nadal pozytywnie wpłynąć na naszą witrynę. Nie tylko mogą […]

Zamknij