Jak pozyskiwać nowych partnerów?

Jak pozyskiwać nowych partnerów?

Programy partnerskie są świetnym rozwiązaniem dla osób, które chcą zarabiać w sieci. Nie trzeba mieć własnych produktów, aby sprzedawać. Można promować cudze produkty w zamian za prowizję od sprzedaży (zwykle wynagrodzenie jest w takiej formie). Nierzadko otrzymujemy też szereg materiałów promocyjnych i marketingowych, dzięki którym łatwiej jest sprzedawać. Idea zarabiania w taki sposób jest prosta: promujemy cudze produkty przy pomocy linków z naszym identyfikatorem, internauta klika w taki link i jest od razu przypisany do nas, więc gdy kupi dany produkt to nam będzie się należeć prowizja.

Tak to wygląda w skrócie od strony partnera. Jednak jak pozyskać partnerów do współpracy? Ta zadanie spada na managera programu partnerskiego, czyli osoby, która zajmuje się całym programem partnerskim.

Często zdarza się, że świeżo upieczony manager programu partnerskiego spotyka się z problemem pozyskania nowych partnerów. Nie wie jak się do tego zabrać, gdzie i w jaki sposób szukać partnerów. Jednak zadanie to jest prostsze niż mogłoby się wydawać. Poniżej zaprezentowane jest kilka sugestii dotyczących zdobywania nowych partnerów.

Witryny z produktami komplementarnymi

Jednym ze sposobów na zdobycie nowych partnerów jest szukanie ich wśród serwisów czy sklepów internetowych, które sprzedają produkty komplementarne do naszych. Właściciel takiej strony może być zainteresowany współpracą. Nasze produkty będą dopełniać jego ofertę. On będzie inkasował dodatkowe zyski z prowizji, a my będziemy mieli nowego solidnego partnera.

Zobrazuję to przykładem. Załóżmy, że sprzedajemy oprogramowanie do komputerów. W takim wypadku partnerów powinno się szukać w serwisach sprzedających dobra związane z programami komputerowymi. Może to być przykładowo sklep internetowy sprzedający komputery i części do nich.

Serwisy tematyczne

Inną grupą stron internetowych, których właściciele mogą być potencjalnymi partnerami, są witryny tematyczne. Często hobbystyczne. Serwisy oparte głównie na treści, oferujące różnego rodzaju wiedzę i informacje. Treść tych stron WWW powinna być powiązana ze sprzedawanymi przez nas produktami. Inaczej oferowanie współpracy nie ma sensu. Nawet, jeśli właściciel zostanie partnerem, to ruch na jego stronie jest dla nas bezużyteczny, gdyż nie jest to nasz grupa docelowa.

Przykładowo, załóżmy ponownie, że sprzedajemy oprogramowanie komputerowe. W takim wypadku powinniśmy szukać partnerów wśród witryn poświęconych programom, komputerom. Może to być dla przykładu blog o tematyce zabezpieczeń przed atakami z Internetu, hakerami, spamem. Taki blog może być świetnym partnerem dla określonej grupy naszych produktów – antywirusów i programów antyspamowych.

Z kolei na przykład serwis o pielęgnacji ciała, kosmetykach nie jest dobrym wyborem w poszukiwaniu partnera. Ludzie odwiedzający tę witrynę nie są zainteresowani programami komputerowymi tylko produktami poprawiające wygląd, odmładzającymi, kosmetykami.

Fora i grupy dyskusyjne o tematyce e-biznesu i programów partnerskich

Kolejnym sposobem przyciągania partnerów jest opisywanie swojego programu partnerskiego na forach i grupach dyskusyjnych poświęconych tematyce biznesu internetowego, a najlepiej programów partnerskich. Zamieszczamy po prostu delikatną reklamę. Opisujemy szczegółowo nasz program. Zwykle społeczność zgromadzona w miejscach o takiej tematyce może być zainteresowana naszym programem partnerskim.

