subiektywnie o e-biznesie

Linki w pozycjonowaniu

Linki w pozycjonowaniu

Każdy, kto zetknął się z pojęciem pozycjonowania, z pewnością wie, że najważniejszą czynnością, wpływającą na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania, jest zdobywanie linków zewnętrznych, prowadzących do pozycjonowanego serwisu. Należy zwrócić uwagę na to, że nie wszystkie linki są tak samo wartościowe i silnie wpływają na pozycję naszej strony. Dlatego powinno się starannie dobierać odnośniki i wybierać wartościowsze z nich.

Wartościowe linki

Link linkowi nierówny – jest to zasada, która od dawna obowiązuje w świecie pozycjonerów. 100 linków pochodzących z katalogów są mniej wartościowe niż 100 linków z witryn o wysokiej pozycji w wyszukiwarkach oraz o podobnej tematyce do naszego serwisu.

Linki powinny być zdobywane „naturalnie”. Najlepsze linki to takie, które pochodzą z innych wartościowych serwisów, to znaczy takich, które same mają dużą liczbę dobrych linków do swojej strony, mają sensowną i cenną treść serwisu. Naturalnym pozyskaniem linku byłoby, gdyby właściciel takiego serwisu sam umieścił odnośnik do naszej strony na swojej witrynie. Jednak webmasterzy niechętnie umieszczają na swoich stronach linki do innych stron bezinteresownie. Dlatego nie należy na to liczyć i czekać, bo można się nie doczekać.

Zaplecze pozycjonerskie

Jednym z najlepszych metod pozyskiwania linków jest stworzenie własnego zaplecza pozycjonerskiego i umieszczanie w nim odnośników do pozycjonowanej witryny. Strony zaplecza powinny być tematycznie powiązane z zawartością głównego serwisu. Ich treść powinna być również wartościowa, dzięki czemu linki odsyłające do pozycjonowanego serwisu będą cenne.

Zaplecze powinno być także trochę wypozycjonowane, czyli do zaplecza należy też linkować. To podnosi wartość stron w wyszukiwarkach, a linki z takich stron są jeszcze silniejsze.

Niewątpliwie pozycjonowanie serwisu przy pomocy zaplecza jest bardzo czasochłonne, aczkolwiek w dłuższej perspektywie jest najbardziej opłacalne oraz efektywne.

Różne domeny

Przy tworzeniu zaplecza pozycjonującego oraz zdobywania linków z różnych witryn należy zwrócić uwagę na to, aby odnośniki pochodziły z jak największej liczby różnych domen. 100 linków, które są na jednej witrynie mającej dużą liczbę podstron ma bardzo małą wartość w porównaniu do 100 odnośników pochodzących z różnych domen. Pamiętaj o tym! Dlatego lepiej mieć 5 linków z różnych domen, niż 20 linków z jednej.

Różne IP

Kolejną bardzo ważną kwestią jest zdobywanie hiperłączy ze stron o różnym adresie IP. Nie wystarczy mieć linki z różnych domen. Jeśli te domeny mają takie same IP to ich wartość jest słabsza. Taka sytuacja może się często zdarzać przy tworzeniu zaplecza w ramach jednego konta hostingowego. Dostawcy usług hostingowych bardzo często stosują takie rozwiązanie.

Przyjrzyjmy się dokładniej budowie adresów IP na przykładzie:

125.44.56.60
gdzie:
125 - blok A,
44 - blok B,
56 - blok C.

Jednym z rozwiązań tworzenia zaplecza z różnym IP jest kupowanie usług serwerowych u różnych dostawców hostingowych. Jednakże takie rozwiązanie jest kosztowne. Istnieją jednak specjalne oferty hostingów, które są przygotowane specjalnie pod pozycjonowanie – hostingi takie oferują więcej adresów IP w ramach jednego hostingu.

Przyjrzyjmy się omawianemu zagadnieniu na przykładach:

Domena
IP
www.strona1.pl 122.45.70.12
www.strona2.pl 122.45.70.12
www.strona3.pl 122.45.56.44
www.strona4.pl 122.70.66.19
www.strona5.pl 122.70.66.19
www.strona6.pl 113.89.99.87
www.strona7.pl 122.45.70.88

Załóżmy, że domena www.strona1.pl jest domeną pozycjonowaną, a z pozostałych domen prowadzą linki do niej. Prawdopodobna wartość linków byłaby następująca:

Domena
Wartość odnośnika z danej domeny do www.strona1.pl
www.strona2.pl link mało wartościowy, takie same IP
www.strona3.pl link wartościowy, inny blok C
www.strona4.pl link wartościowy, inny blok C i B
www.strona5.pl link wartościowy, inny blok C i B (ponieważ IP tej strony oraz powyższej są takie same, to w rezultacie linki te są słabsze)
www.strona6.pl link bardzo wartościowy, całe IP inne, inny blok C, B oraz A
www.strona7.pl link średniowartościowy, inne IP, ale ten sam blok C

Część pozycjonerów twierdzi, że różne IP nie jest takie ważne w pozycjonowaniu. Moje zdanie w tym temacie jest takie, że nie należy przesadzać z ilością różnych IP, czyli nie stawiać każdej nowej strony zaplecza na innym IP. Jednak kilka-kilkanaście różnych IP w naszym zapleczu na pewno się przyda. Trzeba też wziąć pod uwagę, że linkujemy nie tylko z własnego zaplecza, ale także z innych stron – w tym wypadku zwykle mamy dosyć urozmaicone IP.

