subiektywnie o e-biznesie

Church marketing i obowiązkowe podstrony sklepu? Czyli kolejny numer Mensis.pl

Church marketing i obowiązkowe podstrony sklepu? Czyli kolejny numer Mensis.pl

Być może zastanawiasz się, co za dziwaczny tytuł nadałem temu wpisowi. Mam rację? Za chwilę wszystko stanie się jasne.

Ciąg dalszy rewolucji w e-commerce

W ubiegłym miesiącu informowałem na blogu o (r)ewolucji polskiego e-commerce. Ewolucja, której jestem Partnerem wciąż postępuje. Niedawno światło dzienne ujrzał kolejny numer największego w Polsce miesięcznika dla branży e-commerce: „Mensis.pl” – Miesięcznik Sprzedawców Internetowych.

Koniecznie zapoznaj się z grudniowym numerem „Mensis.pl”. Znajdziesz w nim kilkanaście obszernych artykułów o różnym stopniu zaawansowania. Domeną „Mensis.pl” jest różnorodność tematyczna i poziom merytoryczny dopasowany zarówno do osób stawiających pierwsze kroki w e-biznesie, jak i do doświadczonych e-sprzedawców.

Co nowego w drugim numerze Mensis.pl?

W najnowszym numerze znajdziesz naprawdę sporo pyszności. Oto moja zachęta do lektury i kilka zdań o wybranych tekstach.

Church marketing, czyli dr Dutko jedzie po bandzie

Maciej Dutko lubi zaskakiwać. Ma cięty, acz niemal poetycki język. Uwielbiam go czytać. Nie znam nikogo, kto lepiej i ciekawiej formułuje zdania.

Tym razem Maciek popełnił artykuł o marketingu prowadzonym przez… Kościół. Nie ma tutaj mowy o ataku na tę organizację. Po prostu rzeczowe wyjaśnienie technik, jakie stosuje Kościół, czyli największa organizacja biznesowa na Ziemi. Jest zatem mowa o stosowaniu marketingu mix (wariant „4P”), o reklamie porównawczej, marketingu strachu, czy cross-sellingu. Zdecydowanie musisz przeczytać ten artykuł. Warto uczyć się od najlepszych – tutaj mam na myśli zarówno autora artykułu (dra Maćka Dutko), jak i rzeczonej organizacji (czyli Kościoła).

Obowiązkowe podstrony na sklepie, czyli Krzywy bez seksu

Artykuł mojego autorstwa w drugim, grudniowym Mensis.pl dotyczy podstron, jakie powinny znaleźć się w każdym sklepie internetowym. Starałem się napisać go w taki sposób, aby był na swój sposób wyczerpujący. Nie jest to zbyt seksowny temat (posługując się żargonem młodzieżowym), ale nader ważny. W końcu chodzi o zadowolenie użytkownika / klienta, zatem także o konwersję i zyski e-sklepu.

E-usługi ze środków UE? No jak tam chcesz…

Piotr Dywański popełnił wpis o finansowaniu tzw. e-usług ze środków Unii Europejskiej (Maciek Dutko rzekłby zapewne: „Cioci Unii”). Jeśli interesuje Cię ta tematyka, przeczytaj ten artykuł koniecznie. Ja osobiście jestem przeciwnikiem dotacji unijnych – mam tutaj podobne zdanie do Kamila Cebulskiego, który o środkach unijnych pisał wielokrotnie.

Cykl artykułów poświęconych rewitalizacji e-mail marketingu

Proste wskazówki, które wdrożone w Twoje działania e-mailingowe przełożą się na zwiększenie sprzedaży. Na szczególną uwagę zasługuje (moim zdaniem) artykuł Natalii Szwarc. Podoba mi się jej metodyczne podejście do tematu e-mail marketingu.

Buily Product Ads – kto wymyślił tę nazwę?

Wywiad Krzyśka Rdzenia (Naczelny Mensis.pl) z Piotrem Jaroszem (Prezes Zarządu nowej usługi) to w sumie artykuł sponsorowany. Sama usługa wydaje się naprawdę dobrym pomysłem, dopasowanym do rynku i wyróżniającym się na tle konkurencji. Choć muszę przyznać, że nazwa usługi przyprawia mnie o ciarki.

W nowym Mensisie znajdziesz kilka innych wartościowych treści: o projektowaniu e-sklepów, o m-biznesie, analityce webowej, czy tekst Magdy Sobinek o przedświątecznych emocjach zakupowych. Polecam lekturę.

Zapraszam do bezpłatnej prenumeraty „Mensis.pl” na stronie www.mensis.pl
Miesięcznik można też pobrać bezpośrednio tutaj
Wydawcą miesięcznika jest firma Evolutive, a redaktorem naczelnym mój serdeczny kolega i partner biznesowy – Krzysztof Rdzeń.
Zdjęcie i podpis Pawła Krzywego, współtwórcy systemu popup

4 komentarze

  1. Dziękuję za polecenie mensis.pl. