E-biznes Blog - Paweł Krzyworączka - e-marketing, e-commerce, pozycjonowanie, reklama internetowa
Matt Cutts z Google

Najczęściej popełniane przez webmasterów błędy seo – według Matt’a Cutts’a

Mam dla Ciebie (albo raczej Matt Cutts ma) kilka rad odnośnie optymalizacji serwisów pod wyszukiwarki, ale nie tylko. Najpierw zobacz poniższy film video.

Matt Cutts, pracownik Google Search Quality Team (SQT), dostał pytanie od czytelnika: „Jakie jest 3-5 obszarów seo, gdzie webmasterzy popełniają najwięcej błędów? Jak można je poprawić?„. Matt opowiedział, że:

  • Najczęstszym błędem jest brak strony WWW w ogóle 😉 Jak zwykle Matt podaje super radę dla… nie wiem sam kogo. Bo przecież pytanie jest o błędy webmasterów (czyli strona już jest), a nie o błędy przedsiębiorców, którzy nie mają własnej strony internetowej, choćby najprostszej. Choć w sumie od razu dodał, że chodzi o to, żeby Twoja strona mogła zostać zaindeksowana, żeby roboty Google mogły sprawnie się po niej poruszać. I tu daje prostą radę, by przeklikać uważnie cały serwis. Akurat tę radę – choć trywialną – uważam za zasadną; co chwilę widzę startujący serwis (a czasami nawet długo już działający!), w którym niektóre linki prowadząc donikąd.
  • Kolejna rada: umieść właściwe słowa kluczowe na stronie. Tu trzeba przyznać, że to podstawa dobrej optymalizacji – i dobrze, że Matt o tym przypomina. Pomyśl, co user (użytkownik) może wpisywać w wyszukiwarkę i umieść te słowa w treści podstron serwisu. Cutts przykładowo podaje, że jak masz np. restaurację, to na stronie internetowej umieść menu w formie tekstowej, a nie np. jako plik pdf czy grafikę. Całkiem niedawno widziałem serwis, gdzie oferta była w pdf’ie. O ile Google potrafi indeksować pliki pdf, to zawsze lepiej zrobić jedną lub kilka podstron, niż odsyłać potencjalnego klienta do pliku pdf.
  • Następna rada: nie myśl o zdobywaniu linków, tylko o… marketingu. Uwielbiam te jego teksty 😉 Wspomniał wyrywkowo o różnych formach marketingu, w tam także o guerilla marketingu, czyli marketingu partyzanckim. Mamy nie skupiać się tylko na linkowaniu, ale myśleć strategicznie: co mogę zrobić, by moja strona była interesująca, by ludzie ją polecali, ale też polubili ją. Żeby była rozpoznawalna w sieci.
  • Myśl o title (tytułach) i description (opisach) głównych podstron Twojego serwisu. W tytule umieszczaj słowa kluczowe, czyli czym się zajmujesz, czego dotyczy sama podstrona (akurat Matt mówił o stronie głównej). A dobry opis zwiększy klikalność w wynikach wyszukiwania.
  • I ostatnia rada Matt’a: korzystaj z Google Webmaster Tools (GWT), nagrań video prezentowanych przez… Matt’a 😉 i innych źródeł wiedzy i informacji od Google, ale także wiedzy z internetu na temat optymalizacji i pozycjonowania. Edukuj się, bo wiedzy już jest  – wystarczy po nią sięgnąć.

Powiem Ci, że jest to jedno z najbardziej konkretnych nagrań pracownika Google. Co prawda dla osób wtajemniczonych są to rzeczy oczywiste, ale warto o nich przypominać, ponieważ wciąż wiele serwisów nawet te podstawowe elementy ma zaniedbane. Zresztą sprawdź od razu własny serwis…

Paweł Krzyworączka i błędy seo według pracownika Google

3 odpowiedzi na „Najczęściej popełniane przez webmasterów błędy seo – według Matt’a Cutts’a”

  1. Awatar semtak

    Niby rzeczy oczywiste ale powiem Ci szczerze że mam wielu klientów którzy mają adresy e-mail z adresem strony internetowej czy sklepem internetowym. Mam takie zboczenie zawodowe chce wiedzieć coś więcej o kliencie i sprawdzam jego stronę chociażby po to aby sprawdzić potencjał klienta czy w ogóle z kim piszę. To okazuj się że bardzo często nie ma w ogóle strony błąd 404. Więc trochę ma w tym racji bo później ktoś chce ja reaktywować lub stworzyć i zacząć od razu sprzedawać. Co prawda sam nie ma strony dokończonej bo co chwilę coś wypada a trzeba byłoby ją zaktualizować i zmodyfikować treści… no cóż… ale jest 🙂

  2. Awatar Mario

    Jak to, gdzie najważniejsza rada Gugiela?! Treść unikalna, treść pisana nie pod roboty a użytkownika. Powtarzane jak mantra. Pozdrawiam 🙂

    1. Awatar spamer jak talala
      spamer jak talala

      JA tam ostatnio troszkę czytam …I próbuje ale mam gościa co pozycjonuje mi na frazę „tanie buty” jestem top1 a on zamieścił tylko 100linków…
      Myślę że ma chłop pojęcie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

70 sposobów na rozkochanie Klienta - książka

O mnie

Nazywam się Paweł Krzyworączka. Ale znajomi mówią na mnie Krzywy. A to jest mój subiektywny blog o e-biznesie (-;

Polecam DIVI

szablony wordpress divi

Moje e-sklepy

Staram się przekazywać maksymalnie praktyczną wiedzę o e-biznesie, e-commerce. Taki mandat staram się uzyskać przez prowadzenie własnych e-sklepów. Oto wybrane z nich:
Akcesoria do tabletu – sklep Tabletoid.pl – to nasz główny sklep, kilka tysięcy produktów, akcesoria do tabletów i telefonów.
Tablety akcesoria – sklep Senio.pl – to nasz drugi, główny e-sklep, nieco inna strategia sprzedażowa.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.