Church marketing i obowiązkowe podstrony sklepu? Czyli kolejny numer Mensis.pl

Church marketing i obowiązkowe podstrony sklepu? Czyli kolejny numer Mensis.pl

Być może zastanawiasz się, co za dziwaczny tytuł nadałem temu wpisowi. Mam rację? Za chwilę wszystko stanie się jasne.

Ciąg dalszy rewolucji w e-commerce

W ubiegłym miesiącu informowałem na blogu o (r)ewolucji polskiego e-commerce. Ewolucja, której jestem Partnerem wciąż postępuje. Niedawno światło dzienne ujrzał kolejny numer największego w Polsce miesięcznika dla branży e-commerce: „Mensis.pl” – Miesięcznik Sprzedawców Internetowych.

Koniecznie zapoznaj się z grudniowym numerem „Mensis.pl”. Znajdziesz w nim kilkanaście obszernych artykułów o różnym stopniu zaawansowania. Domeną „Mensis.pl” jest różnorodność tematyczna i poziom merytoryczny dopasowany zarówno do osób stawiających pierwsze kroki w e-biznesie, jak i do doświadczonych e-sprzedawców.

Co nowego w drugim numerze Mensis.pl?

W najnowszym numerze znajdziesz naprawdę sporo pyszności. Oto moja zachęta do lektury i kilka zdań o wybranych tekstach.

Church marketing, czyli dr Dutko jedzie po bandzie

Maciej Dutko lubi zaskakiwać. Ma cięty, acz niemal poetycki język. Uwielbiam go czytać. Nie znam nikogo, kto lepiej i ciekawiej formułuje zdania.

Tym razem Maciek popełnił artykuł o marketingu prowadzonym przez… Kościół. Nie ma tutaj mowy o ataku na tę organizację. Po prostu rzeczowe wyjaśnienie technik, jakie stosuje Kościół, czyli największa organizacja biznesowa na Ziemi. Jest zatem mowa o stosowaniu marketingu mix (wariant „4P”), o reklamie porównawczej, marketingu strachu, czy cross-sellingu. Zdecydowanie musisz przeczytać ten artykuł. Warto uczyć się od najlepszych – tutaj mam na myśli zarówno autora artykułu (dra Maćka Dutko), jak i rzeczonej organizacji (czyli Kościoła).

Obowiązkowe podstrony na sklepie, czyli Krzywy bez seksu

Artykuł mojego autorstwa w drugim, grudniowym Mensis.pl dotyczy podstron, jakie powinny znaleźć się w każdym sklepie internetowym. Starałem się napisać go w taki sposób, aby był na swój sposób wyczerpujący. Nie jest to zbyt seksowny temat (posługując się żargonem młodzieżowym), ale nader ważny. W końcu chodzi o zadowolenie użytkownika / klienta, zatem także o konwersję i zyski e-sklepu.

E-usługi ze środków UE? No jak tam chcesz…

Piotr Dywański popełnił wpis o finansowaniu tzw. e-usług ze środków Unii Europejskiej (Maciek Dutko rzekłby zapewne: „Cioci Unii”). Jeśli interesuje Cię ta tematyka, przeczytaj ten artykuł koniecznie. Ja osobiście jestem przeciwnikiem dotacji unijnych – mam tutaj podobne zdanie do Kamila Cebulskiego, który o środkach unijnych pisał wielokrotnie.

Cykl artykułów poświęconych rewitalizacji e-mail marketingu

Proste wskazówki, które wdrożone w Twoje działania e-mailingowe przełożą się na zwiększenie sprzedaży. Na szczególną uwagę zasługuje (moim zdaniem) artykuł Natalii Szwarc. Podoba mi się jej metodyczne podejście do tematu e-mail marketingu.

Buily Product Ads – kto wymyślił tę nazwę?

Wywiad Krzyśka Rdzenia (Naczelny Mensis.pl) z Piotrem Jaroszem (Prezes Zarządu nowej usługi) to w sumie artykuł sponsorowany. Sama usługa wydaje się naprawdę dobrym pomysłem, dopasowanym do rynku i wyróżniającym się na tle konkurencji. Choć muszę przyznać, że nazwa usługi przyprawia mnie o ciarki.

W nowym Mensisie znajdziesz kilka innych wartościowych treści: o projektowaniu e-sklepów, o m-biznesie, analityce webowej, czy tekst Magdy Sobinek o przedświątecznych emocjach zakupowych. Polecam lekturę.

