subiektywnie o e-biznesie

Zjazd Forum e-biznesu 2011

Zjazd Forum e-biznesu 2011

18 kwietnia 2008 roku. Tego dnia uruchomiłem Forum e-biznesu, czyli Forum.ebiznesy.pl. Miałem pomysł na to Forum, jego wizję, plan działania. W zasadzie przez te 3 lata od startu niewiele się zmieniło w mojej strategii dla Forum. Od początku misja była jasna: stworzyć miejsce, w którym każdy, kto interesuje się działalnością biznesową w Internecie będzie mógł w niepowtarzalnej atmosferze dostać pomoc, lub pomóc innym i kreować się na eksperta. Patrząc dzisiaj na Forum wiem, że misja wypełniana jest doskonale.

Czym jest nasze Forum?

Nie ma głupich pytańGłupie pytanie, nie? Forum to forum, i tyle. Zastanów się jednak, na ilu forach już byłeś, ile forów widziałeś? Jak wyglądają, jak się je czyta, jaka panuje tam atmosfera? No właśnie – tutaj jest pies pogrzebany, jak to mówią. Założenie forum to stosunkowo prosta sprawa: masz pomysł, wymyślasz nazwę i domenę, instalujesz skrypt (nasze Forum działa na zmodyfikowanym silniku phpBB3), modyfikujesz go, zmieniasz szablon, tworzysz kategorie i… zaczynasz pisać. Samemu oczywiście. Bo na początku jesteś sam. Prosisz innych, by coś zechcieli napisać. Początki dla większości forów są bardzo ciężkie. I wiele z nich nie przeżywa tej trudnej fazy. Przyrost użytkowników Forum

Moim zdaniem, poza rzeczami oczywistymi, każde forum powinno mieć dwie cechy: dobry poziom merytoryczny i doskonałą atmosferę. Gdy jeden z tych elementów kuleje, cały projekt traci sens. Bo jeśli będzie doskonały poziom, ale wiedzy, a nie kultury, to atmosfera będzie nie do zniesienia. A jeśli będzie domowa atmosfera, wszechogarniająca miłość, ale rozmowy będą o niczym – też do niczego. I tym właśnie jest nasze Forum: połączeniem przyjaznej atmosfery i wiedzy merytorycznej.

Moderatorzy są złotem

Bez Moderatorów nie byłoby naszego Forum w takiej postaci, jak obecnie. Nie dałbym rady czasowo wyrobić z moderowaniem. Dość szybko do tego doszedłem, najpierw mieliśmy trzech Moderatorów, następnie nominowałem kolejne trzy osoby (na Zjeździe Forum w 2010 roku). W tej chwili mam zatem sześć osób do pomocy – ale to nie koniec. Szykują się kolejne nominacje. Forum cały czas się rozwija – i to coraz dynamiczniej. Wraz z rozwojem naszego Forum „wykluwają” się kolejne osoby, które stają się kimś więcej, niż tylko zwykłymi użytkownikami. I właśnie takie osoby mają szansę zostać Moderatorami. Na najbliższym Zjeździe Forum w Warszawie (10 kwietnia 2011) mianuję kolejne osoby do tej zaszczytnej funkcji.

A kim są nasi Moderatorzy? Poniżej przedstawię krótko ich sylwetki.

Paweł Landzberg

Paweł LandzbergPaweł jest w zasadzie moim zastępcą. Współpracujemy biznesowo – także poza Forum. Zatem Paweł ma dużą władzę na Forum. Trzeba liczyć się z jego zdaniem, bo można dostać bana 😉

Paweł jest praktycznie dzień w dzień na Forum. Nie wyobrażam sobie życia naszej społeczności bez niego. Na tę chwilę ma około 2000 postów – to też o czymś świadczy.

Prowadzi portal o łuszczycy, a także bloga i kursy w tej tematyce. Specjalizuje się także w marketingu internetowym. Warto zapisać się na jego darmowy kurs o pomysłach na e-biznes.

