Ceny wysyłki na Allegro – strategiczne podejście

Ceny wysyłki na Allegro – strategiczne podejście

Pierwotnie planowałem spłodzić jeden artykuł, omawiający opcje dostawy, jakie stosują sprzedawcy na Allegro. Już pierwsze przymiarki pokazały, że temat jest dość obszerny, więc podzieliłem to na dwie części. Najpierw powstał wpis o strategicznym podejściu do wyboru opcji dostawy. Gdy siadłem do drugiej publikacji, znowu musiałem skapitulować i… podzielić ją na dwie części. Wypuściłem elaborat o tym, dlaczego „9” to magiczna cyfra w cenach przesyłki. I dopiero teraz przyszła kolej na ostatnią część tegoż tryptyku: omówienie cen wysyłki w serwisie Allegro. Zapraszam Cię do lektury.

Stałe ceny, czy różne na różnych aukcjach?

Ten dylemat ma wielu sprzedawców. Moim zdaniem, w obrębie jednego konta na Allegro powinno się mieć jedną strategię cennika przesyłek. Powinien on być spójny, nie dezorientować użytkowników. A jeśli chcesz mieć dwie strategie, załóż drugie konto i na nim sprzedawaj. Sam tak robię: na jednym koncie mamy darmową wysyłkę (nie ukrywam: wliczoną w cenę produktu, by marża „zgadzała się”), a na drugim ceny 5-10zł niższe, ale dostawę płatną.

Strategia strategią, jednak nie na wszystkich naszych aukcjach jest sens na siłę mieć identyczny cennik wysyłki. Jeśli oferujesz lekkie przedmioty, które możesz wysłać np. usługą Allegro Polecony InPost, to oczywiście oferuj tę formę transportu. Będzie tania, więc będzie zachęcała do zakupu. Niestety przesyłka tego typu może mieć jedynie 6cm grubości, zatem przedmiotów, które po spakowaniu przekroczą ten wymiar, nie wyślesz listem InPostu.

Ograniczanie niektórych form dostawy na wybranych aukcjach to nie jedyne wyzwanie, przed którym staje często allegrowy sprzedawca. Niektóre produkty są ciężkie i ich wysyłka potrafi sporo kosztować. Weźmy opcję kurierską pod uwagę. Powiedzmy, że oferujesz dla większości produktów kuriera za 14,90zł. A jeśli produkt waży kilkadziesiąt kilogramów? Wtedy musiałbyś dokładać do przesyłki, jeśli chciałbyś utrzymać cenę 14,90zł. W takich sytuacjach nie masz wielkiego wyboru: musisz mieć różne ceny za kuriera na aukcjach. Warto jednak (jeśli to możliwe) próbować wybrnąć z tego typu sytuacji. W moim przypadku, świetnie sprawdza się usługa Poczty Polskiej: Pocztex Kurier48. Mamy podpisaną umowę z Pocztą i każdego dnia roboczego ich pracownik (lub człowiek z podzlecenia) przyjeżdża po paczki (dodam przy okazji, że w ramach przejażdżki rowerowej i popołudniowego wyluzowania, często łączę przyjemne z pożytecznym i zawożę drugą turę paczek na pocztę – by Klienci jak najszybciej mogli się cieszyć z zakupionych produktów). Wynegocjowaliśmy bardzo dobrą stawkę na tę usługę oraz – co bardzo ważne – mam stałą opłatę niezależnie od wagi paczki. Tak korzystną ofertę mamy dzięki temu, że większość naszych przesyłek jest dość małych, a do tego lekkich (do 1kg), a paczka duża i ważąca kilka kilogramów jest może jedna na 10.