Opis hiperłącza

W opisie linka (anchor text) wpisujemy słowa, frazy kluczowe określające zawartość witryny. W ten sposób wyszukiwarki wiedzą co zawiera serwis, do którego prowadzi dany odnośnik (dostajemy plusik na dane słowo kluczowe w wynikach wyszukiwania). Należy pamiętać o tym, aby opisy odsyłaczy były zróżnicowane. Jeśli wszystkie linki prowadzące do pozycjonowanej strony będą miały taki sam opis, to wyszukiwarki uznają te hiperłącza za sztuczne i bardziej nam taka sytuacja zaszkodzi niż pomoże.

Przykładowo serwis księgarni może mieć opisy linków w postaci:

  • księgarnia,
  • książki,
  • księgarnia online,
  • publikacje,
  • literatura,
  • bestsellery,
  • itp.

Warto również używać mało wartościowych opisów odsyłaczy jak np.:

  • tutaj
  • więcej na temat
  • zobacz
  • http://www.strona.pl/ (opis w formie adresu).

Celem takich linków jest symulowanie naturalnych odnośników. Hiperłącza w takiej formie często są używane na forach. Nie dadzą Ci one siły pozycjonującej na interesujące Cię frazy, ale uwiarygodnią Twoje naturalne zdobywanie linków w „oczach” wyszukiwarek.

Zdobywanie odnośników wymaga czasu

Jak wiadomo im więcej linków prowadzi do pozycjonowanej strony, tym lepiej. Aczkolwiek należy rozłożyć dodawanie kolejnych łączy w czasie.

Nowe serwisy powinny delikatnie dodawać linki. Trochę w katalogach, pozyskać na forach, blogach, preclach. Dodanie w ciągu jednego dnia kilkuset, czy kilku tysięcy linków w katalogach nie jest dobrym rozwiązaniem. Teoretycznie roboty wyszukiwarek powinny szybciej do nas trafić, ale zdobycie takiej ilości linków nie jest naturalne i może zaszkodzić. Liczba dodawanych odnośników powinna być zwiększana z czasem. Każda witryna powinna przejść kolejne etapy rozwoju i dodawania linków.

W przypadku gdy istniejący serwis zaliczy nagły przyrost łączy, wyszukiwarki często nie dołączają takich linków do strony docelowej (nie dostajemy siły pozycjonerskiej). Zjawisko to nosi nazwę sandboxu (piaskownicy). Odnośniki są przechowywane w wirtualnej piaskownicy przez okres zazwyczaj 3 miesięcy do roku. Jeśli linki te nie znikną w tym czasie (co często się zdarza), to zwykle zostaną dołączone do strony docelowej. Jest to forma zabezpieczenia.

Podsumowując należy starać się o wartościowe linki. Stworzenie zaplecza pod serwis pozycjonujący jest jednym z lepszych rozwiązań. Powinno się dodawać najczęściej linki z różnych domen i o różnych adresach IP . Dodatkowo opisy odsyłaczy powinny być także zróżnicowane. Jednak warto również zadbać o niewielką ilość mało wartościowych linków, aby proces pozyskiwania łączy wyglądał naturalnie. Oczywiście nie należy także przesadzać z ilością dodawanych hiperłączy w krótkim czasie.

Paweł Landzberg o katalogach

67 komentarzy

  1. Przydatne informacje. Chciałbym jednak zauważyć, że w pozycjonowaniu wszystko zmienia się tak szybko, że nie ma trwałych zasad i reguł. Widział ktoś kiedyś przydatny podręcznik do SEO? Nie ma. Zanim wyda się książkę to jest już ona nieaktualna.

    Odpisz
  2. Dywersyfikacja IP i anchorów ok 🙂 Big G i tak ostatnio co raz bardziej świruje i ciekawe co nam zaserwuje w najbliższej przyszłości 🙂 Naturalność to właściwie niepowtarzalność. Tak więc pisząc pisz również z innego Ip, zmieniaj maile i udawaj kogoś innego 🙂 aby G się nie połapało kto to tak właściwie mówi 🙂
    Jak nie Ty to ok, ale jeśli Ty to czy może Ciebie ukarać? G może wszystko 🙂

    Odpisz
  3. @Interbis pytasz ile dziennie? Na niektóre frazy wystarczy 10 katalogów a na inne systematyczność po kilkadziesiąt. Aby określić dokładną ilość koniecznie musisz podać te słowo jakie ciebie interesuje. Dodatkowo nie możesz zapomnieć o dywersyfikacji anchorów, źródeł itp. Ja pozyskuję po 200 linków dziennie i moje strony siedzą w topach na trudne i średnio trudne frazy. Dodam tylko, że nie pozyskuje linków z katalogów, gdyż one już nie mają takiej mocy jaką miały kiedyś. Teraz polecam usługi jakie oferuję na pozyskiwanie linków. Pod moim imieniem masz link, zapoznaj się z nim a będziesz wiedział jakie linki teraz się zdobywa, aby była wysoka pozycja!

