Jakie opcje wysyłki oferować sprzedając na Allegro?

Jakie opcje wysyłki oferować sprzedając na Allegro?

Niemal każdy z nas czasami (lub często) kupuje na Allegro. A część z nas jest także sprzedawcami. Jednym z kluczowych elementów, decydującym często o tym, czy ktoś kupi czy nie, są oferowane przez sprzedawcę opcje wysyłki. Poniżej postaram się omówić kilka kluczowych spraw związanych z tym zagadnieniem. Zachęcam Cię do lektury.

Oferuj jak najwięcej opcji wysyłki

Kupujący mają różne preferencje, jeśli chodzi o przewoźników. Jedni uwielbiają paczkomaty i tylko taką formę dostawy wybierają. Inni z kolei mają fajnego listonosza i ufają Poczcie Polskiej, dlatego najczęściej decydują się na nią. Są i tacy, którzy zawsze wybierają kuriera, który nie tylko szybko dostarczy towar, ale i często zadzwoni, jeśli nie zastanie adresata. Niektórzy twierdzą, że jeśli nie oferujesz przewoźnika, którego najbardziej Klient lubi, to wybierze on innego. Czasami tak się dzieje, ale nie zawsze. Zatem na 100% stracisz część Klientów, jeśli ograniczysz wybór dostawców.

Wiele opcji dostawy na Allegro

Wielu sprzedawców idzie na łatwiznę i oferuje tylko kilka wybranych opcji dostawy. Zdarzają się przypadki, że dają tylko jedną opcję (!), np. kuriera. To olbrzymi błąd, gdyż po prostu tracą część potencjalnych Klientów. A dlaczego tak robią? Powodów może być oczywiście wiele, niektóre z nich to przykładowo:

  • Zawiedli się na którymś przewoźniku (np. na Poczcie) i nie chcą mieć z nim nic wspólnego. Po prostu obrazili się, i tyle. W biznesie nie ma miejsca na takie zachowania. Jasne, że jeśli jakiś przewoźnik systemowo jest niedopracowany, są z nim ciągłe problemy, to można rozważyć wycofanie się ze współpracy. To jednak wyjątkowe sytuacje. I nie zmieniają faktu, że można i należy oferować wiele opcji dostawy.
  • Jest im tak wygodnie. Np. mają pocztę pod nosem i tam nadają paczki. I uważają, że to wystarczy.
  • Wysyłając wszystkie przesyłki jednym przewoźnikiem, mają wynegocjowane niższe ceny (ze względu na wolumen paczek).
  • Nie wiedzą, nie zdają sobie sprawy, że tracą przez to część sprzedaży – czyli żyją w niewiedzy, dlatego nic nie zmieniają.

Tutaj jedna kluczowa uwaga. Żebyśmy się dobrze zrozumieli. Uważam, że należy oferować jak najwięcej opcji dostawy, mając na myśli oferowanie różnych przewoźników – a nie maksymalną liczbę opcji danego rodzaju. Zatem sugeruję, żebyś oferował: Pocztę Polską, Paczkomaty InPost i kuriera (za chwilę podam więcej detali), ale nie proponuję, abyś dawał 10 różnych opcji do wyboru, jeśli chodzi np. o samą Pocztę. Bo wtedy może dojść do sytuacji, gdy potencjalny kupujący pogubi się, ilość opcji go przytłoczy i… ucieknie gdzieś indziej dokonać zakupu.

Musisz mieć Paczkomaty

Większość z nas pokochała tę opcję dostawy, czy może raczej odbioru towaru. Na Allegro masz 2 możliwe opcje:

  • Allegro Paczkomaty InPost. Tę opcję znajdziesz tylko na Allegro. Ma tę cechę, że zawiera darmowy zwrot. Kupujący może łatwo odesłać zakupiony produkt paczkomatem, jeśli zechce go oddać (odstąpić od umowy). Co ciekawe, niewielu kupujących wie, że ma taką możliwość. Natomiast nazwa usługi sugeruje, że za wysyłkę odpowiada samo Allegro – co nie jest prawdą.
  • Paczkomaty 24/7. Czyli „zwykłe” paczkomaty.