Te same ceny na Allegro i w sklepie internetowym (także w innych miejscach sprzedaży)

Stosuj te same opłaty za przesyłkę w każdym kanale sprzedaży, by ułatwić sobie prowadzenie biznesu, a Klientom oszczędzić bólu głowy. Znam to z autopsji: sprzedajemy ten sam asortyment na dwóch kontach, gdzie przesyłki diametralnie różnią się od siebie. Gdy dzwoni do nas osoba chcąca złożyć zamówienie telefonicznie, musimy zawsze umiejętnie prowadzić rozmowę – najczęściej najpierw sondujemy, gdzie znaleźli naszą ofertę. Gdybyśmy do tego mieli różne ceny przesyłek w naszych e-sklepach i na Allegro, wprowadziłoby to gigantyczne zamieszanie.

Czy zarabiać na przesyłce?

Wielu sprzedawców ma tutaj dylemat: zwiększać marżę dzięki przesyłce czy nie? Pomińmy tutaj fakt, że są osoby, które znacząco zawyżają ceny przesyłki, by tylko na nich zarabiać, gdyż ceny produktów mają dumpingowe lub z zerową marżą.

Zarabianie na przesyłce na Allegro - odradzam

We wcześniejszym artykule omówiłem moje podejście do delikatnego obniżania niektórych cen wysyłki, a jednocześnie rozsądnego podnoszenia innych, by mieć każdą kwotę w formie typu 9,90zł lub 9,99zł. Proponuję takie skalkulowanie tych cen, by wyjść na zero lub delikatnie do przodu. Jak to zrobić w praktyce? Otóż:

  • Musisz znać rozkład procentowy wybieranych przez Twoich Klientów opcji dostawy. Czyli tyle procent Paczkomaty, tyle kurier itd.
  • Zrób arkusz kalkulacyjny, w którym przeprowadzisz tę prostą symulację.
  • Wpisz koszt przesyłek, jaki faktycznie ponosisz. Możesz od razu uwzględnić koszta okołowysyłkowe, jak koperta bąbelkowa, karton, taśma, ulotki, czy gratisy.
  • Tak żongluj cenami przesyłek, by wyjść na zero lub lekko do przodu.

Chcesz zarabiać na przesyłce więcej niż symboliczne kilkadziesiąt groszy? OK, Twoja sprawa. Pamiętaj jednak, że – poza etyką – Klienci są coraz bardziej wyczuleni w tej kwestii. Nie chcą płacić za przesyłkę więcej, niż uważają, że powinni. Niektóre formy dostawy mają ogólnie znaną opłatę (np. listy i paczki pocztowe), inne nie do końca (np. Paczkomaty), a jeszcze inne są najbardziej elastyczne z punktu widzenia ustalania ceny przez sprzedawcę (np. kurier). Tak ustal ceny, by Klient nie odniósł wrażenia, że zarabiasz na przesyłkach.

Darmowa dostawa po przekroczeniu pewnej kwoty zamówienia

Allegro umożliwia ustawienie kwoty, powyżej której kupujący ma darmową dostawę. Warto korzystać z tej opcji (jeśli oczywiście nie masz bezpłatnego transportu standardowo, bez dodatkowych warunków). Dzięki temu, Twoje aukcje będą bardziej zachęcały potencjalnego Klienta, gdyż informacja o darmowej dostawie po przekroczeniu pewnej (ustalonej przez Ciebie w panelu użytkownika Allegro) kwoty jest dość przejrzyście podana na aukcji.

Jaką kwotę ustawić? Nie ma jednego przepisu. Sam musisz dojść do tego, jaka to ma być kwota. Oczywiście ceny oferowanych przez Ciebie produktów w dużym stopniu warunkują tę kwotę. Przykładowo, jeśli Twoje produkty oscylują w granicach 10-30zł, możesz ustalić kwotę darmowej dostawy na 100, 150 lub 200zł.

Dopłata za kolejne sztuki produktu?

Po pierwsze, możesz ustalić, jaką maksymalną ilość sztuk danego produktu wyślesz Klientowi daną opcją dostawy.

