Konferencja e-biznesu, czyli coroczny Zjazd Forum.ebiznesy.pl

Konferencja e-biznesu, czyli coroczny Zjazd Forum.ebiznesy.pl

Forum e-biznesu (forum.ebiznesy.pl) w kwietniu obchodzi czwarte urodziny. Z tej okazji odbędzie się coroczna Konferencja ebiznesowa, nazywana także Zjazdem Forum (jeśli jeszcze nie masz konta na naszym Forum, założysz je tutaj). W tym roku pierwszy raz impreza będzie 2-dniowa. 8 wykładowców, 100 osób działających biznesowo w internecie. Oto krótka zapowiedź tego, co będzie się działo w Krakowie w dniach 21-22 kwietnia 2012 roku.

Dlaczego Kraków?

Odpowiedź jest prosta. Zjazd Forum planuję organizować tylko w trzech miastach: Warszawie, Wrocławiu i Krakowie. Pierwszy Zjazd odbył się we Wrocławiu, w zeszłym roku był w Warszawie – przyszła zatem pora na Kraków.

Dlaczego te trzy miasta? Po pierwsze, uważam je za najlepsze na tego typu imprezy (szczególnie Wrocław i Warszawę). Po drugie… mieszkam w Zielonkach pod Krakowem (a na Zjazd muszę przywieźć wiele rzeczy, zatem muszę jechać samochodem). Zatem bardziej wchodzi w grę środkowa i południowa część Polski – do Gdańska się nie wybieramy na razie. Oczywiście jeśli pojawią się petycje i protesty Forumowiczów, to może zmienię zdanie, kto wie.

Dlaczego 2 dni?

Miejsce konferencji w KrakowieWynika to z potrzeby Uczestników. Przeprowadziłem na Forum ankietę, z której wyszło jednoznacznie, że Zjazd w Krakowie powinien być 2-dniowy. Po prostu jeden dzień zbyt szybko mija, Uczestnicy nie zdążą się „nagadać” ze sobą, pozostaje niedosyt. Poza tym, z soboty na niedzielę bez wątpienia można skorzystać z uroków Krakowa i jeszcze bardziej zacieśniać więzy biznesowe przy piwku. Zatem dwa dni są po prostu potrzebne.

Pomimo wydłużenia konferencji, cena dalej jest symboliczna (137 zł brutto). W zasadzie na pokrycie kosztów. W przyszłym roku być może zmienimy tę formułę i opłata może być o wiele wyższa. Zobaczymy. Na razie jest to po prostu święto e-biznesu i niespotykana możliwość poznania się z wieloma osobami promującymi się w internecie, wymiany doświadczeń.

Wykłady na III Zjeździe Forum

W tym roku – z racji dwóch dni trwania imprezy – odbędzie się aż 8 wykładów. Oczywiście przewidziałem długie przerwy między prelekcjami (po 30 minut), a same wystąpienia będą trwały po 45 minut. Zatem prelegenci nie będą mieli czasu na lanie wody – same konkrety, esencja.

Wykład Dariusza Puzyrkiewicza o copywritingu

wykład copywritera Darka PuzyrkiewiczaDarek Puzyrkiewicz jest bez wątpienia jednym z najlepszych copywirterów, jakich znam. Na Zjeździe pokaże szereg technik copywriterskich, w tym – jak zapowiedział – kilka trików, które podobno wymiatają. Nie mogę się doczekać. Ciekawie też brzmi zapowiedź Darka, że po jego wykładzie problemem dla osoby tworzącej ofertę nie będzie już pytanie „co pisać”, ale raczej „co wyrzucić z tekstu”. Brzmi naprawdę ciekawie.

Wykład Jakuba Bonowicza o ochronie praw własności intelektualnej w internecie

wykład o zagadnieniach prawnych w internecieTemat bardzo na czasie. Wiele osób boryka się z tego typu problemami (ja także).

Jakub Bonowicz ma w planie powiedzieć:

  • Jak chronić znaki towarowe?
  • Jakie treści i kiedy można pobierać ze stron internetowych?
  • Jakie skutki prawne wiążą się z naruszeniem praw własności intelektualnej?
  • Jak zabezpieczyć się przed naruszeniem praw własności intelektualnej?
  • Jak przebiegają spory sądowe o naruszenie praw własności intelektualnej?
  • Jak prawo chroni bazy danych, programy komputerowe, wynalazki?
  • W jaki sposób zarządzać własnością intelektualną w przedsiębiorstwie?

Będzie oczywiście miejsce na pytania z sali i dyskusję. A po wykładzie Jakub z pewnością będzie dostępny w kuluarach – będzie można go dopytać o różne detale.

Paweł Królak o TQM w sklepie internetowym

właściciel księgarni internetowej Paweł KrólakSzczerze mówiąc, na ten wykład czekam ze szczególną niecierpliwością. Paweł Królak robi na mnie olbrzymie wrażenie swoim podejściem do prowadzenia e-biznesu. Prowadzi bodajże od 6 lat księgarnię katolicką w internecie (tolle.pl). Przez te lata wykonał setki (może tysiące?) testów. Wie, co działa, a co nie. Na wykładzie w Krakowie przedstawi arcyciekawą (tak myślę) technikę zwiększania efektywności biznesu „małymi krokami”. Jak mówi sam Paweł, takie podejście nie wymaga wielkich nakładów finansowych, a może być trampoliną do przeskoczenia konkurencji. Zdecydowanie warto być na jego prelekcji (nie tylko będąc właścicielem sklepu internetowego).

