subiektywnie o e-biznesie

Wprowadzenie w tematykę domen internetowych

Mój cel, to pokazanie Ci, że doskonałe domeny będą zawsze wolne. Tylko od Ciebie, Twojej wiedzy i Twych umiejętności zależy, czy znajdziesz doskonałe domeny dla siebie, czy też nie.

 

Wiele osób zastanawia się, jaką domenę wybrać: dla strony osobistej, firmowej, sprzedażowej, bloga, forum czy sklepu. Jest tyle możliwości, a przecież trzeba się zdecydować na jedną nazwę (domenę). Co wybrać? Opracowałem kompleksowe szkolenie z tego zagadnienia (link na dole). Ponad 30 tipów domenowych to zbiór wszystkich porad, jakie przyszły mi do głowy. To kompletny zbiór zasad. Jeśli będziesz po kursie mieć dalej jakieś wątpliwości – koniecznie napisz mi o tym. Uwzględnię to przy jego rozwijaniu.
Na początek kilka słów o domenach.

Czym jest domena?

Domena to Twój adres w sieci. Podobnie jak w prawdziwym świecie (w „realu”) masz swój adres osobisty, czasem firmowy, adres Twojej szkoły, poczty itd. Tak w internecie adresami są domeny. Jeśli zatem chcesz w jakikolwiek sposób zaistnieć w sieci – musisz mieć własną domenę. Najczęściej więcej niż jedną.

Rodzaje domen

Podstawowe rodzaje domen to:

  • .com (w zamyśle: komercyjne)
  • .net (firmy związane z działalnością internetową)
  • .org (organizacje)
  • .edu (edukacja; od pewnego czasu każdy może zarejestrować domenę edu.pl)
  • .gov (instytucje rządowe, państwowe; te domeny mają dużą siłę pozycjonerską – podobnie jak .edu)
  • .info (serwisy informacyjne)
  • .biz (biznes)
  • .name (serwisy prywatne; w Polsce rzadko stosowane)
  • domeny narodowe, czyli domeny z końcówkami: .pl (Polska), .uk (Wielka Brytania), .fr (Francja) itd.
  • kombinacje domen globalnych i narodowych, np. .com.pl (komercyjne firmy polskie lub zagraniczne), .net.pl (firmy związane z działalnością w sieci), .gov.pl (polskie instytucje rządowe)
  • regionalne, np.: .krakow.pl (tzw. domeny drugiego poziomu)
  • subdomeny – jeśli masz zarejestrowaną jakąś domenę, np. krzywy.pl, możesz na jej bazie zbudować dowolną ilość subdomen, np. galerie.krzywy.pl; oczywiście płacisz tylko raz (za domenę), a subdomeny nic Cię już nie kosztują.

Czym jest świetna domena internetowa?

Będziesz to wiedzieć po lekturze tego poradnika 😉
Doskonała domena to taka, która będzie Twoim atutem, a nie kulą u nogi. To taka, która zwiększy Twoją sprzedaż, będzie rozpoznawalna, pomoże Ci odnieść sukces w internecie. Przykłady świetnych domen? Proszę bardzo: onet.pl, nazwa.pl, home.pl, reloj.pl, celeber.pl, google.com, yahoo.com, godaddy.com, a także TajemnicePozycjonera.pl.

Chcesz wiedzieć więcej na temat zasad opracowywania optymalnych domen? Zapraszam Cię tutaj