    Odpisz
  4. mam pytanie. Wszystkie firmy pozycjonerskie podają czas na wypozycjonowanie 3 miesiące i tyle mniej więcej to trwa. Jeżeli chciałbym sam uzyskać w tym czasie pozycje w top10 to ile dziennie do takich katalogów muszę robić wpisy i z jaką częstotliwością, aby nie dostać sandboxa? mówię oczywiście o katalogach z wysokimi notami.

    Odpisz
  5. W ostatnim czasie zauważyłem że więcej wartościowej treści można wyczytać w komentarzach do artykułu. Teraz (w przeważającej większości) artykuły składają się z „chwytliwego tematu” i ogólnikowego artykułu, no ale to też „sztuka” 😉 żeby dużo mówić (pisać) i „nic” nie powiedzieć.
    Z partyjnym pozdrowieniem

    Odpisz
  6. Lubię ten blog jak zwykle dużo cennej użytecznej wiedzy. Tak trzymać!

    Odpisz
  7. Witam
    Już myślałem że posiadam wiedzę która pozwoli mi zdobyć wysokie miejsce w wyszukiwarce Google ,jednak jest to proces długotrwały i wymaga cierpliwości i wiedzy .Ciągle zdobywam wiedzę przez e-biznesy pozdrawiam Kazimierz Fabjański

    Odpisz
  8. Widzę, że prowadzenie profesjonalnego biznesu, a raczej e-biznesu nie jest prostym zajęciem. Wymaga to szerokiej wiedzy. Chociażby w jaki sposób skutecznie pozycjonować swoje serwisy. Nie sądziłem, że aż tak dużo elementów, które trzeba uwzględnić aby pozycjonowanie było skuteczne.
    W pierwszej kolejności trzeba mieć plan jak te klocki wszystkie połączyć. Czy taki schemat tworzenia zaplecza czy zdobywania linków można gdzieś zobaczyć. Chodzi mi i skuteczny i sprawdzony system.

    Odpisz
  9. Jak dla mnie porady jakie czytałem potwierdzały że techniki nie jedne utwierdziły mnie w tym że to co kiedyś nie uważało się tak bardzo dziś okazuje się obowiązkiem.
    jak pisanie po ludzku a nie dla robota.

    Odpisz
  10. Witaj. Musze napisać, że masz niesamowitą wiedzę na temat SEO i technik pozycjonowania. Od jakiegoś czasu zaglądam na twoją stronę i już sporo się dowiedziałem i cały temat seo pomału zaczyna mi się rozjaśniać. Powodzenia.

    Odpisz
  11. Właśnie takiej wiedzy oczekuję w internecie coś co konkretnie wpłynie na pozycje mojej strony-bardzo rzetelny artykuł na temat. Życzę wytrwałości w działaniu.

    Odpisz
  12. Jak to na Waszym blogu, kolejny dobry merytorycznie wpis, a nie jakieś „popierdółki”.

    Odnośnie zaplecza, to wszystko się zgadza. W chwili obecnej posiadam 61 stron zapleczowych i jeśli można, to chciałbym jeszcze dodać kilka słów na ten temat.

    Warto jednak, aby te strony nie tylko znajdowały się na różnych adresach IP. Google analizuje także serwery DNS domen, a jeśli 60 różnych IP stoi na tych samych DNSach, to nie wygląda to naturalnie. Dlatego też wybierając hosting pod seo trzeba mieć na uwadze, aby:
    – hostingodawca dawał możliwość wyboru z puli DNSów lub
    – hostingodawca dawał możliwość aktywacji indywidualnego DNS dla każdej z domen.

    Poza tym dochodzą jeszcze dane rejestracyjne w WHOIS. Hosting pod seo powinien ukrywać dane rejestracyjne, aby nie były widoczne dla Google. Wartość linków z różnych IP i DNS będzie znacznie mniejsza, jeśli Google będzie widziało przy każdej domenie nazwisko tego samego rejestratora domen.

    Kolejna istotna kwestia, to różny wygląd stron zapleczowych. Musimy pamiętać, że zaplecze musi wyglądać jak normalna strona www, a więc pasowałoby:
    – wgrać różne szablony, skórki
    – postawić strony na różnych CMSach (nie tylko na WP)
    – dodać oprócz artykułów podstrony typu „o mnie”, „współpraca”, „kontakt”, „portfolio”. Dla robota nie będzie to miało większego znaczenia, ale dla pracownika Google, który zechce sprawdzić dany serwis, będzie taka strona wyglądała bardzo naturalnie.

    Pójdźmy dalej – treści. To na zapleczu jest również bardzo ważne. Pewnie dla większości czytelników oczywiste jest, że treść musimy być unikalna (w żadnym wypadku kopiowana z innych serwisów). Oprócz unikalności, dobrze jest tworzyć treści również dobre merytorycznie. O ile pozycjonujesz strony tylko dla siebie, to możesz starać się samemu pisać takie artykuły, ale kiedy zaczynasz mieć więcej stron do pozycjonowania, staje się to bardzo czasochłonne. Wtedy trzeba pomyśleć o zatrudnieniu copywritera, który będzie zasilał Twoje zaplecze w merytoryczne treści.