Którą opcję oferować? Polecam wybrać jedną z następujących dwóch dróg:

  • Albo dawać obydwie do wyboru (sam tak robię). Po co? Ponieważ niektórzy kupujący sądzą, że to dwie zupełnie różne usługi: jedna to paczkomaty należące do Allegro, a druga to „zwykłe” paczkomaty, jakie znają i kojarzą. Może Cię to zdziwi, ale część osób wybiera Paczkomaty 24/7 zamiast Allegro Paczkomaty InPost, pomimo tego, że w „24/7″ nie mają darmowego zwrotu, a do tego wielu sprzedawców ma wyższą cenę na tę opcję (!). Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ nie każdy kojarzy „allegrowe paczkomaty”, nie każdy lubi i ufa Allegro, no i nie każdy wie, że miałby darmowy zwrot.
  • Albo dawać Allegro Paczkomaty InPost. Jeśli chcesz oferować tylko jedną z tych opcji, wybierz właśnie tę. Dlaczego? Bo Twoje aukcje będą wyróżniane znaczkiem darmowego zwrotu, co powinno wpłynąć pozytywnie na sprzedaż.

Musisz mieć Pocztę Polską

Listonosze i kurierzy Poczty docierają w każdy zakątek Polski. Oddziałów Poczty są tysiące, dzięki czemu większość kupujących ma dość blisko do najbliższej placówki. To powoduje, że wiele osób wybiera paczkę lub list pocztowy. Jeśli nie zaoferujesz takiej opcji dostawy, stracisz część potencjalnych Klientów.

Profesjonalni sprzedawcy najczęściej korzystają z usługi Pocztex Kurier48. Jest to usługa pocztowa skierowana do firm. Gdy nadajesz dużo przesyłek miesięcznie, dostaniesz dobre warunki (o wiele lepsze niż na przesyłki paczkowe na poczcie). Pocztex 48 dostarczany jest (jak sama nazwa wskazuje) do 2 dni roboczych, jednak zdecydowanie częściej jest to 1 dzień. W ramach usługi odbiorca przesyłki dostaje SMS-a informacyjnego. Wadą tej usługi jest jej nazwa: wielu klientów jej nie zna. A co nieznane, to rzadziej wybierane. A do tego nazwa jest nieco myląca, gdyż „kurier” wielu z nas kojarzy się ze „zwykłym” kurierem, czyli dostarczaniem przez firmę kurierską w 24 godziny. A do tego taki „zwykły” kurier zazwyczaj dzwoni do adresata, jeśli go nie zastanie. Z tych powodów warto oferować więcej niż jeden rodzaj opcji dostawy realizowanej przez Pocztę Polską.

Jeśli chodzi o listy, to mamy ich 2 rodzaje (i różne warianty):

  • Przesyłka listowa nierejestrowana, zwana często listem zwykłym.
  • Przesyłka polecona, nazywana często po prostu listem poleconym.

Obydwa rodzaje przesyłek mają swoje warianty: wagowe (od 350g do 2kg), gabarytowe (A i B) oraz czasu dostarczenia (ekonomiczna i priorytetowa).

Czy warto oferować listy nierejestrowane?

List zwykły nie jest rejestrowany, a to oznacza, że nie masz żadnej gwarancji, że dojdzie do adresata. Gdy Klient powie, że nie dostał przesyłki, musisz mu ją wysłać ponownie (najlepiej już poleconym…). Nie masz jak udowodnić, że nadałeś list. Niektórzy sugerują, że można by nagrywać film z nadawania listów zwykłych na poczcie i to traktować jako dowód nadania. Moim zdaniem, żaden to dowód, jeśli by doszło do rozprawy z kupującym. Zdecydowanie odradzam oferowanie listów zwykłych. Ciężko mi zrozumieć, dlaczego w ogóle mają rację bytu w e-commerce. Jaki sens ma usługa, która nie wiadomo czy będzie zrealizowana? Za którą usługodawca (czyli Poczta) nie bierze odpowiedzialności? Taka usługa, moim zdaniem, ma sens tylko dla realizacji bardzo mało istotnych wysyłek, których brak dostarczenia nie jest większym problemem. Mam na myśli np. przesyłki reklamowe, życzenia itp. Jednak dla e-handlu nie nadają się zupełnie.

