Dziś pokażę Ci mistrzostwo świata w budowie i optymalizacji strony klienta. Cudów dokonała firma działająca pod domeną lu-media.pl. Nie mam zamiaru robić żadnych wycieczek w kierunku właściciela tejże firmy. Jego sprawa, co i jak robi. Robię ten wpis po to, by pokazać szereg błędów optymalizacji serwisu pod silnik Google, jak i nieetyczne podejście do klienta ze strony firmy pozycjonerskiej.
A do wpisu natchnął mnie Mateusz Antczak wpisem o seo-sztuczkach.
Muszę na wstępie dodać jeszcze jedno. Być może właściciel warsztatu samochodowego, którego sprawa tyczy, zna się z właścicielem firmy pozycjonerskiej i zawartość strony warsztatu została wykonana za pełną zgodą jej właściciela. A być może tenże właściciel nie wie, co się dzieje na jego stronie. Tego nie wiem i nie oceniam. Żeby była jasność, powtórzę: nie mam nic do firmy lu-media.pl, nie znam jej, po prostu jest ona wykonawcą samego serwisu, o którym mówię, jak i zajmuje się jego pozycjonowaniem. Tyle wstępu.
Błąd na błędzie w SEO
Nie będę robił dokładnej analizy strony www.automax.csc.pl. Pokażę tylko wybrane błędy i „dziwne” triki. Zaczynajmy.
#1 – Minimalizm treści
Strona główna tego serwisu zawiera doprawdy minimalną ilość treści, za to masę linków (grubo ponad 100). Pamiętaj, że Google żywi się treścią. Autor strony skupił się na linkowaniu wewnętrznym (oj, naprawdę się skupił…), a o treści jakby zapomniał.
#2 – Podstrona „Pozycjonowanie”
Pierwszy raz widzę coś takiego: firma pozycjonerska zamieściła w menu serwisu klienta podstronę „Pozycjonowanie”, na której reklamuje swoje usługi. Co Ty na to? Z etyką takie działanie nie ma wiele wspólnego.
#3 – Spamerskie kategorie
Czegoś takiego także wcześniej nie widziałem. W serwisie jest masa kategorii (ponad 50), każda ma w nazwie markę / producenta samochodów. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt, że każda z tych kategorii zawiera… tę samą treść. Istna masakra.
#4 – Podstrony bez treści
Podstrony ofertowe wyglądają jak jakiś żart. Zresztą rzuć okiem poniżej…
#5 – Linki zewnętrzne
Tutaj firma SEO wykorzystała serwis klienta na maksa. W sidebarze znajdują się 2 linki tematyczne (motoryzacja) i 1 link nietematyczny (pity). W stopce znajduje się 5 linków do różnych serwisów. Na każdej podstronie serwisu znajdują się inne linki. Pozycjoner podpiął SWL (System Wymiany Linków) pod stronę klienta. Hm, jak miło.
#6 – Magiczne tagi
Wcześniej wspomniałem o spamerskich kategoriach. W zasadzie w przypadku tagów mamy to samo.
Muszę przyznać, że sam pomysł na kategorie i tagi na stronie firmowo – ofertowej jest całkiem ciekawy. Ale wykonanie musiałoby być o 180 stopni różne od tego, jakie widzimy na omawianym serwisie.
To tyle, nie traćmy więcej czasu na ten serwis. Pokazuję Ci go tylko jako ciekawostkę. Jako przykład anty-seo.
Dodaj komentarz