Istotne jest tylko, żeby rzetelnie go przedstawić – zasady jego działania muszą być jasne. W razie pytań użytkowników należy odpowiedzieć na zadane wątpliwości. Nie należy zostawić zapytań użytkowników bez odpowiedzi. Nasza wiarygodność wtedy maleje, a potencjalni partnerzy zostają zniechęceni, ponieważ są niedoinformowani oraz widzą, że nie zależy nam na partnerach.

Ważne jest też, aby zapoznać się z obyczajami i regulaminem na danych forach/grupach. Może też być tak, że reklamy nie są dobrze odbierane lub zabronione – zwłaszcza przez nowych użytkowników.

Strony WWW o programach partnerskich

Oprócz powyższych możliwości w Internecie istnieje też trochę stron WWW, których treść dotyczy programów partnerskich. Często są to witryny, które zbierają dane o dostępnych programach partnerskich i katalogują je. Dobrze jest zainteresować się takimi stronami i zgłosić swój program do ich spisu. W Polsce jednym z popularniejszych serwisów tego typu jest Netigo.

Zachęć aktualnych partnerów

Jeśli mamy już pewną bazę aktywnych partnerów to nic nie stoi na przeszkodzie, aby pozyskać dzięki nim nowych partnerów. Jeśli nasz program partnerski składa się z kilku poziomów, to zachęcenie aktualnych partnerów do pozyskania nowych jest łatwiejsze, ponieważ jest to dodatkowa korzyść dla partnera. Jeśli pozyska kolejną osobę ze swojego linku partnerskiego, a ta osoba będzie aktywnie promować nasze produkty to partner, który go polecił będzie otrzymywać również prowizję z jego poleceń.

Dla partnerów korzystne jest budować strukturę nowych partnerów pod sobą. Jeśli partnerzy ze struktury zarabiają, to partner, który ich polecił również zarabia.

Można też robić specjalne akcje promocyjne zachęcające aktualnych partnerów. Przykładowo dla partnerów, których struktura wygeneruje 20 sprzedaży w miesiącu, otrzymają bonus w postaci 20% rabatu na dowolny produkt będący w ofercie. To jest tylko przykład. Można wymyślić różne promocje zachęcające partnerów do budowania swojej struktury. Wszystko zależy od pomysłowości organizatora i managera programu partnerskiego.

Miejsc i sposobów szukania potencjalnych partnerów jest sporo. Wystarczy trochę się zastanowić gdzie w Internecie pasują nasze produkty. Mogą to być sklepy internetowe z dobrami dopełniające naszą ofertę, a mogą być serwisy powiązane tematycznie z naszymi produktami. Nie należy też zapomnieć, że miejsca, w których gromadzą się ludzie zainteresowani zarabianiem w Internecie również są odpowiednimi miejscami w Sieci. Zawsze też można skorzystać ze zbudowanej już bazy partnerów, wysyłając e-maila zachęcającego do budowania własnej sieci partnerów.

Jeśli masz jakieś ciekawe pomysły na werbowanie aktywnych partnerów to podziel się nimi w komentarzu.

Paweł Landzberg o katalogach

25 komentarzy

  1. Dlatego ja w końcu dojrzałem żeby zacząć działać w ebiznesie czy marketingu internetowym (jak zwał tak zwał). A pracowałem dośc aktywnie w mlm tradycyjnym gdzie tak jak tu ktos wspomniał spotykalem się z niezrozumieniem i pomyleniem mlm z piramida finansową. Braki naszego spoleczeństwa odnośnie w ogóle wiedzy finansowej i ekonomicznej jest katastrofalna. Ale są osoby ktore wiedza na czym polega mlm i marketing i pracujac cierpliwie spotkamy takich ludzi a tych co narzekają i chcą dyskutować o piramidach po prostu zignorować. Każdy ma swój „rozum” i wolna wolę. Programy Partnerskie to bardzo dobry sposób na wystartowanie w biznesie internetowym, nabranie doświadczenia i zdobycie wiedzy na jakieś swoje pomysły. Ja tak zrobiłem i uważam że dobrze wybrałem dlatego polecam innym. Pozdrawiam.

