Obecnie, aby e-biznes odniósł sukces potrzebne są odpowiednie narzędzia, które pomagają w realizacji celu, prowadzeniu biznesu internetowego oraz pozyskiwaniu nowych klientów. Niektóre narzędzie e-biznesu są bardziej przydatne, niektóre mniej. Do narzędzi, które są najbardziej istotne zdecydowanie należy zaliczyć wielokrotny autoresponder. Jest to bardzo ważny instrument, wspomagający biznes w Internecie.
Czym jest wielokrotny autoresponder?
Wielokrotny autoresponder (nazywany też inteligentnym autoresponderem) jest rozbudowaną wersją zwykłego autorespondera. Wyjaśnię zatem najpierw na czym polega działanie autorespondera.
Autoresponder jest to oprogramowanie, które wysyła automatycznie wiadomość e-mail do osoby, która do nas napisała. Aby to zobrazować posłużę się przykładem.
Załóżmy, że jesteśmy na urlopie i nie mamy dostępu do naszej poczty elektronicznej. W tym czasie ktoś napisał do nas e-maila. Niestety nie możemy odpisać, ale w tym momencie wkracza autoresponder. W autoresponderze mamy ustawioną jedną wiadomość dla wszystkich przychodzących e-maili. Np.: „Niestety jestem na urlopie. Będę mógł odpisać dnia 14 sierpnia 2010 roku.” (oczywiście data jest przykładowa). Z tak ustawioną wiadomością autoresponder odpisuje wszystkim, którzy do nas napisali. Jest to zdarzenie jednorazowe – kończy się na jednym odpisanym e-mailu. W tym momencie kończy się praca autorespondera.
Wielokrotny autoresponder różni się od zwykłego autorespondera tym, że może wysyłać wiele zaplanowanych e-maili, które można ułożyć w kolejce. Przykładowo można ustawić wiadomości, które będą wysyłane co 3 dni. Zaletą tego stanu rzeczy, jest to, że wielokrotny autoresponder nie zapomina o osobie, do której wysłał maila (w przeciwieństwie do zwykłego autorespondera). Dzięki temu można go używać w celu publikowania newslettera, czy kursów e-mailowych.
Powstaje pytanie: co takiego właściwie daje nam inteligentny autoresponder? Jest szereg zalet, które sprawiają, że jest to bardzo potężne narzędzie w e-biznesie.
Stały kontakt
Wielokrotny autoresponder wysyłając cyklicznie wiadomości sprawia, że jesteśmy cały czas w kontakcie z naszymi potencjalnymi lub aktualnymi użytkownikami czy klientami. Co to nam daje? Mianowicie to, że co jakiś czas przypominamy o sobie odbiorcom. Dzięki temu, nie zapomną o nas i jest spore prawdopodobieństwo, że będą wracać do naszego serwisu. Wielokrotny autoresponder buduje stałe relacje pomiędzy nami a odbiorcami.
Nawet, gdy ktoś doda naszą stronę do zakładek ulubionych i później straci ją w wyniku nieoczekiwanych zdarzeń, to nasz inteligentny autoresponder przypomni o nas takiej osobie.
Budowanie wizerunku
Wysyłając co jakiś czas wiadomości do odbiorców budujemy swój wizerunek. To, co wysyłamy buduje nasz obraz w oczach adresata. Jeśli wysyłamy przykładowo kurs z cennymi poradami, wskazówkami lub inne wartościowe informacje, to stajemy się autorytetem i ekspertem w danej dziedzinie (w zależności co wysyłamy). Odbiorca jest wdzięczny za cenną wiedzę. Budujemy poprzez wysyłanie wartościowych e-mali opinię osoby, która zna się na rzeczy.
Dzięki temu, że jesteśmy w stałym kontakcie potencjalny klient bardziej nam ufa. Wysyłając kolejne e-maile, odbiorca przyzwyczaja się do nas. Wie, że dostanie od nas cenną wiedzę. Poprzez odpowiednie merytorycznie wiadomości elektroniczne budujemy zaufanie wśród adresatów. Budujemy naszą reputację. A wiadomo, że potencjalny klient szybciej kupi od osoby, którą zna, niż o której pierwszy raz słyszy.
Jeszcze inną kwestią jest budowanie marki i świadomości o sobie poprzez inteligentny autoresponder. W każdej zaplanowanej wiadomości można umieścić stopkę z imieniem i nazwiskiem, nazwą firmy czy adresem strony internetowej. Dzięki temu adresat przy każdym e-mailu będzie się przyswajał z marką i będzie ją pamiętać.
Edukacja
Inteligentny autoresponder daje możliwość edukowania potencjalnych klientów. W kolejce e-maili można ustawić takie, które będą uczyć zagadnień związanych bezpośrednio z produktami, które sprzedajemy.
Często zdarza się, że mamy genialne produkty, jednak nie cieszą się one zbyt dużą popularnością. W takim wypadku powinno się wytłumaczyć potencjalnym klientom istotę swoich produktów, do czego są przydatne i dlaczego są dobre. Jeśli odbiorca nie wie dokładnie czym jest produkt, to go nie kupi. Należy mu wytłumaczyć i przedstawić nasz towar czy usługę. Do tego zadania świetnie nadaje się wielokrotny autoresponder.
Darmowa reklama
Wielokrotny autoresponder można wykorzystywać również do promowania produktów. Można to robić na dwojaki sposób.
W treści swoich merytorycznych e-maili można dyskretnie podsuwać odnośniki do produktów związanych z tematyką wiadomości elektronicznej. Przykładowo w e-mailu z poradami na temat zdrowego odżywiania oraz odpowiedniego doboru witamin w diecie, można podsunąć odnośnik z przykładowym suplementem diety wspomagającym prawidłowe odżywianie.
Inną możliwością promocji jest bezpośredni e-mail reklamowy wysyłany poprzez mailing (jest to jednorazowy e-mail do określonej grupy osób, zwykle wielokrotny autoresponder posiada taką usługę). Możemy wysłać e-mail o nowym produkcie dostępnym w naszym asortymencie, nowej promocji, obniżki, wyprzedaży.
Automatyzacja
Jedną z najważniejszych zalet wielokrotnych autoresponderów jest fakt, iż są one zautomatyzowane. Wystarczy napisać kilka, kilkanaście wiadomości i ustawić je w kolejce wysyłania w wyznaczonych okresach. Od tego momentu można spać spokojnie. Wielokrotny autoresponder zajmie się wszystkim. Sam będzie wysyłał e-maile w takiej kolejności, w jakiej określiliśmy oraz do osób, do których powinny one trafić. Nie trzeba się przejmować jak to działa. Ważne, że nasze inteligentne narzędzie samo pracuje 24 godziny na dobę.
Na polskim rynku wśród narzędzi tego typu należy wyróżnić oprogramowanie Pername, FUMP i ImpleBot (oraz jego zubożona wersja FreeBot).
Wielokrotny autoresponder jest jednym z najpotężniejszych narzędzi w e-biznesie. Do tego jest bardzo wygodny. Praktycznie sam wszystko robi. Wykorzystanie jego zalet w odpowiedni sposób może przyczynić się do lepszych kontaktów z klientami oraz pozyskaniem nowych klientów.
Dodaj komentarz