Po drugie, możesz podać, czy każda kolejna sztuka produktu w zamówieniu objęta jest tą samą (stałą) kwotą za transport, czy kwota ta jednak jest z każdą sztuką produktu zwiększana. Ale uwaga: dla przesyłek allegrowo-inpostowych (czyli: Allegro Polecony InPost, Allegro Paczkomaty InPost i Allegro Kurier InPost) nie możesz tej opcji ustawić: tutaj każda kolejna sztuka ma ustawione z automatu 0zł, a Allegro dopisuje komunikat „wliczone w cenę”.

Masz do dyspozycji różne możliwe drogi, podejścia na Allegro:

  • Albo ustawić, że wysyłasz tylko 1 produkt (sztukę) daną opcją dostawy. Wtedy za każdą kolejną sztukę naliczana jest pełna opłata. Rób tak tylko wtedy, gdy ma to uzasadnienie, bo inaczej Klienci będą czuli się oszukani.
  • Albo dawać możliwość zakupu niemal dowolnej ilości sztuk produktu (maksymalnie możesz ustawić 10000 sztuk, więc można mówić, że dowolnej ilości) bez zwiększania kosztów dostawy – dla wszystkich form dostawy lub dla wybranych; oczywiście jeśli Klient kupi tyle produktów, że nie będziesz mógł ich wysłać jedną przesyłką przy danej formie dostawy, musisz wysłać więcej przesyłek lub np. zaproponować Klientowi zamianę na kuriera (którym przykładowo dasz radę wysłać całe zamówienie). Oczywiście będziesz nieco stratny na samej przesyłce, jednak bez wątpienia marża na wielu produktach w takim dużym zamówieniu zrekompensuje Ci to z nawiązką.
  • Albo dawać ustaloną przez siebie maksymalną liczbę sztuk, jaką możesz wysłać daną formą dostawy, ale znowu bez doliczania za kolejną sztukę produktu. Jeśli ustalisz np. 100 sztuk, wtedy, gdy Klient zamówi od 1 do 100 sztuk, to zapłaci raz za przesyłkę, a jeśli 101-200 sztuk – wtedy dwa razy zapłaci za transport, itd.
  • Albo ustalić opłatę za kolejną sztukę produktu. Jaką kwotę podać? To już zależy od Ciebie i Twojej analizy: zarówno od maksymalnych parametrów (waga i wymiary) określonych dla danej formy dostawy, jak i od Twojego podejścia do kosztów wysyłki i przyjętej strategii. Zalecam tutaj rozsądek, gdyż Klienci są wrażliwi na doliczanie opłaty za kolejne sztuki produktu w paczce – szczególnie wtedy, gdy uważają, iż nie ma to uzasadnienia. Jeśli zatem wysyłasz np. krzesła biurowe i za każde kolejne krzesło doliczasz opłatę (lub w ogóle wysyłasz tylko 1 krzesło w 1 paczce), to najpewniej będzie to zrozumiane przez Klientów. Jeśli jednak wysyłasz coś małego i lekkiego, a liczysz „jak za zboże” za kolejne sztuki, to licz się z odpowiednią reakcją wielu Klientów, jak i utratę części sprzedaży, gdyż do wielu transakcji z tego powodu po prostu w ogóle nie dojdzie.

Którą opcję łączenia opłat za wysyłkę wybrać na Allegro?

Gdy Klient doda do koszyka produkty z dwóch lub większej liczby Twoich aukcji, wtedy:

  • jeśli masz na każdej z tych aukcji ten sam cennik dostawy, lub przynajmniej wybrana przez Klienta opcja transportu jest identycznie na nich określona (koszt dostawy, maksymalna liczba produktów w paczce i opłata za kolejne sztuki), wtedy opłata za przesyłkę jest obliczana tak samo, jak na jednej i tej samej aukcji – czyli nie ma znaczenia, że są to zakupy na kilku Twoich aukcjach, a liczy się sumaryczna ilość sztuk produktów,
  • jeśli wybrana przez Klienta forma dostawy różni się na aukcjach, z których przedmioty wrzucił do koszyka, wtedy nastąpi tzw. łączenie opłat, według ustalonego przez Ciebie w panelu użytkownika Allegro schematu.

