E-biznes Blog - Paweł Krzyworączka - e-marketing, e-commerce, pozycjonowanie, reklama internetowa

Mój e-biznes

Poddziały / podfora / kategorie:

  • Dla początkujących
  • Wizja e-biznesu
  • Stanowisko pracy e-biznesmena
  • Sprzęt i gadżety
  • Programy / Software
  • Pomysły na e-biznes
  • Mój Sukces
  • Prawo a e-biznes
  • Zarabianie w sieci
  • Dotacje unijne
  • Programy Partnerskie / PP
  • E-biznesplanowanie

Początek własnego e-biznesu

E-biznes nie jest sielanką i podobnie jak tradycyjny biznes wymaga od nas wkładu pracy i pieniędzy. Zaczynając lub chcąc działać w biznesie internetowym należy zastanowić się co chcemy robić i w jaki sposób chcemy to osiągnąć. Jeśli mamy pomysł na e-biznes to należy zastanowić się jakimi środkami chcemy go zrealizować, jakich narzędzi będziemy potrzebować oraz czy będziemy go realizowali sami, czy może ktoś będzie nam w tym pomagać.

Realizacja samodzielna

Jeśli chcemy realizować nasz biznes internetowy w pojedynkę, to czeka nas dłuuuuga droga. Nie jest to oczywiście niemożliwe, jednak jest do bardzo pracochłonne i czasochłonne. Najistotniejszą kwestią jest tu nauka. Trzeba się po prostu dużo uczyć od tworzenia stron, marketingu internetowego, obróbki grafiki, zasad panujących w Internecie poprzez naukę tworzenia wizerunki i sztukę pisania skutecznych tekstów. Oczywiście do nauki jest o wiele więcej. Również należy nauczyć się obsługi różnych programów i nierzadko trzeba za te oprogramowanie zapłacić. Także robienie e-biznesy samemu jest ciężkim kawałkiem chleba.

Outsourcing

Uścisk dłonie - porozumienie partnerskieJeśli nie chcemy się wszystkiego uczyć i tworzyć swój e-biznes samemu od podstaw, to można skorzystać z pomocy zewnętrznych firm i freelancerów. Po prostu niektóre czynności zlecamy na zewnątrz. Jest to o tyle korzystne, że my zajmujemy się tym, czym umiemy, a całą resztę zlecamy specjalistom . Oszczędzamy wówczas czas i nasz e-biznes dynamiczniej się rozwija. Należy oczywiście korzystać z usług doświadczonych i sprawdzonych osób/firm. Nie chcemy przecież, aby coś było spartolone. Outsourcing oczywiście kosztuje. Coś za coś – oszczędzamy czas i własną pracę, w zamian płacąc za to.

Strategiczny partner

Czasami nie mamy pieniędzy, aby na starcie outosourcować niektóre rzeczy, a chcemy dynamiczniej rozwijać biznes. Dobrze jest wówczas pomyśleć o partnerze strategicznym. Przykładowo my zajmujemy się marketingiem i promocją, a partner tworzeniem stron i programowaniem. Można się wówczas uzupełniać. Oczywiście partnerem musi być ktoś zaufany. Nie wejdziemy w układ z obcą osobą – a co gdy pewnego dnia pomyśli sobie, że sam może zrealizować nasz pomysł i nam go wykradnie?

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.