Ela Kalinowska

Elżbieta KalinowskaPonieważ chciałem wyróżnić Pawła, dlatego wymieniłem go jako pierwszego. Mam nadzieję, że wybaczy mi to nasz rodzynek, czyli Moderatorka Ela 😉

Elżbieta Kalinowska jest psychologiem. Że jest wspaniałą kobietą to nawet nie muszę pisać, bo to oczywiste. Ela znana jest z wyważonych, merytorycznych wypowiedzi często pisanych właśnie przez pryzmat jej profesji. Jest autorką ebooka pod tytułem Jak ruszyć z miejsca. Prowadzi świetnego bloga pod domeną ekalinowska.pl – psycholog online.

Daniel 'siewca’ Nakoneczka

Daniel NakoneczkaKolejna nietuzinkowa postać. Tylko nie pytaj mnie, skąd ten „siewca”, bo nie powiem 😉 (możesz doszukać się informacji na ten temat na naszym Forum).

Z Danielem poznałem się dzięki Forum. Teraz współpracujemy także poza Forum. Daniel jest skutecznym pozycjonerem, tworzy sklepy internetowe (tuwykonasz.pl), serwisy uszyte na miarę, kampanie e-marketingowe. Polecam go z czystym sercem (zresztą część klientów ma właśnie z mojego polecenia).

Bartek Medoń

Bartosz MedońBartek jest na Forum od czerwca 2009. Miał różne okresy aktywności, ze względu na własną działalność. Nie znaczy to jednak, że nie jest ważny na naszym Forum. Jest także autorem kilku artykułów na ebiznesy.pl.

Bartek jest programistą. Tutaj znajdziesz jego blog o informatyce i nie tylko.

Pomimo natłoku zajęć i projektów, jestem przekonany, że Bartek będzie jeszcze wiele razy nieocenioną pomocą na Forum.

Kamil 'seven’ Lubelski

Kamil LubelskiKamil jest z nami od marca 2009. Wszedł na Forum jak burza. Od razu został przeze mnie doceniony – dostał nagrodę na pierwszą rocznicę Forum.

Prowadzi własne forum wielotematyczne (silenceforum.pl). Dzięki doświadczeniu, jakie zdobył prowadząc własne forum, pomaga doskonalić nasze.

W pewnym momencie chciał się wycofać z roli Moderatora, bo nie dawał rady czasowo. Jednak nie pozwoliliśmy mu odejść 😉 U nas Moderatorzy nie muszą siedzieć po kilka godzin dziennie na Forum. Mogą pojawiać się co jakiś czas, jeśli nie mają czasu. Nasza siła tkwi m.in. w różnorodności naszych osobowości, doświadczeń i wiedzy. Jeśli byłby jeden Moderator, musiałby siedzieć dzień w dzień i nadzorować. A jeśli jest więcej osób w tej roli, nie ma tego problemu.

Marcin Godlewski

Marcin GodlewskiZ Marcinem znam się dość długo. Mieszka w Krakowie, więc czasami widujemy się na kawie.

Marcin jest specjalistą od WordPressa, blogowania, programów partnerskich (jego blog: marcingodlewski.pl), marketingu społecznościowego. Prowadzi webinary online. Jest właścicielem platformy programów partnerskich – propartner.pl.

Świetnie sprawdza się w roli Moderatora. Ma fajne pomysły, jest aktywny, lubi pomagać innym.

Bez Moderatorów nie byłoby Forum. Próba prowadzenia Forum w jedną osobę prawdopodobnie musi zakończyć się porażką.

Sponsorzy / Patroni Zjazdu Forum 2011

Zjazd Forum, który odbędzie się 10 kwietnia 2011 w Warszawie, będzie sporym wydarzeniem w polskim e-commerce. Nie jest to jeszcze zbyt znana impreza, choć zapewne takową stanie się w przyszłości.