Do wyboru masz 3 schematy łączenia opłat za dostawę:

  1. Kwotę najdroższej dostawy. Jeśli na jednej aukcji będzie za kuriera 10zł, a na drugiej 12zł, to wybierając tę formę wysyłki Klient będzie musiał zapłacić wyższą kwotę, czyli 12zł. Warto wybrać tę opcję, by nie dokładać do transportu (wyjątkiem jest sytuacja, gdy musisz skorzystać z opcji numer 3, opisanej niżej).
  2. Kwotę najtańszej dostawy. Czyli odwrotnie, niż w punkcie powyżej. Tutaj idziesz Klientowi na rękę: niejako za to, że kupuje na więcej niż jednej aukcji, dajesz mu zniżkę na przesyłkę, gdyż najpewniej będziesz musiał dołożyć deczko do transportu. Radzę raczej wybierać opcję numer 1, chyba że masz logiczne i sensowne uzasadnienie wybrania opcji 2.
  3. Przesyłki zostaną nadane osobno, a koszty dostawy sumują się. Wybieraj tę opcję tylko wtedy, gdy musisz. Jeśli zatem Klient np. kupuje jakieś drobne akcesoria na kilku aukcjach, nie każ mu płacić za każdą przesyłkę z osobna, bo to bez sensu. Jeśli natomiast wysyłasz ciężkie i duże przedmioty, to możesz nie mieć wyjścia i ta opcja będzie dla Ciebie jedynym sensownym rozwiązaniem.

Możesz jeszcze umożliwić Klientom wpisywanie innego kosztu dostawy. Ta opcja ma sens tylko w wybranych przypadkach i mocno zastanów się, zanim ją aktywujesz. Bo jeśli masz dość nietypowe produkty, jeśli chodzi o wyliczanie kosztów wysyłki, to ta opcja może mieć jak najbardziej sens. Jeśli jednak tak nie jest, odpuść sobie tę opcję, bo może przysporzyć Ci więcej problemów niż pożytku (Klienci mogą wpisywać dowolną kwotę i tyle płacić, a Ty będziesz później musiał się z nimi użerać i upominać o dodatkową opłatę).

Stosuj Cenniki dostawy

Allegro umożliwia zdefiniowanie własnych cenników dostawy, czyli szablonów, które możesz wykorzystywać w wielu (lub we wszystkich) aukcjach. Możesz zdefiniować aż 50 takich szablonów, jednak odradzam zbytnie rozdrabnianie się, bo sam się w końcu pogubisz we własnych cennikach. Optymalnie mieć tylko jeden cennik, a jeśli to niemożliwe – to najwyżej kilka (sam mam jeden na jednym z kont i dwa cenniki na drugim koncie).

Co bardzo istotne, gdy ustalisz cennik (lub cenniki) dostawy i ustawisz je w aukcjach, jeśli zmienisz coś w cenniku (szablonie), to automatycznie zmienią się opcje, ceny i parametry dostawy na aukcjach. Jest to niezwykle wygodne, a przy sprzedaży na setkach lub tysiącach aukcji – niezbędne.

Czy wprowadzać przesyłkę gratis?

To zależy od przyjętej przez Ciebie strategii. Jest to szerszy temat, wykraczający poza ramy niniejszego wpisu. Podam Ci jednak dwie konkretne rady, odnośnie bezpłatnej przesyłki:

  1. Po pierwsze pamiętaj, że Allegro pobiera prowizję od sprzedaży od ceny produktu, ale bez dodawania kwoty przesyłki. Jeśli natomiast masz przesyłkę gratis (czyli – w praktyce – wliczoną w cenę produktu), wtedy de facto płacisz prowizję także za przesyłkę. Miej to na uwadze, robiąc kalkulacje.
  2. Po drugie, jeśli rozważasz przesyłkę gratis, bo np. uważasz (słusznie zresztą), że wiele osób lubi darmową dostawę i przez nią decydują się na zakup, to pamiętaj, że lepiej mieć dwie sroki: i przesyłkę gratis oraz droższe produkty, i przesyłkę płatną i nieco niższe ceny. Zatem optymalne jest sprzedawanie na Allegro na 2 kontach, z dwoma osobnymi strategiami przesyłkowymi. Potwierdza to praktyka (sam tak robię): zgarniasz większą część tortu prowadząc sprzedaż takimi dwoma strategiami, niż gdybyś zdecydował się na jedną z tych strategii.