    Odpisz
  2. Warto skorzystać z „sieci programów partnerskich” takich jak Netsales, TradeTracker, SystemPartnerski, Novem, które już posiadają swoich partnerów. Są to sieci oferujące Outsourcing PP. Jest to rozwiązanie dla tych, którzy nie zamierzają całkowicie poświęcić się w rozwój PP, który wymaga ciężkiej pracy przede wszystkim w zmotywowaniu ludzi do działania. Nie gwarantują one sukcesu, ale mogą dać chociażby namiastkę PP. Ważne jest w jakiej branży się działa. Im większa grupa partnerów „sieci PP” zainteresowanych daną tematyką tym lepsze zarobki.

    Odpisz
  3. Działam w PP Nexto już kilka lat. I o wiele lepiej przychodzi mi zdobywanie nowych klientów (około 5-6 dziennie), niż partnerów II poziomu (za 4 lata tylko 28 partnerów). Skupiłam się na promocji sklepu partnerskiego i jego produktów, bo przynosi mi to określone zyski. Partnerzy ,którzy zapisali się do PP z mojego polecenia zarobili dla mnie tylko parę złotych(być może uczą się dopiero.

    Każdy program partnerski ma swoja specyfikę. Dlatego też skupiam się na zwiększaniu liczby swoich klientów.

    Odpisz
    • Ważne jest, żebyś ty ich uczyła

      Odpisz
  4. Przydałby się też artykuł o tym jak stworzyć taki program partnerski od strony technicznej. Zastanawia mnie jak zrobić tak, aby każdy partner miał indywidualny numer i system automatycznie naliczałby ich prowizje.

    Pozdrawiam
    Jakub Jakubowski

    Odpisz
  5. Nasuwa mi się jedno pytanie na myśl… czy zgłoszenie programu do katalogów pp jest darmowe? Czy naliczają za to jakąś opłatę, np. od pozyskanego partnera?

    Odpisz
    • To raczej nie jest płatny. No, ale właściciel takiego katalogu może dać też link partnerski i w ten sposób może mieć też korzyści.

      Odpisz
  6. nie wiem czy zabierać się za to. Nie potrafię sama nic zrobić. Gdyby ktoś powiedział jak zdobyć kolejnych partnerów to bym była wdzięczna. Mam bowiem szansę dołączyć do takiej grupy, tylko potem muszę szukać kolejnych, którzy dołączą.

    Odpisz
    • Witaj Beato,

      Generalnie artykuł jest bardziej przeznaczony dla managerów programów partnerskich, bo to oni mają się starać o pozyskiwanie partnerów, ale w sumie można też spróbować pozyskiwać partnerów przez samych partnerów – czyli będzie to partner niższego poziomu, od którego też będziemy mieli prowizję jako partnerzy.

      Piszesz, że nie potrafisz nic sama zrobić. Pozostaje Ci albo nauczyć się, albo zlecać wszystko innym, czyli albo poświęcisz czas na naukę, albo pieniądze.

      Jak zdobywać partnerów? Masz w artykule kilka wskazówek. Ale generalnie nie licz na to, że polecony przez Ciebie partner będzie na Ciebie zarabiał – zwykle pozyskani partnerzy nie są aktywni, nie potrafią działać. Trzeba ich zmotywować, pomóc im. Najczęściej najwięcej zarobisz z własnego działania.

      Odpisz
  7. Chociaż pierwszy punkt zasad komentowania na tej stronie mówi o zakazie gratulowania za dobry artykuł, to ja odważę się go nagiąć i powiedzieć, że nareszcie ktoś jasno napisał na czym polegają programy partnerskie. Zaledwie po kilku zdaniach wstępu(sic!) zrozumiałem o co biega. Dopiero niedawno natrafiłem na skrót pp i zacząłem więcej czytać na ten temat na blogach internetowych. Wielokrotnie porusza się ten temat, ale wydaje mi się, że autorzy częściej robią to z braku pomysłów na artykuł a nie z rzeczywistej chęci wytłumaczenia całego zjawiska. Chociaż nie jestem w żadnym programie (teraz sobie myśle „jeszcze”), to ten artykuł był dla mnie chyba najbardziej pomocny z wszystkich dotychczas przeczytanych (a trochę ich było). I dlatego łamię zasadę i piszę: Gratulacje! Dobry wpis 🙂