Krzysztof Krawczyk o ochronie danych osobowych

wykład o giodo Krzyśka KrawczykaZ Krzyśkiem współpracuję od pewnego już czasu. Zajmuje się ochroną danych osobowych w mojej firmie. Na jego wykładzie dowiesz się ważnych informacji na temat ochrony danych osobowych w e-biznesie, między innymi:

  1. Kto nadzoruje ochronę danych osobowych w Polsce, czyli o co chodzi z tym GIODO i co może Tobie zrobić.
  2. Kiedy i jakie zbiory danych osobowych podlegają rejestracji.
  3. Co oznaczają pojęcia ADO, ABI, ASI, UODO itp.
  4. Od czego zacząć wdrożenie systemu ochrony danych osobowych.

Temat jest bardzo aktualny – większość firm zaniedbuje ten aspekt. Krzysiek bez wątpienia wyjaśni i rozjaśni wiele kwestii.

Piotr Kochanek o lojalności klienta

prelekcja o lojalności klientów Piotra KochankaTemat wykładu Piotra jest bardzo wymowny: „Lojalność klienta w czasach prostytucji rynku”. Często narzekamy, że w dzisiejszych czasach klienci są skandalicznie nielojalni. Zamiast narzekać, lepiej po prostu na tę lojalność sobie zasłużyć. Jak sam Piotr Kochanek mówi: same konkrety z konkretnym przymrużeniem oka ;-)

Prelekcja Pawła Danielewskiego o video sprzedażowym

wykład o video Pawła DanielewskiegoNa prezentacji Pawła dowiesz się:

  • jak zbudować „wciągającą” fabułę (czyli video promocyjne niczym film sensacyjny)
  • jak nienachalnie wzbudzić pożądanie produktu (wie co mówi – sam zarabia w ten sposób)
  • jak zbudować zaufanie do prezentującego
  • dodatkowo poniekąd metoda „black hat”: wykorzystanie metod socjotechnicznych i podprogowych

Z tym ostatnim punktem to chyba każdy z nas jest ciekawy, o czym będzie mówił Paweł Danielewski. Spodziewam się samych konkretów – jak to u Pawła.

Paweł Krzyworączka o reaktywacji Sukceseo

wykład Krzywego o pozycjonowaniuJakiś czas temu zrodził się pomysł zbudowania grupy, w ramach której mielibyśmy wspierać się pozycjonersko. Wtedy nie znalazłem czasu na to, aby projekt ten rozwinąć. Nadszedł w końcu czas, żeby to zmienić.

Po ostatnim moim szkoleniu z pozycjonowania, w którym wzięło udział grubo ponad 100 osób, ponad połowa przystąpiła do Sukceseo. W tej chwili grupa liczy około 70 osób. Uczestnicy Zjazdu Forum dostaną zaproszenie do naszej grupy. Spodziewam się w sumie około 100 osób. Przy takiej ilości będzie nam się efektywnie współpracowało, lub nawet spotykało się.

Moja prelekcja to nie tylko przedstawienie samej idei Sukceseo. To także (a może przede wszystkim) przedstawienie obecnego stanu pozycjonowania i tendencji zmian w algorytmie wyszukiwarki Google. Zmiany cały czas następują, spamerzy śpią coraz mniej spokojnie. Niebawem etyczne pozycjonowanie white-hat będzie po prostu koniecznością. Musimy wyprzedzać te zmiany. Stąd idea jednopoziomowego zaplecza pozycjonerskiego oraz projektu Sukceseo, który ma być odpowiedzią na problem z dostępem do wiedzy, kontaktów i wartościowych linków. Wykorzystam maksymalnie moje 45 minut w Krakowie.

Piotr Michalak o wolności w biznesie

wykład o wolności biznesowej Piotra MichalakaOstatni wykład będzie należał do Piotra Michalaka. Zacytuję jego słowa: „Prezentacja nastawi Ci celownik na to, co w życiu najważniejsze. Dowiesz się jak naprawdę powinieneś budować swoją firmę aby osiągnąć to, do czego podświadomie dążyłeś, zakładając swój biznes: Wolność. Poznasz konkretny, praktyczny plan strategiczny najwyższego poziomu, który poprowadzi Cię od złotej klatki do prawdziwego wyzwolenia i spełnienia w życiu przedsiębiorcy.” Brzmi ciekawie i wizjonersko. Z pewnością wiele osób wyjedzie z Krakowa uskrzydlona i z głową pełną pomysłów.

Sponsorzy – Patroni Zjazdu Forum 2012

W tym roku patronują nam projekty ściśle związane z e-biznesem. Są to:

Uczestnicy konferencji otrzymają kupony rabatowe na produkty Sponsorów / Patronów Zjazdu Forum.