Dlaczego niektórzy sprzedawcy na Allegro oferują listy zwykłe? Z chęci zysku. Dzięki oferowaniu takich przesyłek, które są bardzo tanie (obecnie list zwykły w najtańszej opcji to jedyne 2zł; usługa zwolniona z podatku vat), oferty danego sprzedawcy wyżej się pozycjonują na listingach, gdy użytkownik szuka po cenie z dostawą. I gdy ktoś wejdzie już na taką aukcję i zdecyduje się na zakup, to albo wybierze właśnie list zwykły, albo przesyłkę rejestrowaną (pocztową, kurierską czy paczkomat). Nie ma wątpliwości, że oferowanie listu zwykłego zwiększa obroty. Ale czy zwiększa zyski? W większości przypadków zapewne tak – inaczej sprzedawcy dawno by z tego zrezygnowali. Po prostu gdy przesyłka nie dojdzie, część kupujących odpuszcza temat. Wielu z nich nie wie, że ma prawo domagać się ponownej wysyłki (zresztą skąd mają wiedzieć, czy list w ogóle został wysłany?). A nawet jeśli co któryś „wygra ze sprzedającym” i ten ostatni straci na danej transakcji, to i tak w całym rozrachunku wszystkich transakcji najpewniej wyjdzie do przodu. Na pewno nie będzie liderem w obsłudze Klienta, ale niektórym to nie przeszkadza. Liczy się kasa.

Przesyłka ekonomiczna czy priorytetowa?

Co lepiej mieć w ofercie: list ekonomiczny czy priorytetowy? Najlepiej i to, i to. Priorytet idzie najczęściej jeden dzień roboczy, a ekonomiczny kilka dni. Oczywiście Klienci chcieliby mieć zamówione produkty „na już”, jednak na szczęście podział na przesyłki ekonomiczne i priorytetowe istnieje „od zawsze”, dlatego zdecydowana większość kupujących je rozróżnia i rozumie, że: „Jeśli chcę mieć szybko, to wybieram priorytet; a jeśli nie zależy mi zbytnio na czasie i chcę nieco oszczędzić na przesyłce – wybieram ekonomiczną i spokojnie czekam na przesyłkę.”

Oferować listy czy paczki?

Listy niektórym osobom kojarzą się z czymś płaskim, niewielkim i lekkim. I nie bardzo wyobrażają sobie, że zamawiany przez nich produkt może być w ten sposób wysłany. Nie każdy wie, że list to przesyłka mogąca ważyć aż do 2kg. Natomiast paczka większości kojarzy się z czymś sporych rozmiarów, zapakowanym w karton, często dość ciężkim. Faktycznie: paczka pocztowa może ważyć do 10kg (choć Paczka48 już do 10kg, a Pocztex nawet do 50kg). Kupującym często także wydaje się, że paczka jest sporo droższa od listu – to też jest faktem.

W większości przypadków, najlepiej oferować zarówno listy polecone, jak i paczki pocztowe.

Wracając do rodzajów przesyłek pocztowych i do tego, które warto mieć w ofercie, proponuję:

  • paczkę pocztową ekonomiczną,
  • paczkę pocztową priorytetową,
  • list polecony ekonomiczny,
  • list polecony priorytetowy,
  • (opcjonalnie) Pocztex Kurier48.

(do pobrań przejdę za chwilę)

Musisz mieć kuriera

Jeśli komuś się spieszy, wybiera często kuriera. Zresztą niektórzy preferują tę formę dostawy – ufają jej. Jeśli nie będziesz mieć kuriera w ofercie, stracisz część Klientów.

Jaką firmę kurierską polecam? Żadnej konkretnej. Z mojego doświadczenia i tego, co czytam w różnych miejscach, wszystkie firmy kurierskie miewają problemy, a najczęściej zawodzi oczywiście czynnik ludzki. Kiedyś korzystaliśmy z usług DHL, także K-Ex, później przeszliśmy na FedEx, a obecnie korzystamy z InPostu. Przyznam, że decydującym czynnikiem wyboru jest dla mnie cena. Jeśli zatem kilka firm oferuje zbliżone usługi, jeśli chodzi o jakość, standardy i powtarzalność, to wybieram najtańszą ofertę.

Koniecznie udostępnij pobranie

Zdarzają się sprzedawcy, którzy nie mają w ofercie pobrania, bo się do niego zrazili. Kilka razy mieli nieodebrane przesyłki i stwierdzili, że nie będą dalej ryzykować. To oczywiście błąd. Mnóstwo Klientów (w tym w dużej części osoby starsze) preferuje pobranie. A wybierają je z różnych przyczyn: albo z braku zaufania do sprzedawcy, albo z przyzwyczajenia do płacenia gotówką (podobnie, jak w zwykłym sklepie stacjonarnym), albo z powodu jakichś problemów z zapłaceniem on-line lub tradycyjnym przelewem. W zależności od niszy, pobrania mogą stanowić nawet ponad 40% wszystkich wysyłek. Nie mając w ofercie pobrania, sabotujesz własny biznes.