W zeszłym roku we Wrocławiu było 50 osób na Zjeździe. W tym roku będzie 100 osób w Warszawie. Za rok mamy Kraków i będzie… no właśnie zobaczymy. Być może znowu podwoimy tę liczbę, kto wie.

Postanowiłem zaprosić do patronowania naszej imprezie kilka firm. Postaram się napisać w najbliższych tygodniach o każdej z nich osobny artykuł na ebiznesy.pl, dlatego tutaj tylko je wymienię: Magazyn PCWorld, Wydawnictwo Złote Myśli, Agencja reklamowa Strategie Rozwoju, Drukarnia Grupa Plus.

PC World

Czy warto przyjechać na Zjazd?

Pytanie retoryczne 😉 Jeśli przyjedziesz do Warszawy, wysłuchasz czterech wykładów, poznasz 100 osób związanych z e-biznesem, dostaniesz materiały konferencyjne warte kilkaset złotych. A to wszystko po kosztach (udział kosztuje 77 zł). Na Zjeździe nie zarabiam, choć mam z nim trochę pracy. To impreza dla Forumowiczów. Będziemy nawiązywać nowe kontakty biznesowe. Rok temu we Wrocławiu było doskonale. Nie inaczej będzie teraz w Warszawie.

Zarezerwowałem świetną salę z Zjazd. 220 m2 powierzchni – będzie sporo miejsca. Jednak planuję tylko 100 osób na tej imprezie. Do sali zmieściłoby się nawet 150 osób, ale nie o to chodzi, żebyśmy siedzieli jak ryby w puszce. Musi być miejsce na catering, na rozmowy w przerwach.

W chwili gdy piszę te słowa jest jeszcze 15 wolnych miejsc. Tylko 15! A do Zjazdu zostało jeszcze niemal miesiąc. Zainteresowanie naszą imprezą przeszło moje oczekiwania. Za kilka dni nie będzie już miejsc. Jeśli zatem bardzo zależy Ci na spotkaniu z nami, zarejestruj się jak najszybciej tutaj.

Gdy osiągniemy limit 100 miejsc na Zjeździe, umożliwię pozostałym osobom wykupienie za 47 złotych nagrań wideo ze Zjazdu, które będą dostępne do pobrania na dysk około 2 tygodnie po imprezie, czyli pod koniec kwietnia.

Jako administrator Forum.ebiznesy.pl serdecznie zapraszam!
Paweł Krzyworączka - autor

13 komentarzy

  1. Super będzie ponownie zobaczyć wszystkich :). Ebiznesy to forum do którego mam sentyment;)

    Odpisz
  2. Mogę tylko napisać: do zobaczenia na zjeździe 😉

    Ps. A na forum to ja tylko staram się sprzątać i od czasu do czasu coś tam skrobnę 😉

    Odpisz
  3. W zasadzie to widzę tylko jedną niedogodność, heheh. Będzie tyle ciekawych ludzi i znajomych, a tak mało czasu do porozmawiania, wymiany poglądów.
    Ta się wydaje, ale ten jeden dzień, a w zasadzie te kilka godzin to zdecydowanie zbyt mało, żeby zintegrować się z ludźmi.
    Kto wie, może za jakiś czas dojdziemy do forum dwudniowego? Pewnie chętnych również by nie brakowało…

    Odpisz
    • Trochę racja.
      Nawet jak dziś rozmawiałem z Kamilem Cebulskim (w najbliższy weekend mam znów zajęcia na MBA Asbiro) i pytałem, czy przyjedzie na Zjazd Forum (bardzo możliwe, że się pojawi), to spytał, czy to 2 dni.
      Nie widzę przeszkód, aby kolejny Zjazd był dwudniowy. Pytanie tylko, ile osób by sobie wtedy na Zjazd pozwoliło. W końcu nocleg wchodziłby w grę u wszystkich spoza miejsca imprezy.
      Zobaczymy. W Warszawie możemy zrobić ankietę.

      Odpisz
  4. Sympatyczna okazja do spotkania nie tylko z uczestnikami forum. Często te same osoby są na http://ebiznesy.pl bloggerami i komentatorami. Poza tobą Pawle, pisze tu wielu autorów „gościnnych”.