Zapraszam do bezpłatnej prenumeraty „Mensis.pl” na stronie www.mensis.pl
Miesięcznik można też pobrać bezpośrednio tutaj
Wydawcą miesięcznika jest firma Evolutive, a redaktorem naczelnym mój serdeczny kolega i partner biznesowy – Krzysztof Rdzeń.
Zdjęcie i podpis Pawła Krzywego, współtwórcy systemu popup

4 komentarze

  1. Dziękuję za polecenie mensis.pl. Jutro ruszam w 5 godz. podróż więc wszystkie numery czekają już grzecznie na Dropboxie i będę się z nimi zapoznawał w drodze. Szczególnie interesuje mnie artykuł łączący działalność Kościoła z działaniami marketingowymi. Mam nadzieję, że napisany jest w uczciwy sposób. Okaże się już wkrótce 🙂

    Odpisz
  2. Drugi numer Mensis.pl zdecydowanie godny polecenia. Jeszcze dokładnie go nie przeczytałem, ale przejrzałem, i muszę przyznać, iż pismo się rozwija. Jednym z artykułów, który przetrawiłem od deski do deski jest ten o Church marketingu. Jest po prostu rewelacyjny. Maciek w nietuzinkowy sposób pokazał, że Kościół działa jak perfekcyjna organizacja, olbrzymia firma , mająca swoje filie na całym świecie. Ja osobiście się też serdecznie uśmiałem, czytając ten tekst Maćka. Niby artykuł jak najbardziej poważny, ale dałbym sobie głowę uciąć, ze pisany z nutką ironii. Maciek jest wręcz mistrzem w prześmiewczym eksponowaniu metod działania Kościoła. Ale robi to w taki subtelny sposób, że żaden proboszcz, z żadnej parafii by się nie przyczepił- bo nie da rady.
    I kto tutaj myślał, że że kościół katolicki to spokojna organizacja, żyjąca z datków wiernych, której „pracownicy” chodzą w sandałach? (heheh).
    Polecam artykuł zdecydowanie. I zabieram się za lekturę innych tekstów z tego numeru.

    Odpisz
  3. Krzysztof Rdzeń i autorzy tekstów wykonali kawał dobrej roboty. Mam nadzieję, że miesięcznik będzie się rozwijał i tego życzę jego twórcy. Z wielką uwagą przeczytałem interesujące mnie artykuły. Sam prowadzę sklepy w internecie więc Twój artykuł Pawle przeczytałem w pierwszej kolejności. Cool. Zamierzam propagować mensis.pl i polecać go bo jest tego wart. Już czynię przygotowania by opisać go na moich blogach. Ko wie może dożyje dni, że i ja coś tam napisze. Jeszcze raz polecam mensis.pl i trzymam za ten miesięcznik kciuki. Czekam na kolejne numery.

    Odpisz
  4. Wygląda na to, że poruszy się kilka ciekawych tematów, jednak zachęcałbym twórców do pójścia w stronę konkretnych ćwiczeń. Jest wiele źródeł, które pokazują sposób działania, natomiast mało wytycznych na temat pewnych czynności. Mimo wszystko powodzenia z projektem 🙂

    Odpisz

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Uwaga: zasady rozsądnego komentowania.
1. Daruj sobie komentarze typu "Dobry wpis", "Gratulacje! link.pl" itp.
2. Komentuj tak, jakbyś chciał, aby u Ciebie komentowano.
3. Podawaj w formularzu Twój prawdziwy adres e-mail (jest bezpieczny!)
4. Link do Twojej strony WWW (w podpisie) pokaże się dopiero wtedy, gdy napiszesz 5-ty komentarz na ebiznesy.pl. Pamiętaj jednak, aby zawsze podawać ten sam adres mailowy (komentarze zliczane są właśnie po mailu).

Pomysły na wartościową treść

Kluczem do sukcesu serwisu internetowego czy bloga jest unikalna, ciekawa, przyciągająca i przydatna treść. Witryny oparte na treści, aby były popularne muszą posiadać wartościowy content (z ang. treść, zawartość). Blog powinien być w miarę często aktualizowany, a jego zawartość powinna być interesująca, żeby przeciągała nowych i stałych czytelników. Co jednak w sytuacji, gdy brakuje pomysłów […]

Zamknij