    Podsumowując, zaplecze to najskuteczniejsze i jednocześnie najbardziej
    pracochłonne narzędzie do pozycjonowania stron.

    To tyle, co chciałem dodać. Mam nadzieję, że pomogłem:)

    Pozdrawiam,
    Michał Janiszek

    Odpisz
  13. Jasne, że zaplecze powinno się stawiać na różnych ip w miarę możliwości. Jednak są jeszcze 2 dodatkowe czynniki,które mogą sprawić że zaplecze będzie jeszcze silniejsze czy też że Google nie uzna nam go za sztuczne strony i zawarte w nim linki.
    Tymi czynnikami są wpisy DNS oraz właściciel domeny 🙂

    Co z tego, że wykupimy dedyka i postawimy na nim 1000 stron na różnych ip jak będą miały one te same dnsy i właściciel domen będzie ten sam.

    Oczywiście serwer dedykowany jest jak najbardziej przydatny ale powinniśmy w miarę możliwości wykupować małe konta hostingowe u różnych hostingodawców (nie polecam kont free) oraz ukrywać właściciela domeny (wielu rejestratorów to oferuje). Czyli zrobić tak, aby to wszystko było jak najbardziej zróżnicowane w oczach Google.

    Tak na marginesie, to Google ostatnio bardzo mocno walczy z preclami więc nie jest to już dobre zaplecze dla White Seowców. Zawsze istnieje ryzyko, że z dnia na dzień Google takie linki z precli prowadzące do Twojej strony, zignoruje.

    Odpisz
  14. Witam,

    Jestem dopiero na bardzo wczesnym etapie prób z e-biznesem. Na początek probuję coś zdziałać w programach partnerskich. Moją stronę, która jest po prostu zbiorem sklepów z progamami partnerskimi wrzuciłem do sieci dopiero w ubiegłym tygodniu, a teraz ciągle ją rozbudowuję i udoskonalam.
    Nawiązując do artykułu, bardzo zresztą klarownego i przystępnie napisanego, mam dwa konkretne pytania, związane z pozycjonowaniem mojej strony:
    1. Czy można rozpocząć pozycjonowanie już na tym etapie konstrukcji strony, żeby nie tracić czasu, czy lepiej najpierw skończyć stronę, powiedzmy w 95%?
    2. Jaką strategię pozycjonowania powinno się przyjąć dla tego typu serwisu? Na przykład, jakie linki będą tu najbardziej wartościowe?
    Byłbym zobowiązany za kilka porad.

    Pozdrawiam

    Odpisz
  15. Witam, często odwiedzam wasze forum, które zresztą bardzo mi się podoba. Można tam znaleźć dużo istotnych informacji, tak samo jak tutaj. Ja mam stronę silverdust.pl lecz niestety bardzo długo zajmuje pozycjonowanie. Oczywiście nie poddaję się, tylko staram się uczyć. Pozdrawiam!

    Odpisz
  16. Waldas, w drugim przypadku zwróć uwagę na to że im strona znajduje się bliżej pierwszego miejsca, tym konkurencja jest większa. (ciężej się wybić) Także dla pokoleń warto podkreślić „30 linków powiązanych tematycznie” tzw. dobrych linków, ma znacznie większą moc niż setka ze spamów. Nie tylko z moich testów wynika, że roboty G lubią synonimy i świetnie sobie z nimi radzą, mało tego, grupują także frazy związane z konkretnym tematem i po ich analizie obliczają rankingi lepsze bądź gorsze..

    Odpisz
  17. Pomocny artykuł, a zwłaszcza dla mnie, bo jestem słaby wte klocki. Wpisy robię ręcznie od 3-5 dziennie. Jestem cierpliwy, trudno być w Top 5, ale nieraz tam nasza stronka była.

    Odpisz
  18. Bardzo ciekawy jest ten artykuł. Jeśli pozwolicie poproszę o konkretną poradę dotyczącą wypozycjonowania mojego bloga: superzarobek.wordpress.com
    Konkretnie zależy mi na odpowiedzi: Co zrobić, aby przyciągnąć ruch do mojego bloga?

    Odpisz
  19. Dobry artykuł, pozwala nieco poszerzyć wiedzę o pozycjonowaniu strony. Czy naturalnie zdobyte linki, dodawane przez różne osoby na swoich stronach, blogach mogą zaszkodzić, jeśli 90% z nich za anchor(opis) podaje adres strony strona.pl? Ma ktoś doświadczenie? Pozdrawiam

    Odpisz
    • Nie wiem dokładnie o co Ci chodzi, ale linki na blogach nie powinny szkodzić według mnie. Linki w postaci nazwy domeny są stosunkowo dosyć naturalne i warto takie też mieć. No chyba, że nagle z dnia na dzień zdobędziesz kilkaset czy tysięcy linków z tym samym anchorem to możesz dostać wtedy jakiegoś filtra 😉

      Odpisz
    • nie zgadzam się 🙂 wpis bardzo ogólny. W newsletterze dostałem info „Paweł Landzberg na ebiznesy.pl zdradza kilka technik skutecznego zdobywania linków. Porusza bardzo ważne kwestie” i gdzie są te TECHNIKI? Autor poleca seohostingi jako dobrą bazę na zaplecze, a przecież wszyscy wiedzą, że nie ma bardziej zaspamionych IP jak te z seo hostingów.

