Najczęściej popełniane przez webmasterów błędy seo – według Matt’a Cutts’a

Najczęściej popełniane przez webmasterów błędy seo – według Matt’a Cutts’a

Mam dla Ciebie (albo raczej Matt Cutts ma) kilka rad odnośnie optymalizacji serwisów pod wyszukiwarki, ale nie tylko. Najpierw zobacz poniższy film video.

Matt Cutts, pracownik Google Search Quality Team (SQT), dostał pytanie od czytelnika: „Jakie jest 3-5 obszarów seo, gdzie webmasterzy popełniają najwięcej błędów? Jak można je poprawić?„. Matt opowiedział, że:

  • Najczęstszym błędem jest brak strony WWW w ogóle 😉 Jak zwykle Matt podaje super radę dla… nie wiem sam kogo. Bo przecież pytanie jest o błędy webmasterów (czyli strona już jest), a nie o błędy przedsiębiorców, którzy nie mają własnej strony internetowej, choćby najprostszej. Choć w sumie od razu dodał, że chodzi o to, żeby Twoja strona mogła zostać zaindeksowana, żeby roboty Google mogły sprawnie się po niej poruszać. I tu daje prostą radę, by przeklikać uważnie cały serwis. Akurat tę radę – choć trywialną – uważam za zasadną; co chwilę widzę startujący serwis (a czasami nawet długo już działający!), w którym niektóre linki prowadząc donikąd.
  • Kolejna rada: umieść właściwe słowa kluczowe na stronie. Tu trzeba przyznać, że to podstawa dobrej optymalizacji – i dobrze, że Matt o tym przypomina. Pomyśl, co user (użytkownik) może wpisywać w wyszukiwarkę i umieść te słowa w treści podstron serwisu. Cutts przykładowo podaje, że jak masz np. restaurację, to na stronie internetowej umieść menu w formie tekstowej, a nie np. jako plik pdf czy grafikę. Całkiem niedawno widziałem serwis, gdzie oferta była w pdf’ie. O ile Google potrafi indeksować pliki pdf, to zawsze lepiej zrobić jedną lub kilka podstron, niż odsyłać potencjalnego klienta do pliku pdf.
  • Następna rada: nie myśl o zdobywaniu linków, tylko o… marketingu. Uwielbiam te jego teksty 😉 Wspomniał wyrywkowo o różnych formach marketingu, w tam także o guerilla marketingu, czyli marketingu partyzanckim. Mamy nie skupiać się tylko na linkowaniu, ale myśleć strategicznie: co mogę zrobić, by moja strona była interesująca, by ludzie ją polecali, ale też polubili ją. Żeby była rozpoznawalna w sieci.
  • Myśl o title (tytułach) i description (opisach) głównych podstron Twojego serwisu. W tytule umieszczaj słowa kluczowe, czyli czym się zajmujesz, czego dotyczy sama podstrona (akurat Matt mówił o stronie głównej). A dobry opis zwiększy klikalność w wynikach wyszukiwania.
  • I ostatnia rada Matt’a: korzystaj z Google Webmaster Tools (GWT), nagrań video prezentowanych przez… Matt’a 😉 i innych źródeł wiedzy i informacji od Google, ale także wiedzy z internetu na temat optymalizacji i pozycjonowania. Edukuj się, bo wiedzy już jest  – wystarczy po nią sięgnąć.

Powiem Ci, że jest to jedno z najbardziej konkretnych nagrań pracownika Google. Co prawda dla osób wtajemniczonych są to rzeczy oczywiste, ale warto o nich przypominać, ponieważ wciąż wiele serwisów nawet te podstawowe elementy ma zaniedbane. Zresztą sprawdź od razu własny serwis…

Paweł Krzyworączka i błędy seo według pracownika Google

3 komentarze

  1. Niby rzeczy oczywiste ale powiem Ci szczerze że mam wielu klientów którzy mają adresy e-mail z adresem strony internetowej czy sklepem internetowym. Mam takie zboczenie zawodowe chce wiedzieć coś więcej o kliencie i sprawdzam jego stronę chociażby po to aby sprawdzić potencjał klienta czy w ogóle z kim piszę. To okazuj się że bardzo często nie ma w ogóle strony błąd 404. Więc trochę ma w tym racji bo później ktoś chce ja reaktywować lub stworzyć i zacząć od razu sprzedawać. Co prawda sam nie ma strony dokończonej bo co chwilę coś wypada a trzeba byłoby ją zaktualizować i zmodyfikować treści… no cóż… ale jest 🙂

    Odpisz
  2. Jak to, gdzie najważniejsza rada Gugiela?! Treść unikalna, treść pisana nie pod roboty a użytkownika. Powtarzane jak mantra. Pozdrawiam 🙂

    Odpisz
    • JA tam ostatnio troszkę czytam …I próbuje ale mam gościa co pozycjonuje mi na frazę „tanie buty” jestem top1 a on zamieścił tylko 100linków…
      Myślę że ma chłop pojęcie

      Odpisz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Uwaga: zasady rozsądnego komentowania.
1. Daruj sobie komentarze typu "Dobry wpis", "Gratulacje! link.pl" itp.
2. Komentuj tak, jakbyś chciał, aby u Ciebie komentowano.
3. Podawaj w formularzu Twój prawdziwy adres e-mail (jest bezpieczny!)
4. Link do Twojej strony WWW (w podpisie) pokaże się dopiero wtedy, gdy napiszesz 5-ty komentarz na ebiznesy.pl. Pamiętaj jednak, aby zawsze podawać ten sam adres mailowy (komentarze zliczane są właśnie po mailu).

Relacja ze Zjazdu Forum.ebiznesy.pl 2013 we Wrocławiu

Minęły dwa tygodnie od Zjazdu naszego Forum e-biznesu: forum.ebiznesy.pl. Oj, działo się. 100 osób pasjonujących się e-biznesem. Kto był ten wie, kto nie był - niech żałuje i... szykuje się za rok na Warszawę. Piąty Zjazd Forum 2014 w Warszawie planujemy zorganizować z... aaa, zatrzymam to w tajemnicy. W każdym razie grzechem będzie... nie być. […]

Zamknij