CIEKAWOSTKA:
Na Allegro ma miejsce obecnie nietypowy błąd. Ustawiając darmową wysyłkę choćby do jednego z 18 krajów europejskich, aukcja jest wyświetlana wysoko na listingach po cenie z przesyłką. Jest to błąd i Allegro już o tym wie, ale jeszcze tego nie poprawili. Prawidłowo aukcja taka nie powinna wyświetlać się wyżej od innych, gdyż darmowa wysyłka zagraniczna nie powinna być brana pod uwagę. Jak się łatwo domyślić, wychwycili to niektórzy sprzedający i postanowili to wykorzystać. Jak? Ustalając darmowy transport np. do Irlandii. Efekt takiego działania widzisz na poniższym zrzucie ekranowym. Cwane, prawda?

Darmowa przesyłka zagraniczna na Allegro

Nawet jeden z takich sprzedawców trafił na serwis Wykop.pl. Użytkownicy Wykopu zaczęli się nad nim pastwić. Dlaczego? Bo nie lubią cwaniactwa. Jak się pastwili? Ano zamawiali u niego najtańsze produkty (a miał akurat nawet od 1zł) z wysyłką zagraniczną – oczywiście bezpłatną. No i podawali adresy zagraniczne. Chcieli dać mu nauczkę.

Co uważam na ten temat? Mam mieszane uczucia. Z jednej strony, nie widzę niczego złego w korzystaniu z sytuacji, gdy przez jakąś lukę w systemie Allegro możemy się lepiej wypromować. Z drugiej jednak strony, tutaj takie działanie odczuwa niestety także użytkownik szukający czegoś na Allegro. Ktoś taki sortuje oferty po cenie z dostawą, oczywiście oczekując taniej dostawy na terenie Polski. Dostaje jednak wyniki, przez które musi się przekopać, by dotrzeć do ofert, które faktycznie go interesują. Problem w tym, że nie może po samym widoku listingu dokonać oceny – musi wejść na każdą z aukcji i dopiero tam przekonać się, czy bezpłatna dostawa obowiązuje na terenie Polski, czy jednak nie. Podsumowując: ponieważ ten myk przeszkadza użytkownikom i naraża ich na stratę czasu, nerwów i ochoty na zakupy na Allegro w ogóle, odradzam jego stosowanie.

Stopniowanie cen oraz „cena w głowie Klienta”

Zanim podam Ci proponowany, przykładowy cennik opcji dostawy na Allegro, chciałbym poruszyć jeszcze jedną kwestię: stopniowanie cen oraz „cenę w głowie Klienta” za daną formę dostawy.

Po pierwsze, Klient „wie”, że list jest tańszy od paczki, czy np. poczta od kuriera. Dlatego powinniśmy to wykorzystać i stopniować ceny.

Po drugie, zapewne docierasz ze swoją ofertą do różnych grup docelowych. Jedni Klienci skupiają się niemal wyłącznie na cenie (także za przesyłkę), dlatego kusi ich tania dostawa – zatem oferuj ją, np. w postaci listu poleconego. Inni z kolei nie patyczkują się: chcą mieć szybko towar i wybierają kuriera. Wiedzą, że zapłacą sporo za przesyłkę, ale to nie zmienia ich decyzji.

Celowe jest zatem działanie, mające na celu:

  • oferowanie szerokiej palety opcji dostawy,
  • umiejętne stopniowanie cen, by każdy Klient wybrał coś najlepszego dla siebie.