Stosuj pobranie dla każdej z trzech podstawowych opcji wysyłki:

  • paczek pocztowych,
  • kuriera,
  • paczkomatów.

Nie ograniczaj pobrania do jednego rodzaju dostawy. Dlaczego? Powtórzę: niektórzy wolą paczkomaty, inni pocztę, a jeszcze inni kuriera. Analogicznie wygląda sprawa z pobraniem. Więc jeśli ktoś chce wysyłkę za pobraniem kurierskim, a Ty masz tylko pobranie paczkomatowe, to dla niego tak jakbyś nie miał pobrania w ogóle.

Co z wysyłką zagraniczną?

Jeśli nic poważnego nie stoi na przeszkodzie (a najczęściej nie stoi), oferuj wysyłkę za granicę. Na Allegro na tę chwilę masz do wyboru 18 krajów europejskich (głównie unijnych, ale nie tylko). Z mojego doświadczenia wynika, że przez Allegro bardzo sporadycznie trafiają się wysyłki poza Polskę (być może w innych niszach, u innych sprzedawców jest inaczej). Może to jednak z czasem ulec zmianie. Poza tym, jeśli prowadzisz dodatkowo sklep internetowy (a powinieneś, bo ograniczanie się do sprzedaży tylko na Allegro jest jednym z największych błędów, jakie można popełnić), to powinieneś w nim oferować wysyłkę zagraniczną – przynajmniej na teren Unii Europejskiej. Przyzwyczajaj się do obsługi zagranicznej, bo ekspansja poza Polskę (jeśli jeszcze jej nie rozpocząłeś) jest nieunikniona.

Czy oferować Allegro Polecony InPost?

Bardzo duży odsetek Klientów lubi oszczędzać na przesyłce. Chciałoby się od razu dodać: niestety. Jednocześnie ci sami Klienci często są niecierpliwi: chcą taniej przesyłki i szybkiej dostawy. Allegro Polecony InPost jest bardzo tani (poniżej 4zł), ale – niestety – nie jest to sprinter. Allegro robi sprzedawcom niedźwiedzią przysługę, ponieważ pisze w zakładce „dostawa i płatność”, że przybliżony czas realizacji to 3 dni. Niestety praktyka pokazuje, że średni czas doręczenia listów InPostu to 5-7 dni, a bywają przypadki (nie takie rzadkie), że list idzie 10-14 dni. Klienci nie są zadowoleni z czasu dostawy, jednak notorycznie wybierają właśnie tę opcję, by oszczędzić. Sprzedawcy zyskują kolejnych Klientów, jednak dość często niezbyt zadowolonych, co skutkuje obniżeniem ocen transakcji – a to z kolei może przełożyć się na utratę Standardu Allegro i u wielu sprzedawców lawinowe zwiększenie opłat Allegro.

Wróćmy do postawionego pytania: czy udostępniać Allegro Polecony InPost Klientom? W większości przypadków i obranych strategii: tak. Ponieważ nie oferując tej taniej opcji dostawy stracisz część potencjalnych kupujących. Jednak nie zawsze ma to uzasadnienie i czasami lepiej odpuścić tę formę dostawy, by zminimalizować odsetek niezadowolonych Klientów i ograniczyć opłaty Allegro za wyróżnianie ofert.

Odbiór osobisty

Opcja odbioru osobistego pełni kilka funkcji dla kupujących. Na pewno zwiększa zaufanie do sprzedawcy. Potencjalny Klient myśli: „Hm, gość pisze, że to sprzedaż tylko internetowa i nie ma odbiorów osobistych. No ale jest podane jakieś miasto, lokalizacja. Przecież ma jakąś siedzibę, choćby biznes w mieszkaniu prowadził. Zatem dlaczego nie pozwala odebrać produktu osobiście? Przecież oszczędzi czas, nie musi pakować produktu, wysyłać, wyklucza ryzyko uszkodzenia produktu w transporcie, albo zaginięcia przesyłki. Czego się boi? Może to oszust?„.

