subiektywnie o e-biznesie

7 błędów w Google AdWords

7 błędów w Google AdWords

Tym razem przedstawiam artykuł "zewnętrzny", czyli napisany przez kogoś innego, specjalnie dla ebiznesy.pl. A konkretnie przez mojego kumpla, Modesta.

Jeśli interesuje Cię e-reklama i e-marketing, to zapewne jesteś też zainteresowany usługą Google AdWords. Jeśli tak jest – musisz przeczytać poniższy tekst. Po prostu musisz. Dla własnego dobra…

Polecam – Paweł Krzyworączka, właściciel ebiznesy.pl i forum.ebiznesy.pl

Przedstawiam Ci 7 błędów, jakie reklamodawcy robią w Google AdWords, i jak ich uniknąć.

1. Wszystkie słowa kluczowe w jednej grupie reklam – Ad Group

To jest typowy błąd nowicjuszy. Biorą oni bardzo dużo słów kluczowych, następnie tworzą jedną grupę reklam – Ad Group i w jej ramach jedną reklamę – Ad. Problem jest w tym, że mamy wiele słów kluczowych w jednej reklamie.

Rozwiązaniem jest tworzenie osobnych grup reklam – Ad Group dla każdego słowa kluczowego. Dlatego można stworzyć osobne reklamy i maksymalizować budżet reklamowy.

2. Biednie napisane reklamy

Reklama bez opisanych profitów, bez opisania korzyści za wykonaną akcje czy bez prośby o wykonanie akcji – jest biednie napisaną reklamą.

Idealna reklama powinna zawierać słowo lub słowa kluczowe w nagłówku. Pierwsza linijka powinna zawierać korzyści, jakie daje produkt, nie mylić z cechami produktu. Druga linijka powinna zawierać unikalny profit np. darmowy ebook.

3. Linkowanie na niewłaściwą stronę

Każdy użytkownik zdenerwuje się, gdy po kliknięciu reklamy sprzedażowej zostaje przekierowany na stronę główną. I teraz musi szukać produktu w gąszczu informacji.

Zawsze, ale to zawsze pamiętaj, aby reklama w Adwords kierowała na konkretną stronę docelową w Twoim serwisie. Na pewno Ci się to opłaci.

4. Nie badanie słów kluczowych

Wybrane słowa kluczowe mogą kojarzyć się z czymś innym. Zastanów się, co dla Twojej babci, Twojej mamy, Ciebie, Twojego dziecka, znaczy proste słowo: "Komórka"? Czy to jest pomieszczenie do przechowywania jedzenia, czy może komórka organiczna, z jakich wielu składa się nasz organizm, a może telefon komórkowy?

Badanie słów kluczowych jest niezbędne, aby opisać w sposób jednoznaczny produkt i dotrzeć do osób nim zainteresowanych. Aby dotrzeć do tej właśnie niszy w rynku.

5. Używanie tylko standardowego zapisu słów kluczowych

Google pozwala używać 4 typów zapisu wyrazów.

a. Normalnego np. komórka
b. Frazowego np. "komórka sonyericsson"
c. Dokładnego np. [komórka sonyericsson]
d. Negującego np. – komórka

Ad. a. Reklama wyświetli się za każdym razem, gdy w słowie kluczowym występować będzie słowo "komórka". Np. "moja komórka jest najlepsza".

Ad. b. Reklama wyświetli się za każdym razem, gdy w słowie kluczowym występować będzie dokładna fraza "komórka sonyericsson". Wniosek dodatkowy, że na zapytanie: "komórka sonyericsson w810i" – reklama się wyświetli.

Ad. c. Reklama wyświetli się za każdym razem, gdy w słowie kluczowym występować będzie tylko i wyłącznie dokładna nazwa [komórka sonyericsson]. Wniosek dodatkowy, że na zapytanie: "komórka sonyericsson w810i" reklama się nie wyświetli.

Ad. d. Reklama nie wyświetli się za każdym razem, gdy w słowie kluczowym występować będzie podane słowo – komórka. Wniosek dodatkowy, że na zapytanie "komórka sonyericsson w810i" reklama się nie wyświetli.

Dla najlepszego efektu powinieneś tworzyć słowa kluczowe Frazowe i Dokładne. A normalne słowa kluczowe tylko z negacjami.

6. Brak testowania reklam

Bardzo prosto jest stworzyć kampanię Google AdWords i ją puścić w Internet. Jednym z najlepszym metod redukcji ceny za klik, bo wzrasta ROI, jest testowanie różnych wersji reklamy zmieniając tylko jeden czynnik.

Tworzymy drugą reklamę w ramach tej samej grupy reklam Ad Group, gdzie zmieniamy tylko jedną rzecz. Najczęściej jest to nagłówek, ale może być to pierwsza linijka tekstu lub druga linijka testu. Pamiętaj: zmieniaj tylko jedną rzecz, w jednym czasie. Jak znajdziesz najlepszy nagłówek, to możesz testować następne elementy reklamy.

7. Nie monitorowanie wyników

To jest jeden z największych przestępstw w e-marketingu, jakich może dopuścić się młody e-biznesman. Nie tylko w stosunku do Google AdWords, ale do wszystkich narzędzi. Szczególnie ważnym wskaźnikiem jest ROI. Jeśli nie wiesz, jakie słowa kluczowe przynoszą Ci największy dochód, to równie dobrze możesz wyrzucać pieniądze w błoto.