Proponowany cennik wysyłek na Allegro

Poniższy cennik oczywiście nie wyczerpuje tematu. Jest to jedynie propozycja, choć wielu sprzedawców może ją skopiować 1:1, jeśli pasuje do ich asortymentu i strategii. Opracowanie opcji i cen dostawy to sprawa indywidualna i powinna zawsze być związana z dokładną analizą wszystkich istotnych czynników.

Moja propozycja cen dostawy dla sprzedawców na Allegro (już bez uzasadniania każdej z cen, by nie tworzyć jeszcze większego elaboratu):

  • Płatność z góry:
    • Allegro Polecony InPost – 3,90zł (każda kolejna sztuka 0zł, maksymalnie 10szt. w przesyłce)
    • Allegro Paczkomaty InPost - 7,90zł (+0zł, 10szt.)
    • Przesyłka kurierska – 14,90zł (+0zł, 100szt.)
    • list polecony priorytetowy - 5,90zł (+0zł, 10szt.)
    • list polecony ekonomiczny - 4,90zł (+0zł, 10szt.)
    • paczka pocztowa priorytetowa – 13,90zł (+0zł, 100szt.)
    • paczka pocztowa ekonomiczna – 12,90zł (+0zł, 100szt.)
    • Odbiór osobisty po przedpłacie - 0zł
    • (Odbiór w punkcie po przedpłacie) Paczkomaty 24/7 – 8,90zł (+0zł, 10szt.)
  • Płatność przy odbiorze:
    • (Odbiór w punkcie) Allegro Paczkomaty InPost – 11,90zł (+0zł, 10szt.)
    • (Odbiór w punkcie) Paczkomaty 24/7 – 12,90zł (+0zł, 10szt.)
    • Przesyłka kurierska pobraniowa – 19,90zł (+0zł, 100szt.)
    • Przesyłka pobraniowa / Paczka48 pobranie  - 14,90zł (+0zł, 100szt.)
    • Odbiór osobisty – 0zł
  • Wysyłka za granicę:
    • Płatność z góry:
      • tutaj wszystkie 18 dostępnych państw europejskich – 19,90zł (+9,90zł, 100szt.)

Podsumowanie

Skuteczna sprzedaż w serwisie Allegro wiąże się z dopracowaniem wielu elementów. Optymalne dobranie opcji i cen dostawy ma kluczowe znaczenie. Klienci oczekują szerokiego wyboru rodzajów transportu i odbioru, a także „odpowiednich” cen (czytaj: cen, jakie subiektywnie uznają za właściwe) oraz – co oczywiste – szybkiego i pewnego dostarczenia zamówionych produktów. Dopracuj ten element e-biznesu i sprzedawaj więcej niż obecnie.

Co myślisz o moim podejściu? A może masz inne doświadczenia? Zapraszam Cię do dyskusji poniżej.

PS Polub i udostępnij ten artykuł, jeśli uważasz go za wartościowy. Niech Twoi znajomi też mają szansę go przeczytać.

Paweł Krzyworączka - cenniki wysyłki na Allegro

9 komentarzy

  1. A mnie teraz niezmiernie irytuje jak mam do wyboru praktycznie tylko możliwość wysyłki inpostem. Niby tanio ale jakość usługi poniżej wszelkiej krytyki. Osobiście dwa razy zamawiałem, dwa razy wybrałem z dostawą pod adres a doręczyciel w moim mieście jak twierdzi pod adresy nie jeździ tylko od razu do punktu odbioru. „Bo tak mi kierownik kazał” Składałem ja reklamację, sprzedawca a oni, że co poradzą. No kurde, ich pracownicy albo podwykonawcy i poradzić nic nie mogą! Odradzam sprzedawcom korzystanie z inpostu albo przynajmniej dać możliwość dostawy PP i innych firm kurierskich.

    Odpisz
  2. Ja już przestałem w ogóle korzystać z allegro. Wystawienie produktów kosztuje kasa od sprzedaży też a konkurencja w każdej branży ogromna. Taniej wychodzi własny sklep internetowy i porządna kampania. Co do cen przesyłek to nie powalają..