Dość często zdarza się, że ktoś potrzebuje jakiegoś produktu na ostatnią chwilę. Nie ma czasu czekać na przesyłkę – chce ją mieć od ręki. Zatem szuka ofert w pobliżu swojego miejsca zamieszkania lub pracy. Czasami jest gotów nawet podjechać kawałek (czasami nawet kilkadziesiąt kilometrów!), byle mieć towar na dziś. Jeśli nie oferujesz odbiorów osobistych, tracisz takich Klientów.

Poza wyjątkowymi przypadkami, nie widzę uzasadnienia dla braku odbioru osobistego.

Inne opcje wysyłki i odbioru dostępne na Allegro

W dostępnych opcjach wysyłki i dostawy znajdziesz jeszcze kilka możliwości, między innymi:

  • Paczka24 Odbiór w Punkcie. Jest to usługa Poczty Polskiej. Czas dostawy: 1 – 2 dni. Klient ma możliwość wyboru odbioru paczki w ponad 4100 placówkach pocztowych oraz blisko 1000 stacji Orlen (które zazwyczaj czynne są całą dobę, 7 dni w tygodniu). By korzystać z opcji dostawy przez Orlen, musisz korzystać z Elektronicznego Nadawcy (oprogramowanie Poczty). Warto testowo włączyć tę opcję wysyłki i sprawdzić, ilu Klientów będzie z niej korzystało. Jeśli będzie to znaczący procent – zostaw ją. A jeśli będzie zamawiany zupełnie sporadycznie, rozważ jej usunięcie, gdyż zbyt wiele opcji dostawy do wyboru nie jest dobre – użytkownik może się pogubić, poczuć przytłoczony i nie sfinalizować transakcji. Warto dodać, że na tę chwilę jeszcze niewiele osób rozumie tę usługę.
  • E-PRZESYŁKA / Paczka48 Odbiór w Punkcie. Czas dostawy: 2 – 3 dni. Reszta podobnie jak wyżej.
  • PACZKA W RUCHu. Czas dostawy: 2 – 3 dni. Do dyspozycji ponad 2000 kiosków i saloników RUCH. Na razie niewiele osób kojarzy tę usługę, dlatego myślę, że można ją odpuścić. Do tego kłopotliwe jest nadawanie przesyłek, bo trzeba drałować do najbliższego kiosku lub saloniku RUCH.

Proponowane opcje dostawy dla sprzedawcy na Allegro

Powyższa analiza oczywiście powinna być zakończona proponowanym zestawieniem opcji wysyłki, jakie warto oferować na Allegro. Zatem proponuję (kolejność jest zdefiniowana przez Allegro – nie da się uszeregować opcji w innej kolejności):

  • Płatność z góry:
    • Allegro Polecony InPost
    • Allegro Paczkomaty InPost
    • Przesyłka kurierska [Tutaj ważna uwaga. Allego ma dostępną opcję Allegro Kurier InPost, która ma jednak limit cenowy: możesz ją oferować w cenie maksymalnie 12,18zł brutto. Oczywiście możesz korzystać z tej opcji, ja jednak robię inaczej: mam opcję „Przesyłka kurierska”, choć wysyłam obecnie kurierem… InPostu. Nie jest to jednak ten allegrowy kurier, ale zwykły – podobnie, jak to jest z allegrowymi paczkomatami InPostu i tymi 24/7. Dzięki temu, nie limituje mnie cena maksymalna za kuriera i mogę mieć nieco wyższą niż 12,18zł.]
    • list polecony priorytetowy
    • list polecony ekonomiczny
    • paczka pocztowa priorytetowa [Pocztex Kurier48 możemy sobie darować. Dlaczego? Bo wiele osób nie wie, co to za usługa – i że jest realizowana przez Pocztę Polską. Ale uwaga: możesz faktycznie wysyłać paczki tą usługą. Czyli ktoś zamawia paczkę pocztową, a Ty wysyłasz Kurierem 48. Ponieważ w 80% przesyłki dochodzą w 1 dobę, to – jeśli tylko niezwłocznie będziesz realizować zamówienia i wysyłki – Klienci nie będą narzekali. Sprawdzone w praktyce na dużej próbie, więc nie obawiaj się takiego rozwiązania.]
    • paczka pocztowa ekonomiczna [Jak wyżej: możesz te paczki także wysyłać usługą Pocztex Kurier48. Dlaczego? Bo mając umowę z Pocztą będziesz płacić może nawet poniżej 7zł netto za paczkę, a więc o wiele taniej, niż w okienku na poczcie.]
    • Odbiór osobisty po przedpłacie
    • (Odbiór w punkcie po przedpłacie) Paczkomaty 24/7
  • Płatność przy odbiorze:
    • (Odbiór w punkcie) Allegro Paczkomaty InPost
    • (Odbiór w punkcie) Paczkomaty 24/7
    • Przesyłka kurierska pobraniowa
    • Przesyłka pobraniowa / Paczka48 pobranie [Zakładam tutaj, że zdecydujesz się na umowę z Pocztą i wysyłanie takich przesyłek usługą Pocztex Kurier48. I tu, i tu mamy gwarantowany czas doręczenia 48 godzin (licząc oczywiście dni robocze). Możesz rozważyć wprowadzenie także opcji „Przesyłka pobraniowa priorytetowa / Paczka24 pobranie”, jednak pamiętaj, że Klienci będą tutaj widzieli w nazwie usługi „24”, a Pocztex ma w nazwie „48”. Zatem jakiś niewielki odsetek kupujących może mieć do Ciebie pretensje, że zapłacili za szybszą usługę, niż faktycznie wysłałeś. Jeszcze jedna uwaga: możesz nie oferować usługi „Pocztex Kurier48 pobraniowy”, gdyż – jak już pisałem – mało osób kojarzy tę formę wysyłki. Zresztą jedna opcja pocztowa pobraniowa wystarczy – po co komplikować wybór Klientowi.]
    • Odbiór osobisty
  • Wysyłka za granicę:
    • Płatność z góry:
      • tutaj wszystkie 18 dostępnych państw europejskich [Nie ma możliwości wysłać za granicę za pobraniem.]