      Odpisz
  20. Tak wszystko się zgadza. Najlepiej jest linkować z różnych adresów IP tylko ja ma takie dość ważne pytanie:
    Czy my w Polsce mamy dużo usługodawców hostingowych spełniających podstawowe kryteria?
    Odpowiedź brzmi:
    NIE
    Jest tylko kilku którzy mogą coś zaoferować i większość stron w Polsce jest na tych właśnie serwerach, więc trudno tutaj o zróżnicowane IP.
    Inni usługodawcy oferują bardzo kiepską jakość usług za małe pieniądze.

    Odpisz
    • Nic nie stoi na przeszkodzie, aby korzystać z zagranicznych hostingodawców 😉

      Odpisz
  21. Zawarte wiadomości szczegółowe, przydatne, wprowadzające nowość w pracy internetowej, zwiększającej komunikatywność i zwięzłość słowa pisanego, oraz być może mówionego.
    Pozdrawiam Autora.
    Jan

    Odpisz
  22. Takie teksty mnie zniechęcają do pozycjonowania. Uświadamiają mi jak bardzo to całe żmudne zdobywanie linków, ich dywersyfikacja, katalogowanie, preclowanie itd. jest nudną pracą 😉
    Czasami mam tego serdecznie dosyć 🙂

    Odpisz
    • Mariuszu,
      Jeśli Cię zniechęcają, to lepiej ich unikaj 😉
      Tak, zdobywanie linków to żmudna robota. Nie dość, że długo trwa, wymaga dużych nakładów czasu i niejednokrotnie środków, to dodatkowo wymaga prowadzenia przemyślanej strategii. Fakt: masa roboty. I wiedzy, by robić to dobrze.
      Warto jednak zawsze mieć na uwadze korzyści, jakie niosą wysokie pozycje w Google. Nie bez powodu większość sklepów internetowych skupia się głównie na pozycjonowaniu w Google – i dzięki temu ich biznesy funkcjonują.
      Jeśli ktoś nie lubi bawić się w seo, może to zlecić. Lub zaniedbać pozycjonowanie i skupić się bardziej na innych kanałach marketingowych. Dodam, że wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania to jeden z tańszych i skuteczniejszych kanałów dotarcia do klientów.

      Odpisz
  23. Aby przekonać się jak cenny dla mojej witryny jest wartościowy link do niej, upłynęło sporo czasu. Teraz, wątpliwości nie mam. To działa. Przekonałam się, że na forum e-biznesy.pl to kopalnia wiedzę rzetelnej, prezentowanej w sposób jasny i zrozumiały. Słowem Wiedza i kultura. Dziękuję serdecznie za nie.

    Odpisz
    • Aniu,
      Dzięki za miłe słowa odnośnie naszego forum.ebiznesy.pl ! Staramy się.
      Celem Forum jest nie tylko bycie skarbnicą wiedzy i kontaktów biznesowych. To także oaza zachowań na poziomie, których na wielu innych forach niestety brakuje.

      Odpisz
  24. A ja cały czas zastanawiam się nad jedną rzeczą. Różne domeny, różne IP – OK, wszystko, aby Google „nie rozpoznało” naszych działań pozycjonerskich. A co z „nameservers”, które można odczytać choćby poprzez stronę who.is ? Nawet jeśli mamy hosting SEO z 100 różnymi IP, Google i tak widzi, że wszystkie są z tego samego serwera…

    Odpisz
    • Szymonie,
      Generalnie należy (w miarę możliwości i w granicach rozsądku, oraz stosownie do danego zadania pozycjonerskiego) wszystko dywersyfikować:
      – IP i serwery
      – whois, czyli właścicieli domen
      – domeny
      i dalej:
      – anchory linków
      – rodzaje serwisów, z jakich linki pochodzą
      Jeszcze raz powtórzę: nie warto popadać w paranoję i wykupywać osobnego serwera dla każdej domeny, oraz rejestrować każdą domenę na inne dane. Trzeba pamiętać, że linki do naszych serwisów pochodzą (a przynajmniej musimy zadbać, by tak było) z wielu miejsc w Sieci – nie tylko z naszych własnych serwisów (głównych lub zapleczowych).

      Odpisz
  25. Myślę, że podział zaplecza na różne IP jest zbędnym. Przecież pozycjonując zdobywa się linki z wielu serwisów, a co za tym idzie – adresów IP. Jeśli kilka linków będzie z tego samego adresu IP, to przecież nie wygląda na nie naturalne. Chyba, że ktoś chce pozycjonować stronę tylko linkami z zaplecza – to co innego 🙂

    Odpisz
    • Rzeczywiście, większość linków i tak pochodzi zwykle z katalogów i dają różnorodność IP, ale przecież linki z zaplecza są o wiele bardziej wartościowe, i dlatego warto także na zapleczu mieć różne IP, żeby nie obniżać wartości tych linków.

