Pozycjonując swój serwis zdobywamy linki między innymi poprzez dodawanie go do katalogów stron. Gdy już znajdziemy wartościowe katalogi stron WWW należy postarać się, aby nasze zgłoszenie do katalogu zakończyło się sukcesem. Czyli, aby nie było odrzucone przez moderatora (w przypadku katalogów moderowanych).
Wszystkie katalogi stron mają podobne warunki dodawania stron. Aby nasza propozycja została zaakceptowana, należy trzymać się kilku prostych zasad.
Regulaminy katalogów
Czytaj regulaminy katalogów. Są one stosunkowo podobne do siebie, ale nie identyczne. Stosując się do regulaminu możesz być pewien, że Twoja propozycja strony będzie pozytywnie rozpatrzona.
Jeśli nie podoba Ci się regulamin, to nawet nie próbuj dodawać swojej strony. W moderowanych katalogach osoba sprawdzająca zgłoszenia odsiewa takie, które łamią postanowienia regulaminu.
Wybór odpowiedniej kategorii
Przy dodawaniu strony do katalogu ważne jest, aby wybrać odpowiednią kategorię lub kategorie – niektóre katalogi pozwalają na dodanie witryny do więcej niż jednej kategorii. Jeśli strona zostanie dodana do zdecydowanie niewłaściwego działu, to najprawdopodobniej nie zostanie zaakceptowana przez moderatora.
Wybór kategorii powinien być odzwierciedlony w treści dodawanego serwisu. Musi być jak najbardziej zbieżna. Odpowiednią kategorię można wybrać stosując jedną z trzech czynności:
- Jeśli nie jesteś pewien czy Twoja strona pasuje do wybranej przez Ciebie kategorii, to sprawdź jakie strony są już dodane do danej kategorii. Jeśli są one tematycznie związane z Twoją, oznacza to, że jest to właściwa kategoria.
- Wpisz w wyszukiwarkę katalogu (jeśli katalog takową posiada) słowo lub frazę kluczową najbardziej odpowiadającą tematycznie Twojej stronie. Wyświetlą Ci się strony związane z tą frazą. Sprawdź do jakich kategorii dodane są owe strony. Kategorie, które najczęściej się powtarzają są odpowiednie dla Ciebie.
- Niektóre katalogi pozwalają na dodanie kategorii przez osoby zgłaszające strony. Jeśli uważasz, że Twoja strona nie pasuje do żadnej kategorii, to stwórz nową. Ewentualnie, jeśli nie ma takiej opcji, możesz poprosić administratora o stworzenie nowej kategorii.
Tytuł strony
Tytuł strony najczęściej jest anchor linkiem do Twojego serwisu. Musi on odzwierciedlać zawartość strony. Powinien być zwięzły. W zależności od katalogu często obok pola na tytuł podana jest liczba znaków, jaka może być w tytule. Jeśli nie jest to podane, to informacja na ten temat znajduje się w regulaminie katalogu.
Najczęstsze ograniczenia dotyczące tytułu strony:
- tytuł nie może być ciągiem słów kluczowych,
- nie może być pisany WYŁĄCZNIE DUŻYMI LITERAMI,
- nie może zawierać znaków specjalnych jak @,#,$,%,^,> itp. (które mają ozdabiać tytuł),
- nie może zawierać wielokrotnych powieleń znaków np. !!!!!!!, aaaaaaa itp.
- nie może być reklamą/ofertą,
- nie można podawać w tytule żadnych danych kontaktowych.
Opis strony
Opis strony powinien być dłuższy od tytułu – to jest raczej oczywiste. Powinien zawierać kilka zdań o stronie, o tym co się w niej znajduje, co można znaleźć – należy zaprezentować witrynę. Ilość znaków również zwykle podana jest obok pola formularza lub (jeśli nie ma) to w regulaminie. Można też sprawdzić inne wpisy i zobaczyć jakie są preferowane długości opisów. Nie należy się jednak mocno sugerować konstrukcją i stylem opisów innych. Należy napisać własnym stylem – opis powinien być unikalny.
Dobrze jest pisać opis w trzeciej osobie lub bezosobowo, żeby nie wyszła z niego jakaś reklama. Administratorzy czasami nawet zamieszczają w regulaminie, że opis ma być bezosobowy lub w trzeciej osobie. Ma on po prostu opisywać zawartość strony.
Opisy powinny być pisane zgodnie z polską pisownią. Należy konstruować poprawne zdania, używać wielkich liter tam gdzie się powinno oraz używać znaków interpunkcyjnych. Należy zadbać o to, żeby zdania były poprawne stylistycznie i ortograficznie. Lepiej poświęcić kilka minut na napisanie dobrego opisu, niż na szybko zrobić opis marnej jakości z wieloma błędami. W drugim przypadku zwykle wpisy nie są akceptowane.
Co do ograniczeń w opisach to są one bardzo zbliżone do tych w tytule.
Dobrze jest przygotować sobie wiele wersji treści tytułów i opisów strony (zwłaszcza tytułów). Jest to po to, aby wszystkie linki z katalogów nie wyglądały tak samo. Wygląda to nienaturalnie i Google może nas za to ukarać. Unikalność tekstów jest także wymagana z tego względu, że moderatorzy, gdy często odrzucają opisy, które są powielone w innych katalogach.
Słowa kluczowe
Jak juz wspomniałem nie można tworzyć ciągów słów kluczowych w tytule strony, czy też w jej opisie. Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, żeby umiejętnie je wplatać w zdania. Ważne jest tylko, aby tytuł jak i opis miały „ręce i nogi”. Mają być przejrzyste i czytelne. Można używać słów kluczowych, ale tak, żeby nie psuły jasności przekazu.
Zdecydowana większość katalogów ma dodatkową rubrykę, gdzie można wpisywać słowa/frazy kluczowe – tagi. Maja one na celu pomóc w poszukiwaniu danej strony w katalogu. Często są też wyświetlane na stronie z prezentacją wpisanej witryny w katalogu. Należy wpisać tam słowa kluczowe zgodnie z tematyką naszego serwisu. Liczba znaków podobnie jak w tytule i opisie jest zwykle ograniczona (liczba podana jest obok pola formularza lub w regulaminie). Nie należy także powtarzać słów kluczowych.
Starając się o dodanie witryny do katalogów stron internetowych należy przestrzegać podstawowych zasad panujących w każdym katalogu. Stosując się do powyższych wskazówek Twoja strona pomyślnie przejdzie weryfikację moderatorów i zostanie dodana do katalogu. Wypełniając formularz zgłoszeniowy należy pisać zgodnie z prawdą, starannie oraz bezbłędnie. Byle jakie zgłoszenia nie przechodzą weryfikacji.





Dodaj komentarz