Taka przemyślana, kompleksowa strategia oferowanych opcji wysyłki i odbioru sprawi, że każdy wybierze to, co zna, lubi, i to, co w danej chwili akurat potrzebuje. Co prawda ilość opcji przy płatności z góry jest znaczna i istnieje pewne ryzyko, że jakaś część potencjalnych Klientów poczuje się nieco przytłoczona, jednak korzyści (czytaj: więcej zamówień) płynące z tak szerokiej i dopracowanej palety dostawy zdecydowanie przewyższają tę niedogodność.

Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże sprzedawcom allegrowym spojrzeć ze strategicznego punktu widzenia na oferowane opcje dostawy – i dopracować je, jeśli trzeba. W kolejnym artykule zajmę się cenami przesyłek, bo to również kluczowa kwestia przy sprzedaży w serwisie Allegro.

Masz własne przemyślenia w tym temacie? Zapraszam Cię do dyskusji. Napisz w komentarzu poniżej, co o tym myślisz.

PS Polub i udostępnij ten artykuł, jeśli uważasz go za wartościowy. Niech Twoi znajomi też mają szansę go przeczytać.

Paweł Krzyworączka - sprzedawca na Allegro

23 komentarzy

  1. Dlaczego w chwili obecnej kiedy Allegro idzie na dno jako platforma, na której sie licytuje przedmioty nie powstaje żaden konkurencyjny serwis?? To jest ten moment kiedy konkurencja dalaby popalić monopoliscie.

    Odpisz
    • @Misiek,
      To nie takie proste. Allegro ma pozycję dominującą w Polsce, jako platforma, na której można sprzedawać. Ta pozycja jest tak silna, że żaden inny podmiot nie ma takiego zasięgu ani zaufania i rozpoznawalności. I userów z kontami. Jasne, że mogłaby powstać konkurencja. Problem w tym, że taki projekt byłby niezwykle kosztowny, a do tego obarczony olbrzymim ryzykiem niepowodzenia. Znasz kogoś, kto chciałby otworzyć biznes, który wymaga oceanu kasy, wielu miesięcy wytężonej pracy, by mieć nikłe szanse na sukces rynkowy? Ano właśnie…

      Odpisz
      • Przykład aliexpress. Chodzi tylko o samo bezpieczeństwo transakcji. Czy nie może powstać portal (pewnego rodzaju bazar) taki jak allegro było na początku. Jest sprzedawca, jest kupujący. Kupujący wygrywa aukcję, wpłaca pieniądze na konto serwisu sprzedażowego, sprzedający otrzymując potwierdzenie przelania pieniędzy, wysyła towar do kupującego, kupujący potwierdza, że towar jest OK, serwis wypłaca pieniądze sprzedającemu. Po aliexpress widać, że można. I to jest 100% bezpieczna transakcja.
        Dużo aukcji od 1zł. Uczciwa licytacja, a to co widziałem to masakra. Licytacja na allegro niedawno drogiego markowego zegarka, nikt nie licytuje do końca 15min cena może na poziomie 15%wartośc. 3minuty przed końcem pojawiają się booty i licytuje jeden, z drugim i treciem. W ostatnich sekndacch oferty odwołane i wylicytował na poziomie 1/5 wartości. TO jest przesada! :)