W chwili, gdy piszę te słowa, zostało jeszcze kilka wolnych miejsc na Zjazd Forum. Jeśli nie uda Ci się zarezerwować miejsca i przybyć do Krakowa, pozostaje Ci możliwość zakupienia samych materiałów z konferencji i nagrań video z 8 wykładami (odpowiednie opcje zakupu znajdziesz na stronie Zjazdu 2012).

Nie mogę się doczekać, choć mam naprawdę masę spraw organizacyjnych na głowie. Będzie się działo!
Paweł Krzyworączka i pozycjonowanie

9 komentarzy

  1. Wiadomo kiedy będzie najbliższy zjazd?

    Odpisz
    • @twojtyp,
      Nie wiadomo. Na razie nie zanosi się na kolejną edycję.

      Odpisz
  2. Witam,
    czy będziecie organizować taką konferencję w 2014 roku? Jestem zainteresowana wzięciem udziału w takim szkoleniu, ze względu na planowane założenie e-biznesu :)

    Odpisz
    • @Sylwia,
      W 2014 roku Zjazd się nie odbył ze względu na zbyt małe zainteresowanie. Zobaczymy, co będzie w przyszłym roku.

      Odpisz
  3. Patrząc na oferty szkoleń pojedynczych z różnych dziedzin e-biznesu, takich jak SEO gdzie cena zaczyna się od 200+ to opłata za Wasze szkolenie jest bardzo niska, wręcz symboliczna.

    Odpisz
  4. hej Pawle,

    nie ukrywam że zapowiada się niezwykle interesująco:)
    zaczynam właśnie przygodę z marketingiem,
    myślałem na początku że internet nie służy do zarabiania pieniędzy lecz do rozrywki. Co się Później okazało oglądnąłem kilka filmów o marketingu i co się okazało że, marketing to jest źródło pieniędzy tak duże że żadna inna praca nie jest tak opłacalna. A co inne nie muszę siedzieć 8 godzin tylko 2,3 godziny.
    Teraz przyszedła pora na pytania które sprawiają mi problem w biznesie:

    1.Co jeszcze zrobić aby zmaksymalizować w oczach klienta nasz produkt? Stosuję na razie magic bullety, bonusy za wykonanie poleceń, sztuczki psychologiczne (niektóre naprawdę świetnie działają),
    w ogóle ustawiam najtrudniejsze rzeczy na początek (w sensie te najbardziej techniczne), a najlepsza moim zdaniem metodą jest ciągłem kontrolowanie klientów np. poprzez webinary, dodasz coś jeszcze, gdyś tak naprawdę chcę aby klienci mieli jak najlepsze wyniki:)

    2.Czy próbowałeś upsellowałać przy robieniu usługi, myślę, że mógłbym zwiększyc zyski mojej firmy na tym , ale to jest znacznie trudniejsze od normalnych produktów?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję,
    Mateusz

    PS. Chciałbym się jeszcze spytać jaka liczba pracowników jest odpowiednia;)

    Odpisz
    • Mateuszu,
      E-biznes to nie praca 2-3 godzinny dziennie. Ja na przykład pracuję na około 1,5 etatu.
      Z takimi pytaniami zapraszam Cię na nasze Forum.ebiznesy.pl

      Odpisz
  5. Niezwykle ciekawie się zapowiada. Agenda Zjazdu, jeśli chodzi o wykłady bardzo zachęcająca, rzec by można. Ja jestem niezmiernie ciekaw oczywiście wszystkich prelekcji, ale w szczególności tych o zagadnieniach prawnych w sieci.
    Myślę, że dla ludzi, którzy już zaczęli, albo też zaczynają wchodzić w sprzedaż internetową „wykłady prawne” są nie do pominięcia.
    Poza tym długo wyczekiwane SUKCESEO. Nareszcie! Ruszamy z koksem teraz już nieodwołalnie. Osób zainteresowanych chyba nie trzeba będzie motywować do współpracy w ramach tego projektu.
    Już się nie mogę doczekać dyskusji przy kawce i ciastku w kuluarach z innymi uczestnikami Zjazdu.
    Do zobaczenia !

    Odpisz
  6. Ja już jestem zapisany i opłacony od jakiegoś czasu ;) Do zobaczenia !!

    Odpisz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Uwaga: zasady rozsądnego komentowania.
1. Daruj sobie komentarze typu "Dobry wpis", "Gratulacje! link.pl" itp.
2. Komentuj tak, jakbyś chciał, aby u Ciebie komentowano.
3. Podawaj w formularzu Twój prawdziwy adres e-mail (jest bezpieczny!)
4. Link do Twojej strony WWW (w podpisie) pokaże się dopiero wtedy, gdy napiszesz 5-ty komentarz na ebiznesy.pl. Pamiętaj jednak, aby zawsze podawać ten sam adres mailowy (komentarze zliczane są właśnie po mailu).

Adresy URL na blogu: jak przygotować optymalną strukturę adresów url

W styczniowym numerze (1/2012) miesięcznika sprzedawców […]

Zamknij