      Odpisz
  26. Myślałem o stworzeniu zaplecza na darmowym hostingu, ale po powyższych opiniach nie jestem do tego już tak przekonany.

    Zastanawiałem się też nad wykorzystaniem artykułów do przedruku z moim linkowaniem. Można je zamieszczać w kilku poświęconych temu serwisach. Czy ktoś może mi odpowiedzieć czy jest to skuteczne i warto poświęcać temu czas.

    Odpisz
    • Co do darmowego hostingu to dał bym sobie spokój. I skorzystał bym z rady Pawła i wykupił serwer seo – dający możliwość zmiany ip.
      Co do pisania artykułów na takich stronach jak np. artelis.pl to jasne że to wspomoże pozycjonowanie – w końcu to kolejny link. Ponad to zdobędziesz kolejnych odwiedzających, którzy po przeczytaniu artykułu być może wejdą na Twoją stronę.

      Odpisz
      • Co do hostingów SEO to są one coraz bardziej zaspamowane, co nie wróży dobrze na przyszłość.

        Odpisz
  27. Artykuły Pawła L. i Pawła K. śledzę (czytam) od dawna i wiedza jaką przekazują bardzo mi pomogła w budowaniu „e-biznesu”.
    Ten artykuł traktuję troszkę, jak „spis treści” podręcznika o pozycjonowaniu.
    Dlaczego?
    Swego czasu dostałem również od Pawła K. video (1,5 godz.) o pozycjonowaniu i ten artykuł tak naprawdę to swoisty „spis treści” do tego właśnie nagrania:)
    Po zastosowaniu w 100% opisanych metod w ciągu zaledwie miesiąca udało mi się „wypozycjonować” blog na WordPressie do pierwszej dziesiątki (luty tego roku) na dwie kluczowe frazy:
    „odnieść sukces”, „sekret handlu” na:
    http://www.odniescsukces.pl/ .
    Oczywiście to jeszcze o wiele za mało, aby mówić tutaj o sukcesie w tym temacie, ale dla mnie to dużo.
    Jestem pewien, że działając w ten sposób, wg. sugestii „obu Pawłów”, w ciągu około roku podobnie „wypozycjonuję” kilka moich stron na wiele fraz/słów kluczowych, które już teraz na parę fraz są wysoko (pierwsza 10).
    Artykuł, jak zwykle, bardzo wartościowy!

    Pozdrawiam,
    Robert Marciniak

    Odpisz
  28. Artykuł OK, choć faktem jest że opisuje tylko podstawowe zagadnienia. Pozycjonowanie to jest bardzo ciężka sprawa. Nie ma złotego środka bo każda branża jest inna do pozycjonowania. Jeżeli chodzi o zaplecze to podstawa. Koszty wcale nie są takie duże dlatego, że można tworzyć subdomeny (które są darmowe w domenach) a równie wartościowe a różne adresy IP to też nie jest teraz problem bo można wykupić serwer seo z różnymi adresami IP. Linki trzeba zdobywać i wartościowe i mało wartościowe. Są dziedziny gdzie strona potrzebuje 200-300 tys. linków i skąd brać tylko wartościowe linki? Dlatego tak ważna jest różnorodność. I to co już poprzednicy pisali: CIERPLIWOŚĆ TO PODSTAWA.

    Odpisz
  29. Świetny materiał … jeszcze kilka miesięcy temu nie pomyślałbym , że będzie to zrozumiałe dla mnie – do niedawna totalnego laika w tej dziedzinie.Pozdrawiam.

    Odpisz
  30. Z tego tekstu wywnioskowałem, że aby zdobyć dobre wartościowe linki trzeba być bardzo cierpliwym?

    Odpisz
    • Ogólnie rzecz biorąc całość pozycjonowania polega na cierpliwości i systematyczności. Zwłaszcza, jeśli pozycjonujemy na trudne frazy. Wysoka pozycja nie przyjdzie szybko.

      Jeśli chodzi o wartościowe linki to nie zawsze trzeba być cierpliwym. Jeśli masz wielu znajomych, którzy podlinkują Twoją stronę to masz szybko dobre linki. Jeśli masz swoje stare dobre zaplecze to dla nowej strony praktycznie od razu możesz wrzucić wartościowe linki z innych swoich stron – ale tu już musisz stworzyć sobie zaplecze, a to już trwa niestety.

      Odpisz
    • Bardzo solidna porcja wiedzy praktycznej, dzięki 🙂

      Odpisz
  31. Warto tworzyć i uzupełniać hasła w Wikipedii. To nic nie kosztuje i jest bardzo pouczające szczególnie dla początkującego wikipedysty. Jest też społecznie pożyteczne a jak uda się umieścić link do swojej strony to zazwyczaj jest on wartościowy 🙂 Oczywiście nie można spamować, bo to w Wikipedii nie przechodzi.

    Odpisz
    • Mam mieszane uczucia co do linków z Wikipedii. Po Pingwinie najbardziej ucierpiała moja strona, która jako jedyna miała sporo linków z Wikipedii, a co się z tym wiąże z wielu spamowych kopii Wikipedii, bo Wikipedia jest niemiłosiernie kopiowana.

      Odpisz
  32. Dobry, przystępny tekst.