        Odpisz
  2. Pawle, jesteś pewny, że istnieje na poczcie coś takiego jak Pocztex Kurier 48? Byłem raz na poczcie i dostałem druk Pocztex z jedyną opcją „24”. :-)
    Pozdrawiam

    Odpisz
      • Paweł rozumiem że konieczne jest podpisanie umowy?

        Odpisz
      • Twoja odpowiedź wyjaśniła mi tę kwestię. Dziękuję Pawle. :-)

        Odpisz
  3. Poczta Polska ma jeszcze jedną fajną usługę – Paczka Mini. Teraz sprzedawana już wyłącznie w pakietach (jako usługa „Polecony ecommerce”). Całość kosztuje 4,40 netto i w tej cenie dostajemy jeszcze świetne i wytrzymałe tekturowe opakowanie. Za priorytet dopłacamy 2 zł brutto. Przesyłka idzie jak list, roznosi ją listonosz. Większość kraju – priorytet na 2. dzień jest już u klienta.

    Odpisz
  4. Cytat z regulaminu Poczty Polskiej:
    „Listem poleconym możesz wysłać każdą swoją korespondencję w formie papierowej. Może być ona przez Ciebie napisana odręcznie albo wydrukowana. Możesz umieścić tam m.in.: korespondencje prywatną czy urzędową.”
    I tyle. Teoretycznie w przypadku zaginięcia listu, którym przesyłamy np. grę planszową, PP może nie wypłacić odszkodowania, ponieważ nie zastosowaliśmy się do regulaminu.

    Odpisz
    • @Robert,
      Zwróć uwagę, jak jest sformułowany ten zapis. Użyli słowa „możesz”. Nie użyli „możesz tylko”. Ani nie dopisali, że nic innego nie możesz wysłać. Nie jestem prawnikiem, ale wydaje mi się, że ten opis to bardziej propozycja tego, co można wysłać listem. Nie widzę tutaj zakazu wysyłania innych rzeczy. A jeśli tego nie zakazują, nie mogą też nie uwzględniać ewentualnych reklamacji (moim zdaniem). Jeśli znasz w takim przypadkach jakieś wykładnie prawne czy wyroki, podaj linka, proszę.

      Odpisz
      • Nie mam za bardzo czasu teraz szukać tego dokładnie. Natomiast pamiętam, że jak wprowadzili tę zmianę (kilka lat temu), to było to w miarę dokładnie opisane. Możliwe, że nie w regulaminie samej PP, a tylko w umowie, jaką miałem podpisaną z PP. Dodatkowo ceny listów poleconych, priorytetowych (a tylko takie wtedy wysyłałem) były tylko nieznacznie niższe od paczek, dlatego zrezygnowałem z takiej formy wysyłki.
        Z drugiej strony, korzyść z posiadania takiej formy wysyłki może być większa niż ewentualna strata w razie zaginięcia przesyłki i braku odszkodowania. To już każdy musi sobie sam przeliczyć.

        Odpisz
  5. Najważniejsze na Allegro są wszelkie udogodnienia związane z kontaktem ze sprzedawcą. Oprócz tego, ze wszystko trzeba łopatologicznie wyłożyć (i najlepiej kilka razy pod rząd), to klient musi mieć możliwość szybkiego kontaktu. Ilość nieprzewidzianych sytuacji jest olbrzymia.

    Odpisz
    • @Karol,
      Podanie minimum jednego telefonu oraz maila to standard (choć wielu sprzedawców nie podaje telefonu, ale to inna historia). Ilość problemów na linii sprzedawca-klient zależy od mnóstwa czynników. Trzeba wszystkie elementy doskonalić, by owe problemy minimalizować. Np. dobre, rzeczywiste zdjęcia produktu potrafią pomóc uniknąć wielu potencjalnych problemów.

      Odpisz
  6. Przesyłki pocztowe, paczkomaty można stosować w przypadku lekkich przesyłek. W przypadku karmy jak w moim przypadku trudno sobie wyobrazić taką formę

    Odpisz
    • @Radek,
      Jasne, że nie w każdym biznesie przedstawiony przeze mnie pakiet ma rację bytu. Choć i w Twoim przypadku warto zastanowić się nad usługą Pocztex Kurier48.

