Czy stosować nazwy wyjątkowe czy typowe?
Otóż:
- jeśli chcesz budować markę – postaw na unikalną nazwę własną, czyli np. www.enteriso.pl, zamiast www.kredyty.pl
- jeśli będzie to domena typowo pod wyszukiwarki – postaw na nazwę pospolitą, czyli www.szybki-kredyt-samochodowy.pl zamiast www.kasamo.pl (naprawdę nieźle brzmi – taki mix: kasa + samochód + motoryzacja = kasamo)
Ostatnio ktoś stwierdził, że wspomniane www.kredyty.pl to całkiem fajna domena i na markę też się nadaje. Wpisałem w Google „kredyty” i podam pierwsze 10 wyników:
- www.comperia.pl
- www.leonis.pl
- direct.money.pl
- www.cdidn.edu.pl
- mkredyty.net
- www.autokredyt.net
- www.kjakkredyty.pl
- www.kredytysamochodowe.biz
- gospodarka.gazeta.pl
- www.kredyt.pl
Które z tych nazw być może uda się Tobie lub mi zapamiętać? Prędzej www.comperia.pl czy www.kredyt.pl? Akurat www.kredyty.pl nie ma w top10 Jest jeszcze jedno ciekawe rozwiązanie. Może właśnie na nie się zdecydujesz.
Dla przykładu, możesz zarejestrować domenę typu www.szybki-kredyt-samochodowy.pl i www.kasamo.pl. Docelowo brand budujesz – co oczywiste – wokół www.kasamo.pl. Ale na początek stawiasz dwa serwisy na wymienionych domenach. Oczywiście każdy z nich ma unikalną treść. Każdy z nich ma tę samą tematykę (ważne!). I obydwa zaczynasz pozycjonować. Po pewnym czasie „likwidujesz” serwis z tą dłuższą domeną i robisz tzw. przekierowanie 301 na domenę www.kasamo.pl. Efekt? Wypozycjonowanie jednej z domen „spływa” na drugą. A że ta druga też była pozycjonowana i miała swoją wartość – następuje wzmocnienie jej pozycji. Fajny myk, nie?
Chcesz wiedzieć więcej na temat zasad opracowywania optymalnych domen? Poznaj ofertę mojego szkolenia o domenach i nazwach.