    Odpisz
  33. Stosuję te wszystkie rady, poza zapleczem i jak na razie bez skutku. Mam od 2 miesięcy swoją stronę: http://elenika.pl i chyba tylko ja ją odwiedzam. Niezbyt rozumiem sens tworzenia zaplecza, bo np 100 domen z hostingiem to koszt 100x100zł czyli 10 000. Wartość takich świeżych domen jest raczej znikoma, a roboty sporo. Chyba lepiej byłoby za tę cenę zlecić pozycjonowanie fachowcom, albo w googlach.

    Odpisz
    • @Andrzej
      najpierw przyglądnij się budowie swojej strony, przydałaby się optymalizacja kodu strony.
      Na szybko: nie widzę u Ciebie w zasadzie, żadnego wewnętrznego linkowania…
      Co oznacza, że stosujesz wszystkie rady?? Jak możesz to proszę o konkrety.

      Odpisz
    • Moim zdaniem najlepiej kupić jakąkolwiek domenę i zakładać subdomeny dla zaplecza. Być może nawet na jakimś darmowym hostingu (odpada konieczność kupowania domeny). Jednakowoż sam tego nigdy nie robiłem.
      Dzisiaj ściągnąłem od Pawła (przysłał w mailingu) 1,5 godzinny film (podobno o tworzeniu zaplecza, ale nie wiem bo obejrzę wieczorem). Warto zobaczyć jak się to robi w praktyce bo niestety takie artykuły jak ten nie pokazują precyzyjnych kroków jakie trzeba wykonać a jedynie wskazują drogę.
      Pawle, dzięki za film.

      Odpisz
    • Z optymalizacją strony jest bardzo krucho – właściwie to jej nie ma. Może też pozycjonujesz złe frazy?

      Jeśli chodzi o zaplecze to fakt, może sporo kosztować. Ale nikt przecież nie zabrania, żeby na takim zapleczu były też przykładowo reklamy – zawsze coś się zwróci.

      Jeśli chodzi o zaplecze na darmowych subdomenach w darmowych hostingach to może to być jakieś rozwiązanie, jednak nie mamy pełni władzy nad naszą stroną. Po za tym zawsze może taka strona być usunięta – miałem też kiedyś na darmowych hostingu stronkę do testów – okazało się po jakimś czasie, że coś im się popsuło i większość witryn wcięło ze wszystkimi plikami – userzy ich nie odzyskali. Poza tym darmowy hostingi są strasznie powolne i często słabo działają.

      Odpisz
    • Dwa miesiące to mało. Wyniki przyjdą z czasem. Przykładem może być dyplomowa strona kolegi laserowe.webpark.pl która „wisiała” w Internecie zupełnie zapomniana aż jej Pagerank doszedł do 3. Gdy to zobaczyłem, chciałem się zalogować aby wprowadzić trochę poprawek. Dostęp do darmowego serwera był już zablokowany 🙁 Tak się dzieje z darmowymi, długo nieużywanymi kontami. Na szczęście nie zawsze są one blokowane i usuwane 🙂 Nam udało się z Wirtualna Polską. Republika też nie zawsze usuwa nieaktualizowane strony. Blokuje wprawdzie, ale umożliwia szybkie i darmowe ich odblokowanie.
      Jak widzisz cenami domen nie musisz się przejmować.
      Żeby uzupełnić Twoje zaplecze pozycjonerskie dodałem link do twojej strony pod adresem led.toowo.pl/dom.html
      Życzę wiele sukcesów w nowym 2011 roku

      Odpisz
    • Skąd wziąłeś to „100x100zł? czyli 10 000”? Już za 70 zł rocznie można mieć hosting z 10 różnymi IP, a i domeny są dużo tańsze.

      Odpisz
  34. Hejka!
    Podstawowe, acz niezbędne informacje, do zaprzyjaźnienia się w wujkiem Google’m 🙂
    Najtrudniejsze (najdroższe) wydają mi się różne IP… Ale cóż, nie ma nic za darmo 🙂
    Pozdrawiam!

    Odpisz
  35. Czy mini strony, (jakieś 50 szt) które dotyczą poszczególnych produktów z linkami do głównej strony, mają jakąś wartość pozycjonerską dla serwisu głównego? Wszystkie są tematycznie powiązane i są w sumie umieszczano na 7 innych serwerach. I czy na sens podlinkować je między sobą? Byłbym wdzięczny za odpowiedź. Pozdrawiam

    Odpisz
    • Na pewno mają jakąś siłę pozycjonerską. Zależy to też od tego jak masz je podlinkowane (bo domniemam, że ministrony są choć w niewielkim stopniu pozycjonowane na interesujące frazy). Skoro są tematyczne to już mają jakąś siłę. Właściwie to ministrony można podlinkować między sobą na początku, aby się ładnie zaindeksowały.

      Odpisz
      • Ministrony można podlinkować między sobą.
        Ale masz chyba na myśli podlinkowanie ministron na innych IP, bo z tego co wiem google nie lubi linkowania między stronami z tym samym IP, podejrzewa wtedy, że jest to sztuczne pozycjonowanie. Chyba, że się mylę.