    Odpisz
  3. Mnie to czasami tak irytuje jak kupuję coś powiedzmy za 40 zł a sprzedający da wysyłkę najdroższą tylko kurierem lub Pocztex po 15 do 20 zł.. prawie połowa równowartości przedmiotu.

    No ale co zrobisz, na wszystkim próbują zarabiać :(

    Odpisz
  4. Dzięki za użyteczne informacje. Tak nawiasem, sprzedawcy którzy kombinują z cenami za wysyłkę, strasznie zniechęcają mnie do zakupu. Natomiast bardzo pozytywnie odbieram to, gdy po przekroczeniu pewnego progu kosztów otrzymuję darmową dostawę.

    Odpisz
  5. Różne ceny w sklepie internetowym i na Allegro – jakie to często spotykane i baaardzo drażniące. A darmowa dostawa po przekroczeniu pewnego progu kosztów to zabieg bardzo zachęcający do dalszych zakupów. Polecam też wynagrodzenie punktowe i za każde kolejne zakupy dokładanie darmowych drobnostek. :)

    Odpisz
  6. Dzięki Paweł za przydatne informacje. Prawdę mówiąc to trafiłem tu po po dobrych dwóch latach przerwy. Chyba pora nadrobić zaległości :)

    Odpisz
  7. Zrezygnowałem z wielu zakupów właśnie przez to, że sprzedawcy kombinowali z wysyłką.
    Np ostatnio chciałem kupić na prezent breloczek do kluczy samochodowych. Znalazłem fajny za kilka pln a wysyłka to uwaga: kurier za 15 pln. Idiotyzm.

    Odpisz
  8. Moim zdaniem dla firm przedstawione ceny na listy polecone mogą być za niskie.
    Przesyłki listowe Poczty Polskiej zwolnione są z VATu a sprzedający nie i w dokumencie sprzedaży powinien ująć koszt dostawy
    poniżej podaję wyliczenia

    5,90 = 4,80 + 1,10(VAT) cena poczty to 5,50 – dopłacamy 0,70 (nie licząc koperty)
    4,90 = 3,98 + 0,92(VAT) cena poczty to 4,20 – dopłacamy 0,22

    Do innych przesyłek doliczany jest VAT 23% i możemy go opisać. (zagraniczne też są zwolnione z VATu)

    Odpisz
    • @Leszek,
      Zgadzam się: można by dać 6,90zł za priorytet, a ekonomiczny zostawić 4,90zł. Zwróć, proszę, uwagę, że powyższy artykuł jest niejako częścią tryptyku o opcjach wysyłki na Allegro, który ostatnio opublikowałem. W jednym z artykułów pisałem o obniżaniu lub podwyższaniu niektórych cen wysyłki, by „równać” do ,90 lub ,99 na końcu ceny. Niektóre opcje transportu warto mieć „pod wodą”, by na innych nieco zarabiać. Sugeruję, by statystycznie (średnio) wychodzić na zero lub delikatnie do przodu (kilkanaście – kilkadziesiąt groszy, maksymalnie 1zł).

      Odpisz

Odpowiedz na „Leszek NAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Uwaga: zasady rozsądnego komentowania.
1. Daruj sobie komentarze typu "Dobry wpis", "Gratulacje! link.pl" itp.
2. Komentuj tak, jakbyś chciał, aby u Ciebie komentowano.
3. Podawaj w formularzu Twój prawdziwy adres e-mail (jest bezpieczny!)
4. Link do Twojej strony WWW (w podpisie) pokaże się dopiero wtedy, gdy napiszesz 5-ty komentarz na ebiznesy.pl. Pamiętaj jednak, aby zawsze podawać ten sam adres mailowy (komentarze zliczane są właśnie po mailu).

Magia cyfry 9 w cenach
Magia „9” na końcu ceny za przesyłkę. Jak to działa?

W poprzednim artykule podjąłem analizę opcji wysyłki, j […]

Zamknij