Być może zastanawiasz się, co za dziwaczny tytuł nadałem temu wpisowi. Mam rację? Za chwilę wszystko stanie się jasne.
Ciąg dalszy rewolucji w e-commerce
W ubiegłym miesiącu informowałem na blogu o (r)ewolucji polskiego e-commerce. Ewolucja, której jestem Partnerem wciąż postępuje. Niedawno światło dzienne ujrzał kolejny numer największego w Polsce miesięcznika dla branży e-commerce: „Mensis.pl” – Miesięcznik Sprzedawców Internetowych.
Koniecznie zapoznaj się z grudniowym numerem „Mensis.pl”. Znajdziesz w nim kilkanaście obszernych artykułów o różnym stopniu zaawansowania. Domeną „Mensis.pl” jest różnorodność tematyczna i poziom merytoryczny dopasowany zarówno do osób stawiających pierwsze kroki w e-biznesie, jak i do doświadczonych e-sprzedawców.
Co nowego w drugim numerze Mensis.pl?
W najnowszym numerze znajdziesz naprawdę sporo pyszności. Oto moja zachęta do lektury i kilka zdań o wybranych tekstach.
Church marketing, czyli dr Dutko jedzie po bandzie
Maciej Dutko lubi zaskakiwać. Ma cięty, acz niemal poetycki język. Uwielbiam go czytać. Nie znam nikogo, kto lepiej i ciekawiej formułuje zdania.
Tym razem Maciek popełnił artykuł o marketingu prowadzonym przez… Kościół. Nie ma tutaj mowy o ataku na tę organizację. Po prostu rzeczowe wyjaśnienie technik, jakie stosuje Kościół, czyli największa organizacja biznesowa na Ziemi. Jest zatem mowa o stosowaniu marketingu mix (wariant „4P”), o reklamie porównawczej, marketingu strachu, czy cross-sellingu. Zdecydowanie musisz przeczytać ten artykuł. Warto uczyć się od najlepszych – tutaj mam na myśli zarówno autora artykułu (dra Maćka Dutko), jak i rzeczonej organizacji (czyli Kościoła).
Obowiązkowe podstrony na sklepie, czyli Krzywy bez seksu
Artykuł mojego autorstwa w drugim, grudniowym Mensis.pl dotyczy podstron, jakie powinny znaleźć się w każdym sklepie internetowym. Starałem się napisać go w taki sposób, aby był na swój sposób wyczerpujący. Nie jest to zbyt seksowny temat (posługując się żargonem młodzieżowym), ale nader ważny. W końcu chodzi o zadowolenie użytkownika / klienta, zatem także o konwersję i zyski e-sklepu.
E-usługi ze środków UE? No jak tam chcesz…
Piotr Dywański popełnił wpis o finansowaniu tzw. e-usług ze środków Unii Europejskiej (Maciek Dutko rzekłby zapewne: „Cioci Unii”). Jeśli interesuje Cię ta tematyka, przeczytaj ten artykuł koniecznie. Ja osobiście jestem przeciwnikiem dotacji unijnych – mam tutaj podobne zdanie do Kamila Cebulskiego, który o środkach unijnych pisał wielokrotnie.
Cykl artykułów poświęconych rewitalizacji e-mail marketingu
Proste wskazówki, które wdrożone w Twoje działania e-mailingowe przełożą się na zwiększenie sprzedaży. Na szczególną uwagę zasługuje (moim zdaniem) artykuł Natalii Szwarc. Podoba mi się jej metodyczne podejście do tematu e-mail marketingu.
Buily Product Ads – kto wymyślił tę nazwę?
Wywiad Krzyśka Rdzenia (Naczelny Mensis.pl) z Piotrem Jaroszem (Prezes Zarządu nowej usługi) to w sumie artykuł sponsorowany. Sama usługa wydaje się naprawdę dobrym pomysłem, dopasowanym do rynku i wyróżniającym się na tle konkurencji. Choć muszę przyznać, że nazwa usługi przyprawia mnie o ciarki.
W nowym Mensisie znajdziesz kilka innych wartościowych treści: o projektowaniu e-sklepów, o m-biznesie, analityce webowej, czy tekst Magdy Sobinek o przedświątecznych emocjach zakupowych. Polecam lekturę.
Zapraszam do bezpłatnej prenumeraty „Mensis.pl” na stronie www.mensis.pl
Miesięcznik można też pobrać bezpośrednio tutaj
Wydawcą miesięcznika jest firma Evolutive, a redaktorem naczelnym mój serdeczny kolega i partner biznesowy – Krzysztof Rdzeń.
Dodaj komentarz