        Odpisz
  36. Mam pytanie: czy naprawdę kupujecie domenę i tworzycie strony tylko jako zaplecze? To wygląda na duuuużą ilość pracy. To tak jakby wykonać to samo dwa razy.

    Odpisz
    • Tak, ja przykładowo kupuję domeny specjalnie pod zaplecze. No i wiem, że nie jestem w tym sam 😉 I nie mylisz się – jest sporo pracy, aby zrobić solidne zaplecze.

      Odpisz
  37. Dla początkującego pozycjonera materiał jak najbardziej przydatny, wręcz obowiązkowy. Warto skorzystać choć poczyści z tych rad.

    Odpisz
  38. Bardzo ciekawy artykuł. Myślę że każdy nowy pozycjoner powinien to przeczytać.

    Odpisz
  39. Zgadzam się, że zdobywanie odnośników z wartościowych stron graniczy z cudem. Zazwyczaj linki wartościowych stron kosztują, natomiast podsyłać linki chcieliby właściciele stron o niskim PageRank = 1 a nawet 0.

    Odpisz
  40. Bardzo dobry materiał. Właśnie zaczynam i rodzi się we mnie wiedza której bardzo potrzebuję. Liczę że ciąg dalszy nastąpi…
    Pozdrawiam
    Sytna

    Odpisz
  41. dobry kawałek wiedzy, coś już o tym słyszałem, ale tu wszystko w jednym kawałku
    dzięki

    Odpisz
  42. Dziękuję za te informacje. Niektóre brzmią dla mnie jak „czeski film”, ale szczególnie przydatne dla mnie są informacje o opisywaniu hiperłączy.

    Odpisz
  43. Dzięki za przydatny artykuł! Mnie osobiście przyda się informacja o konieczności używania czasem „mało wartościowych opisów odsyłaczy” – żeby nie przegiąć z linkowaniem samych keywordsów… 🙂 Pozdrawiam!

    Odpisz
  44. Tak pozycjonowanie to element, który wielu porzuca z właśnie braku początkowych efektów.
    Cierpliwość to słowo klucz jeśli chodzi o pozycjonowanie.
    Pozdrawiam,
    Adam Mrowiec

    Odpisz
  45. Dziękuję za bardzo przydatną radę a propos wartości linków z tego samego IP.
    Nie wpadłem na to chociaż mam 2 konta hostingowe 🙂

    Odpisz
  46. Artykuł bardzo przydatny choć opisujący rzeczy bardzo podstawowe.. W praktyce często jest tak, że odpuszczamy sobie tworzenie zaplecza na różnych domenach, gdyż ich wykupienie kosztuje, a nie zakładamy ich przecież po to by służyły nam tylko przez rok.. Zdobycie odnośników z wartościowych stron również często graniczy z cudem, choć nie jest niemożliwe.. Z własnego doświadczenia wiem, że główną radą w pozycjonowaniu jest cierpliwość.. W końcu na każdą frazę pierwsze miejsce w wyszukiwarce jest tylko jedno 😉 Sam po ukończeniu serwisu będę zabierał się za jego pozycjonowanie i powiem szczerze, że tego etapu boję się najbardziej 😉

    Odpisz
    • Dasz radę.
      Jakiś czas temu zbudowałem serwis / sklep /. Trzy miesiące zbierałem materiały i uczyłem się SEO.Określiłem sobie 10 kluczowych fraz.Optymalizacja zajęła mi miesiąc.Po uruchomieniu pozycje były powyżej setki.Po dwóch miesiącach ok. 50,po czterech pierwsza dwudziestka.Sprzedaję szwajcarskie papiery i folie Star Coating.Wpisz w wyszukiwarce Star Coating i zobacz / 1 -3 /.Powiem Ci że moje zaplecze to tylko kilka stron z różnych IP,ale pisałem sporo tematycznych artykułów / także pdf /.Podstawa to dużo treści adekwatnej do słów kluczowych tutułów i opisów.Google coraz bardziej bada treść i to się pewnie nie zmieni.Powiązanie tematyczne jest bardzo ważne i takie strony działają najsilniej.
      Dla testu na dwa miesiące podłączyłem 100linków ze stron Pr2-3 o losowej tematyce.Pozycje wzrosły o kilka oczek.Na dwa miesiące podłączyłem 30 linków silnie powiązanych z tematem o PR1-2 kilka 3 i wówczas pozycje na kilka fraz poszły w górę o 40-50 pozycji.Tak działa tematyka i treść.Bardzo ważna rzecz to jeśli jest duże zapotrzebowanie na twój kontent to dużo mniej musisz myśleć o linkach.
      Sprawdzone empirycznie.

      Odpisz

Skomentuj Styna Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga: zasady rozsądnego komentowania.
1. Daruj sobie komentarze typu "Dobry wpis", "Gratulacje! link.pl" itp.
2. Komentuj tak, jakbyś chciał, aby u Ciebie komentowano.
3. Podawaj w formularzu Twój prawdziwy adres e-mail (jest bezpieczny!)
4. Link do Twojej strony WWW (w podpisie) pokaże się dopiero wtedy, gdy napiszesz 5-ty komentarz na ebiznesy.pl. Pamiętaj jednak, aby zawsze podawać ten sam adres mailowy (komentarze zliczane są właśnie po mailu).