E-biznes Blog - Paweł Krzyworączka - e-marketing, e-commerce, pozycjonowanie, reklama internetowa
Kara za cytowanie w seo

Czy za cytowanie z innych stron dostanę karę za duplicate content?

Matt Cutts odpowiedział na ważne pytanie: czy za cytowanie na swoim serwisie fragmentów innych stron możemy dostać karę od Google za duplikowanie treści? Zanim podam kilka moich wskazówek, obejrzyj nagranie pracownika Google.

Matt powiedział, że liczy się tutaj rozsądek i skala działania. Zatem:

  • Jeśli cytujesz niewielki fragment czyjejś wypowiedzi zamieszczonej na innej stronie internetowej i równocześnie otoczysz ten tekst własnym komentarzem, wtedy nie ma problemu – wystąpi tzw. wartość dodana.
  • Jeśli będziesz „cytować” inne serwisy na zasadzie kopiowania całych podstron (lub nawet wielu podstron równocześnie), to oczywiście duplikujesz treść i nie jest to w porządku. Zatem podchodzisz pod duplicate content (w skrócie: DC) i prosisz się o karę od wyszukiwarki Google.

Czy Matt Cutts powiedział coś nowego? W zasadzie nic. O tym wszyscy wiemy. Powstaje jednak ważne pytanie:

Jak duże fragmenty można cytować?

Policja czy GoogleNo i tutaj już nie ma oczywistej odpowiedzi. Postaram się przekazać Ci moje zdanie w tym temacie. Pomijam w tym momencie kwestie praw autorskich i innych tego typu zagadnień – mówimy tylko o pozycjonowaniu.

  1. Nie kopiuj całych serwisów – nigdy. Oczywiście mówię to dla formalności, bo wydaje się to przecież oczywiste. Nie kopiuj ani cudzych, ani własnych serwisów. Niektórzy np. stawiają kopię 1:1 sklepu internetowego na nowej domenie. Nie rób tego. Jeśli już chcesz postawić bliźniaczy sklep, przynajmniej zredaguj teksty.
  2. Nie kopiuj całych podstron. Dotyczy to kopiowania z zewnątrz, a tym bardziej wewnątrz własnego (jednego) serwisu.
  3. Nie wstawiaj artykułów do przedruku na swoich serwisach. Przecież taki artykuł nic świeżego dla użytkownika nie wnosi. Mówi się, że jeśli na serwisie tylko kilka (maksymalnie kilkanaście) procent podstron zawiera przedrukowane artykuły, to nie ma problemu z DC. To już przestaje obecnie tak działać. Zdarzają się filtry od Google nawet za sporadyczne zamieszczanie artykułów do przedruku.
  4. Nie twórz serwisów składających się z zassanych z innych serwisów fragmentów tekstów (lub całych, krótszych lub dłuższych tekstów). Google radzi sobie coraz lepiej z takimi praktykami i jest to działanie bez przyszłości.
  5. Jeśli cytujesz na swoim serwisie, rób to w mądry sposób. Po pierwsze, staraj się nie wklejać zbyt długich cytatów w jednym miejscu na podstronie. Zatem jeśli masz dłuższy cytat, rozważ rozdzielenie go własnymi uwagami, komentarzami. Po drugie, zawsze twórz wartość dodaną, czyli pisz coś od siebie.

Pamiętaj, że moce obliczeniowe Google rosną z dnia na dzień. Zatem coraz skuteczniej będą odnajdywać zduplikowaną treść (z ang. duplicate content, czyli powielona zawartość). Dlatego dbaj o unikalność treści.

Paweł - właściciel bloga

10 odpowiedzi do „Czy za cytowanie z innych stron dostanę karę za duplicate content?”

  1. Awatar Kamil

    Jak wygląda kwestia DC przy nowo powstających serwisach o tematyce: przysłowia, cytaty znanych ludzi itp?

    Oprócz tego, że duplikowaną treść/cytaty/przysłowia można wstawiać jako obrazki, to jeszcze inaczej można rozwiązać ten problem?

  2. Awatar Jacek Pastuszko

    Wydaje mi się, że bezpieczniej jest sparafrazować tekst do którego się odnosimy i ewentualnie podlinkować do źródła. Będzie to o wiele bardziej bezpieczne. Przy okazji wypełniamy nasz serwis unikalną treścią. Dzięki linkowi do źródłowej strony mamy szansę, że jej właściciel też wstawi link do naszego bloga. Ja bym tak zrobił.
    Pozdrawiam,
    Jacek Pastuszko

  3. Awatar Roman

    Krótko mówiąc w większości bardzo popularnych tematów (np.e-lerningu), możemy się spodziewać, że Google zawsze nas wytropi na przypadkowym, niezamierzonym plagiacie i po ptakach, nasz blog będziemy tworzyć dla siebie a szczytne idee pozostaną w sferze marzeń.

