Poddziały / podfora / kategorie:
- Dla początkujących
- Wizja e-biznesu
- Stanowisko pracy e-biznesmena
- Sprzęt i gadżety
- Programy / Software
- Pomysły na e-biznes
- Mój Sukces
- Prawo a e-biznes
- Zarabianie w sieci
- Dotacje unijne
- Programy Partnerskie / PP
- E-biznesplanowanie
Początek własnego e-biznesu
E-biznes nie jest sielanką i podobnie jak tradycyjny biznes wymaga od nas wkładu pracy i pieniędzy. Zaczynając lub chcąc działać w biznesie internetowym należy zastanowić się co chcemy robić i w jaki sposób chcemy to osiągnąć. Jeśli mamy pomysł na e-biznes to należy zastanowić się jakimi środkami chcemy go zrealizować, jakich narzędzi będziemy potrzebować oraz czy będziemy go realizowali sami, czy może ktoś będzie nam w tym pomagać.
Realizacja samodzielna
Jeśli chcemy realizować nasz biznes internetowy w pojedynkę, to czeka nas dłuuuuga droga. Nie jest to oczywiście niemożliwe, jednak jest do bardzo pracochłonne i czasochłonne. Najistotniejszą kwestią jest tu nauka. Trzeba się po prostu dużo uczyć od tworzenia stron, marketingu internetowego, obróbki grafiki, zasad panujących w Internecie poprzez naukę tworzenia wizerunki i sztukę pisania skutecznych tekstów. Oczywiście do nauki jest o wiele więcej. Również należy nauczyć się obsługi różnych programów i nierzadko trzeba za te oprogramowanie zapłacić. Także robienie e-biznesy samemu jest ciężkim kawałkiem chleba.
Outsourcing
Jeśli nie chcemy się wszystkiego uczyć i tworzyć swój e-biznes samemu od podstaw, to można skorzystać z pomocy zewnętrznych firm i freelancerów. Po prostu niektóre czynności zlecamy na zewnątrz. Jest to o tyle korzystne, że my zajmujemy się tym, czym umiemy, a całą resztę zlecamy specjalistom . Oszczędzamy wówczas czas i nasz e-biznes dynamiczniej się rozwija. Należy oczywiście korzystać z usług doświadczonych i sprawdzonych osób/firm. Nie chcemy przecież, aby coś było spartolone. Outsourcing oczywiście kosztuje. Coś za coś – oszczędzamy czas i własną pracę, w zamian płacąc za to.
Strategiczny partner
Czasami nie mamy pieniędzy, aby na starcie outosourcować niektóre rzeczy, a chcemy dynamiczniej rozwijać biznes. Dobrze jest wówczas pomyśleć o partnerze strategicznym. Przykładowo my zajmujemy się marketingiem i promocją, a partner tworzeniem stron i programowaniem. Można się wówczas uzupełniać. Oczywiście partnerem musi być ktoś zaufany. Nie wejdziemy w układ z obcą osobą – a co gdy pewnego dnia pomyśli sobie, że sam może zrealizować nasz pomysł i nam go wykradnie?