    Napisz w których godzinach będzie odbywał się zjazd? Czy warto rezerwować nocleg i za ile?

    Odpisz
  5. Pawle będę na 100%, chociaż na forum jestem od niedawna, będzie to dla mnie okazja aby poznać osobiście wiele interesujących osób.

    Odpisz
    • Pawle,
      Powiem Ci, że wiele osób rejestruje się na Forum tylko po to, aby móc uczestniczyć w Zjeździe w Warszawie. Więc się nie przejmuj 😉
      Też się cieszę, że się poznamy. Wiele osób z Forum znam już osobiście. A drugie tyle poznam 10 kwietnia.

      Odpisz
  6. Cieszę się, że będę mógł uczestniczyć w zjeździe. Paweł prowadzi ciekawe szkolenia, w których uczestniczyłem. Atmosfera na takich spotkaniach jest zawsze świetna. Wiem, że w Warszawie będzie równie ciekawie. Wykłady zapowiadają się interesująco, szczególnie czekam na wystąpienie Piotra Michalaka. Największa jednak dla mnie wartość płynie ze spotkania ludzi, którzy interesują się tym samym co ja. Często zaglądam na blog biznesy.pl i forum, a teraz większość forumowiczów zobaczę na żywo, porozmawiam i być może zrodzi się z tego dłuższa znajomość. Tym, którzy jeszcze się nie zdecydowali szczerze polecam to zrobić. Paweł – doskonały jest pomysł z umieszczeniem zdjęć tych, którzy będą na Zjeździe na stronie do zapisywania się. Szkoda, że nie wszyscy mają zdjęcia. Do zobaczenia w Warszawie, do którego jest już coraz bliżej. I dobrze.

    Odpisz
    • Witoldzie,
      Super, że znów się poznamy. Ja najbardziej czekam na wykład Maćka Dutko.
      Masz rację z tymi zdjęciami na Forum (avatarami). Ale wymogu nie mogę wprowadzić 😉
      Pozostaje zachęcać. W końcu jeśli ktoś nie chce dawać zdjęcia z własną twarzą, może np. wrzucić grafikę z logotypem strony firmowej czy sklepu. Albo jakiś jajcarny obrazek, by zostać lepiej zapamiętanym.

      Odpisz
  7. Siema Paweł 🙂

    Jak zacząłeś wymieniać moderatorów to się zastanowiłem czy mnie tam w ogóle umieścisz hehe ze względu na moją aktywność, która jest jaka jest. Dzięki za miłe słowa 🙂

    Forum czytam praktycznie codziennie, ale z pisaniem czy moderowaniem jest troszkę gorzej. W końcu muszę się poprawić, bo aż mi się wstyd zrobiło 😉

    Innym powiem tylko tyle, że warto z tego forum korzystać przede wszystkim ze względu na panującą atmosferę, ale i merytorycznie rzecz jasna jest bardzo dobrze 🙂

    Odpisz
    • Bartku,
      Postawisz w Warszawie pifffo i będziemy kwita 😉
      Dobrze, że masz wyrzuty sumienia, bo brakuje Cię w roli Moderatora. Spokojnie poczekam, aż będziesz miał więcej czasu dla Forum

      Odpisz

Skomentuj Paweł Krzyworączka Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga: zasady rozsądnego komentowania.
1. Daruj sobie komentarze typu "Dobry wpis", "Gratulacje! link.pl" itp.
2. Komentuj tak, jakbyś chciał, aby u Ciebie komentowano.
3. Podawaj w formularzu Twój prawdziwy adres e-mail (jest bezpieczny!)
4. Link do Twojej strony WWW (w podpisie) pokaże się dopiero wtedy, gdy napiszesz 5-ty komentarz na ebiznesy.pl. Pamiętaj jednak, aby zawsze podawać ten sam adres mailowy (komentarze zliczane są właśnie po mailu).