  4. Awatar Krzysztof

    Mam konkretne, techniczne pytanie: w jaki sposób na blogu zacytować coś z innego bloga lub strony. Matt mówi w 26-ej sekundzie nagrania: „… put in a block quotes …” Jak to zrobić we wpisie? Czy używać tagów w menu wpisu? W jaki sposób podlinkować cytat do strony źródłowej? Czy możesz podać przykładowy fragment wpisu?

  5. Awatar Krystian

    Witam,
    w jaki sposób wstawić treść typu: życiorys, CV, i podobne na swoich stronach (np.3-5stron) żeby google nie uznało to za DC?
    Pozdrawiam

  6. Awatar Marta Magdalena
    Marta Magdalena

    Co zrobić w takim razie, kiedy mam sklep, i chcę zmienić jego profil, ale nie w całości, jednak zmieniłam domenę dla niego. Zatem sklep trwa w tym samym miejscu, a domena została do niego „dopięta” w zamian za poprzednią – usuniętą przeze mnie?
    Część towaru zostanie, będzie więc, zgodnie z tym, co piszesz jakby kopią.

  7. Awatar Kinga
    Kinga

    A co jeśli ktoś kopiuje z mojej strony artykuł, albo zaproszenie na warsztaty i umieszcza na swojej stronie?

    Z punktu widzenia mojego biznesu to super, a z punktu widzenia pozycjonowania… ?

    1. Awatar Paweł Krzyworączka
      Paweł Krzyworączka

      @Kinga,
      Odpowiedź na Twoje pytanie nie jest prosta i oczywista. Zależy to od wielu czynników i ciężko przewidzieć efekt.
      Z jednej strony, Google próbuje namierzyć, która wersja była pierwsza, czyli jest oryginałem. I ją wyświetlać wyżej.
      Z drugiej strony, samo G przyznaje, że na to, która ze stron z powieloną treścią (lub akurat ta z oryginalną) pokaże się wyżej, zależy od różnych czynników, które można skrótowo nazwać: siłą domeny.
      Spójrzmy zatem na dwa przypadki – w obydwu Twoja strona ma oryginalną treść, a ta druga ją kopiuje:
      1) Twoja strona jest mocniejsza od tej drugiej (nie wchodzę teraz w detale owej „mocy”, ale chodzi głównie o wiek domeny i profil backlinków) – wtedy Ty będziesz wyżej.
      2) Twoja strona jest słabsza od tej drugiej – wtedy jest prawdopodobne, że – pomimo tego, że Twoja treść była zaindeksowana jako pierwsza, czyli jest oryginałem – ta druga strona będzie rankowała wyżej.
      Może się zatem zdarzyć, że oferta Twoich warsztatów będzie wyżej w wynikach wyszukiwania na serwisach typu GoldenLine, niż na Twojej stronie. Oczywiście najczęściej będzie to dla Ciebie sytuacja niezbyt mile widziana. Pamiętaj o tym, że to Twoja oferta i Twoja treść. Więc jeśli tak się stanie, pisz śmiało do administratora / właściciela takiego serwisu i zaproponuj mu przeredagowanie treści (oczywiście najlepiej sama ją przeredaguj). Najpewniej się zgodzi.

  8. Awatar Wojtek Bułhak

    Dzięki za omówienie tematu DC. Zawsze mnie zastanawiało gdzie jest granica między cytatem a powielona zawartością. Co sądzisz o przeredagowywaniu np wpisów z Wikipedii? Mam na myśli ręczne synonimizowanie.

    1. Awatar Paweł Krzyworączka
      Paweł Krzyworączka

      @Wojtek,
      Odradzam takie praktyki, choć jeśli to zrobisz, to osiągniesz swój cel. Tylko czy nie lepiej już napisać od zera taki artykuł? (oczywiście wzorując się na innym tekście, np. z Wiki właśnie).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

70 sposobów na rozkochanie Klienta - książka

O mnie

Nazywam się Paweł Krzyworączka. Ale znajomi mówią na mnie Krzywy. A to jest mój subiektywny blog o e-biznesie (-;

Polecam DIVI

szablony wordpress divi

Moje e-sklepy

Staram się przekazywać maksymalnie praktyczną wiedzę o e-biznesie, e-commerce. Taki mandat staram się uzyskać przez prowadzenie własnych e-sklepów. Oto wybrane z nich:
Akcesoria do tabletu – sklep Tabletoid.pl – to nasz główny sklep, kilka tysięcy produktów, akcesoria do tabletów i telefonów.
Tablety akcesoria – sklep Senio.pl – to nasz drugi, główny e-sklep, nieco inna strategia sprzedażowa.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.