      Odpisz
    • Nie zgodzę się, że ciężkiej karmy nie można wysyłać do paczkomatu. Zależy co jest dla klienta ważniejsze – czy dostarczenie do domu, czy też możliwość odebrania przesyłki o każdej porze dnia i nocy. Dla niektórych jest to nawet jedyna opcja – bo po prostu nigdy nie ma ich w domu, gdy przyjeżdża kurier. A jeśli klient wie, że jest to bardzo ciężkie, to podjedzie do paczkomatu samochodem. Nie oferując takiej opcji klientom, tracisz ich i kupią u konkurencji.

      Odpisz
  7. Konkretny poradnik. Z pewnością przyda się niejednemu sprzedawcy na allegro. Powinieneś to zareklamować do nich ;)

    Odpisz
    • @Dominik,
      Dzięki za docenienie mojej pracy.
      Masz rację, wrzucę artykuł na FB do grupy związanej ze sprzedażą na Allegro – dzięki za radę.

      Odpisz
  8. Do nadania Paczki Odbiór w Punkcie (obojętne czy Paczka 24 czy Paczka 48) nie potrzeba ani mieć podpisanej umowy ani korzystać z Elektronicznego Nadawcy. Wiem, bo udostępniam tę opcję klientom i czasem takie przesyłki wysyłam.

    Odpisz
    • @DJ,
      Dzięki za informację. Nie nadaję takich przesyłek, a informację wziąłem bezpośrednio ze strony Poczty: http://odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl/ Tylko doprecyzuj, proszę, gdzie nadajesz te paczki. Bo z tego zdania: „Odbiór w PUNKCIE z doręczeniem w punktach partnerskich (czyli na stacji paliw Orlen) oraz w automatach pocztowych jest dostępny wyłącznie dla klientów, którzy nadają przez Elektronicznego Nadawcę.” wynika, że jeśli przez pocztę, to OK, ale jeśli przez Orlen – to musi być przez E-nadawcę. Zatem zmodyfikuje delikatnie treść, by nie było niejasności.

      Odpisz
  9. Fantastyczne podsumowanie! :) Ja sama jako klient nie wiedziałam do końca, o co chodzi z Paczka24 i pierwszy raz zamówiłam w ciemno ;). Nagrywanie nadania przesyłki na poczcie brzmi nieco egzotycznie :D.

    Odpisz
    • @Olga,
      Nie przejmuj się: wiele osób nie kuma niektórych form dostawy. Mało tego. Wyobraź sobie, że czasem nawet sprzedawca (dla firm) na Poczcie nie do końca zna ofertę swojej firmy! (miałem takie zdarzenie). Nic dziwnego, skoro obecnie Poczta oferuje kilkadziesiąt różnych usług, co chwilę coś się zmienia, wchodzą nowe, czasem jakieś są kasowane.

      Odpisz

TrackbackiPingbacki

  1. Ceny wysyłki na Allegro – strategiczne podejście - blog e-biznes - […] że temat jest dość obszerny, więc podzieliłem to na dwie części. Najpierw powstał wpis o strategicznym podejściu do wyboru …
  2. Magia „9” na końcu ceny za przesyłkę. Jak to działa? - blog e-biznes - […] poprzednim artykule podjąłem analizę opcji wysyłki, jakie warto oferować sprzedając na Allegro. Celowo pominąłem w tamtym wpisie ceny, by …

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Uwaga: zasady rozsądnego komentowania.
1. Daruj sobie komentarze typu "Dobry wpis", "Gratulacje! link.pl" itp.
2. Komentuj tak, jakbyś chciał, aby u Ciebie komentowano.
3. Podawaj w formularzu Twój prawdziwy adres e-mail (jest bezpieczny!)
4. Link do Twojej strony WWW (w podpisie) pokaże się dopiero wtedy, gdy napiszesz 5-ty komentarz na ebiznesy.pl. Pamiętaj jednak, aby zawsze podawać ten sam adres mailowy (komentarze zliczane są właśnie po mailu).

Paweł Krzyworączka szczęśliwy na mecie biegu
Szukaj szczęścia tu i teraz (10 porad)

Dziś podzielę się z Tobą, Drogi Czytelniku, garścią moi […]

Zamknij