    Odpisz
  8. Doskonały artykuł zawierający chyba wszystkie niezbędne wiadomości by móc stratować w którymś z PP.
    Z pewnością jak w każdym biznesie i tu nie ma wyjątków jakieś sensowne zarobki można osiągnąć poprzez solidną systematyczną pracę.
    Moim zdaniem trzeba jednak dobrze wyważyć moment startu bo, jak słusznie zauważył Paweł czekanie w nieskończoność na idealny moment nie ma sensu. Błędy mogą się zdarzać zawsze, trzeba jej tylko umiejętnie korygować. Z drugie strony start zbyt wczesny bez odpowiedniej wiedzy i zaplecza może narazić potencjalnego ebiznesmana w tym także w PP na ewentualną złą opinię. A wiemy że, opinia i prestiż w biznesie to rzeczy nie do przecenienia.

    Odpisz
  9. Jeżeli chodzi o pozyskiwanie partnerów, to postąpiłem podobnie w przypadku Multi-Tax – zwróciłem się z prośbą o współpracę do właścicieli forów dyskusyjnych o tematyce pracy za granicą. Wydało to mi się lepszym wyjściem niż spamowanie forum adresami mojej strony partnerskiej. Zyskałem w ten sposób grono aktywnych administratorów forów, którzy będą odpowiednio podpinać tematy i promować program. No cóż.. Mi pozostanie tylko patrzeć na rosnącą z dnia na dzień prowizję 🙂

    P.S. Napisz do mnie, jeżeli chcesz ze mną współpracować w programie MULTI-TAX.

    Odpisz
    • jak mogę dotrzeć do właścicieli forów, proszę napisz mi.

      Odpisz
      • Jeśli nie masz nigdzie działu „kontakt” to rejestrujesz się na forum i wysyłasz prywatną wiadomość do administratora forum – tak chyba najłatwiej nawiązać kontakt.

        Odpisz
  10. Nawet jeśli już nam się uda pozyskać nowych partnerów, to chyba najistotniejszym problemem, z którym spotykają się właściciele programów partnerskich jest bardzo mała aktywność większości z nich. Przeważająca część albo nie ma motywacji albo po prostu nie wie jak skutecznie sprzedawać w PP. Rozwiązaniem mogłaby być solidna edukacja partnerów.

    Z punktu widzenia partnerów słabą stroną PP są bez wątpienia niskie prowizje (jeśli w ogóle są) za powtórną sprzedaż. Myślę, że gdyby powstały PP oferujące prowizję 50% również za każdy powtórny zakup klienta pozyskanego przez partnera to byłoby więcej aktywnych i zaangażowanych partnerów.

    Pozdrawiam,
    Jacek Pietrasiuk
    http://www.jacekpietrasiuk.pl

    Odpisz
    • Racja, dlatego warto szukać osoby, które widać, że starają się, są aktywne w branży ebiznesowej itp. Nie oszukujmy się właściwie to około 5% partnerów zarabia kasę a reszta to tylko próbuje. To jest mój szacunkowy strzał, ale myślę, że może być całkiem prawdopodobny.

      Jak wspomniałeś, jest też kwestia właśnie edukacji partnerów. Jakby nie patrzeć to także jest zadanie dla managera PP.

      Odpisz
      • to jak myślisz, że można spróbować i zarobi się po kilku miesiącach, czy nie zarobi się wcale? Napisz, proszę.

        Odpisz
        • Wszystko zależy od tego jak skutecznie będziesz działać. Można zarobić po paru miesiącach, można po roku, dwóch, a można wcale (jeśli robimy wszystko źle).

