Tym razem przedstawiam artykuł „zewnętrzny”, czyli napisany przez kogoś innego, specjalnie dla ebiznesy.pl. A konkretnie przez mojego kumpla, Modesta.
Jeśli interesuje Cię e-reklama i e-marketing, to zapewne jesteś też zainteresowany usługą Google AdWords. Jeśli tak jest – musisz przeczytać poniższy tekst. Po prostu musisz. Dla własnego dobra…
Polecam – Paweł Krzyworączka, właściciel ebiznesy.pl i forum.ebiznesy.pl
Przedstawiam Ci 7 błędów, jakie reklamodawcy robią w Google AdWords, i jak ich uniknąć.
1. Wszystkie słowa kluczowe w jednej grupie reklam – Ad Group
To jest typowy błąd nowicjuszy. Biorą oni bardzo dużo słów kluczowych, następnie tworzą jedną grupę reklam – Ad Group i w jej ramach jedną reklamę – Ad. Problem jest w tym, że mamy wiele słów kluczowych w jednej reklamie.
Rozwiązaniem jest tworzenie osobnych grup reklam – Ad Group dla każdego słowa kluczowego. Dlatego można stworzyć osobne reklamy i maksymalizować budżet reklamowy.
2. Biednie napisane reklamy
Reklama bez opisanych profitów, bez opisania korzyści za wykonaną akcje czy bez prośby o wykonanie akcji – jest biednie napisaną reklamą.
Idealna reklama powinna zawierać słowo lub słowa kluczowe w nagłówku. Pierwsza linijka powinna zawierać korzyści, jakie daje produkt, nie mylić z cechami produktu. Druga linijka powinna zawierać unikalny profit np. darmowy ebook.
3. Linkowanie na niewłaściwą stronę
Każdy użytkownik zdenerwuje się, gdy po kliknięciu reklamy sprzedażowej zostaje przekierowany na stronę główną. I teraz musi szukać produktu w gąszczu informacji.
Zawsze, ale to zawsze pamiętaj, aby reklama w Adwords kierowała na konkretną stronę docelową w Twoim serwisie. Na pewno Ci się to opłaci.
4. Nie badanie słów kluczowych
Wybrane słowa kluczowe mogą kojarzyć się z czymś innym. Zastanów się, co dla Twojej babci, Twojej mamy, Ciebie, Twojego dziecka, znaczy proste słowo: „Komórka”? Czy to jest pomieszczenie do przechowywania jedzenia, czy może komórka organiczna, z jakich wielu składa się nasz organizm, a może telefon komórkowy?
Badanie słów kluczowych jest niezbędne, aby opisać w sposób jednoznaczny produkt i dotrzeć do osób nim zainteresowanych. Aby dotrzeć do tej właśnie niszy w rynku.
5. Używanie tylko standardowego zapisu słów kluczowych
Google pozwala używać 4 typów zapisu wyrazów.
a. Normalnego np. komórka
b. Frazowego np. „komórka sonyericsson”
c. Dokładnego np. [komórka sonyericsson]
d. Negującego np. – komórkaAd. a. Reklama wyświetli się za każdym razem, gdy w słowie kluczowym występować będzie słowo „komórka”. Np. „moja komórka jest najlepsza”.
Ad. b. Reklama wyświetli się za każdym razem, gdy w słowie kluczowym występować będzie dokładna fraza „komórka sonyericsson”. Wniosek dodatkowy, że na zapytanie: „komórka sonyericsson w810i” – reklama się wyświetli.
Ad. c. Reklama wyświetli się za każdym razem, gdy w słowie kluczowym występować będzie tylko i wyłącznie dokładna nazwa [komórka sonyericsson]. Wniosek dodatkowy, że na zapytanie: „komórka sonyericsson w810i” reklama się nie wyświetli.
Ad. d. Reklama nie wyświetli się za każdym razem, gdy w słowie kluczowym występować będzie podane słowo – komórka. Wniosek dodatkowy, że na zapytanie „komórka sonyericsson w810i” reklama się nie wyświetli.
Dla najlepszego efektu powinieneś tworzyć słowa kluczowe Frazowe i Dokładne. A normalne słowa kluczowe tylko z negacjami.
6. Brak testowania reklam
Bardzo prosto jest stworzyć kampanię Google AdWords i ją puścić w Internet. Jednym z najlepszym metod redukcji ceny za klik, bo wzrasta ROI, jest testowanie różnych wersji reklamy zmieniając tylko jeden czynnik.
Tworzymy drugą reklamę w ramach tej samej grupy reklam Ad Group, gdzie zmieniamy tylko jedną rzecz. Najczęściej jest to nagłówek, ale może być to pierwsza linijka tekstu lub druga linijka testu. Pamiętaj: zmieniaj tylko jedną rzecz, w jednym czasie. Jak znajdziesz najlepszy nagłówek, to możesz testować następne elementy reklamy.
7. Nie monitorowanie wyników
To jest jeden z największych przestępstw w e-marketingu, jakich może dopuścić się młody e-biznesman. Nie tylko w stosunku do Google AdWords, ale do wszystkich narzędzi. Szczególnie ważnym wskaźnikiem jest ROI. Jeśli nie wiesz, jakie słowa kluczowe przynoszą Ci największy dochód, to równie dobrze możesz wyrzucać pieniądze w błoto.
Jeśli unikniesz tych 7 błędów i zastosujesz opisane wyżej rady, SUKCES w Google AdWords masz zagwarantowany.
Pozdrawiam,
Modest Mejsner
Dodaj komentarz