 

Jeśli unikniesz tych 7 błędów i zastosujesz opisane wyżej rady, SUKCES w Google AdWords masz zagwarantowany.

Pozdrawiam,

Modest Mejsner

15 komentarzy

  1. Uzyskanie zwrotu z inwestycji w google adwords jest bardzo trudne w niektórych branżach. Ceny za kliknięcie czasami uniemożliwiają to. Nawet przy bardzo dobrej optymalizacji i testowaniu.

    Odpisz
    • Oprócz zwrotu z inwestycji AdWords pomaga w budowaniu wizerunku i świadomości marki. Więc nie można tego liczyć jako 1:1 jeśli chodzi o koszt i zysk.

      Odpisz
  2. Punkt 2 czyli źle napisana reklama…to raczej źle stworzona kampania reklamowa. Kampania to wygląd wyświetlanego linku (nagłówek, wyświetlany URL, tekst do kliknięcia) jak i strona na której klient ląduje. Często nie tworzymy nowych tekstów dla poszczególnych grup. Kolejnym błędem jest wykorzystywanie do kampanii strony firmowej. Strona docelowa, stworzona pod kampanię to lepszy wynik jakości czyli lepsza pozycja i niższy koszt reklamy.

    Odpisz
  3. Google Adwords to narzędzie, które wymaga czasu. Chyba każdy popełniał błędy przy optymalizacji swoich kampanii ale warto się do tego przyłożyć, bo przy umiejętnie dobranych słowach kluczowych, Adwords może generować dużo ponad połowę zysku. Ja się ciągle ucze 🙂

    Odpisz
  4. Również jestem w trakcie tworzenia swojej pierwszej kampanii. Po przeczytaniu artykułu doszedłem do wniosku że muszę poprawić kilka dość istotnych rzeczy. Najbardziej spodobała mi się część o odpowiedniej podstronie w reklamie. Osobiście wszystko waliłem na stronę główną. Czas przemyśleć i wyciągnąć wnioski.

    Odpisz
  5. Gdy przedsiębiorca sam nieumiejętnie ustawi sobie konto adwords bardzo szybko pozbawi się dużej ilości gotówki. Prowadzi to do tego, że szybko się zniechęca i przekreśla siłę tego narzędzia. Dobrze, że powstają takie artykuły, może przynajmniej kilka osób weźmie sobie ten przekaz do serca.

    Odpisz
  6. Zgadzam się z przedmówcą. Mam kontakt z wieloma „nowymi” przedsiębiorcami. Szybkość z jaką prowadzenie kampanii przez kiepskie firmy drenuje im portfele jest zaskakująca 🙂 Ale sporo w tym winy przedsiębiorców. Często wybierają bardzo szerokie i drogie frazy podczas, gdy oferta na ich stronie/sklepie jest dosyć wąska – klienci wchodzą i wychodzą i tak pyka po 50 gr 🙂

    Odpisz
  7. 8 błąd – korzystanie z usług firm prowadzących kampanie reklamowe Google Adwords 🙂

    …w sumie dobre rozwiązanie dla ludzi, którzy chcą się szybko pozbyć pieniędzy i efektów nadal nie widzieć.. 🙂

    Odpisz
  8. Świetny artykuł. Nie jestem żółtodziobem z AdWords ale widzę, że popełniam żółtodziobie błędy, co szczerze trochę mnie przeraziło ze względu na fakt, że być może tracę część pieniędzy na słowa kluczowe które mógłbym poprawić, które przyniosły by mi więcej traffiku.

    Pozdrawiam,
    Adri

    Odpisz
  9. Z AdWords dopiero będę startował. Dosyć fajnie opisane błędy. Kilka z nich już popełniłem na etapie zabawy z panelem adwords ;]
    Mam okazję je poprawić zanim zacznę topić kasę. Jestem ciekawy jakie faktycznie efekty z tego będą.

    Odpisz
  10. Witam,tworząc nie dawno swoją pierwszą reklamę w AdWords,robiłam to dla spokoju sumienia.Nie wierzyłam że może odnieść jakiś efekt i bardzo byłam zaskoczona że 70% wejść miałam z reklam.Do następnej bardziej się przyłożę i uniknę paru błędów a przynajmniej się postaram i uniknąć.Pozdrawiam Urszula.

    Odpisz
  11. Witam
    w swojej kampanii w Google popełniłem wszystkie wymienione błędy, ale szybko naprawiłem te z punktów od 1 do 4
    Pozdrawiam Dawid

    Odpisz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga: zasady rozsądnego komentowania.
1. Daruj sobie komentarze typu "Dobry wpis", "Gratulacje! link.pl" itp.
2. Komentuj tak, jakbyś chciał, aby u Ciebie komentowano.
3. Podawaj w formularzu Twój prawdziwy adres e-mail (jest bezpieczny!)
4. Link do Twojej strony WWW (w podpisie) pokaże się dopiero wtedy, gdy napiszesz 5-ty komentarz na ebiznesy.pl. Pamiętaj jednak, aby zawsze podawać ten sam adres mailowy (komentarze zliczane są właśnie po mailu).