          Odpisz
  11. Im więcej czytam na temat PP, tym bardziej uświadamiam sobie swoje braki w edukacji e-biznesowej. Krok po kroku dopiero zbieram informacje. Dlatego też bardzo cenne wydają mi się wszystkie uwagi rozwijające ten temat. Będę je śledziła i próbowała wdrażać w życie. Mam nadzieję, że przyjdzie taki moment, ze ruszę z miejsca i już się nie będę więcej zastanawiała jak to zrobić. Obecnie jednak jestem na początku swojej drogi i wciąż szukam wiedzy.

    Odpisz
    • Spokojnie, przyswajaj wiedzę. Ale pamiętaj samo przyswajanie i jej układanie nic Ci nie da. Musisz próbować i działać, bo odwlekanie jakichkolwiek działań nie ma sensu – nie nadejdzie ten wymarzony moment, w którym weźmiesz całą wiedzę i zaczniesz działać idealnie. Nigdzie nie ma ideałów. Zawsze można coś zrobić lepiej.

      Odpisz
  12. Wydaje mi się, że pozyskiwanie nowych partnerów niekoniecznie musi być takie proste, jak by sugerował to artykuł. Jest bardzo wiele osób, które nie zgodzą się na współpracę jedynie z powodu negatywnych skojarzeń z mlm i piramidami finansowymi. Jest to – wg mnie – bardzo trudny próg do przeskoczenia. Ludzie od razu są negatywnie nastawieni i na „nie”, chociaż jeszcze nie wiedzą nawet, o co chodzi.

    Jak postępować z takimi osobami?

    Pozdrawiam!

    Odpisz
    • Faktycznie, może dosyć optymistyczny jest wydźwięk artykułu. Ale faktycznie można trafić na wiele osób, które są nieprzekonane do PP. Jak na moje mamy dwa wyjścia wyedukować ich i przekonać, albo olać. Wyedukować jeśli widać, że są to otwarte osoby, które mogą zmienić zdanie. Olać, gdy są święcie przekonane, że PP to zło, MLM, piramidy – nie ma się co szarpać o jednego partnera, który nie chce przykładowo przystąpić do PP, bo mu w MLMie nie wyszło, bo nic nie robił. Tak trochę uogólniam, ale często to widać, że niektóre osoby nawet jak nie mają racji stoją przy swoim.

      Dlatego lepiej celować w ludzi z otwartymi umysłami, którzy często mają pojęcie o metodach zarabiania w sieci. A może uczestniczą w PP, ale w naszym jeszcze nie? Warto wtedy zaprezentować im nasz PP.

      Odpisz
    • Kamil, skromnym zdaniem powiem tak. Nie ma się co patrzyć na ciągłe „nie” „piramida” czy „mlm” bo tak naprawdę to nie ma nic z tym wspólnego. To po prostu ludzie tacy są, to ludzie posiadają nie wiedzę, a nie TY.

      Ty powinieneś robić swoje, a Ci co chcą to sami się dołączał. Ci co narzekają, będą narzekać całe życie, i to nie powinno być przeszkodą w Twoich marzeniach. Proste.

      Zdrówka wszystkim 🙂

      Odpisz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Uwaga: zasady rozsądnego komentowania.
1. Daruj sobie komentarze typu "Dobry wpis", "Gratulacje! link.pl" itp.
2. Komentuj tak, jakbyś chciał, aby u Ciebie komentowano.
3. Podawaj w formularzu Twój prawdziwy adres e-mail (jest bezpieczny!)
4. Link do Twojej strony WWW (w podpisie) pokaże się dopiero wtedy, gdy napiszesz 5-ty komentarz na ebiznesy.pl. Pamiętaj jednak, aby zawsze podawać ten sam adres mailowy (komentarze zliczane są właśnie po mailu).

Współpraca biznesowa: kogo polecam? [Etyczna.pl]

W biznesie liczy się współpraca. I liczą się ludzie, z którymi współpracujemy. Czasami żartujemy sobie, że największym problemem w biznesie są... ludzie. Jest w tym sporo prawdy. Komputer można zaprogramować, maszynę uruchomić i działa miesiącami niezawodnie, towar kupić w hurtowni lub od producenta itd. Oczywiście te czynności nie zawsze są proste, ale są w dużej […]

Zamknij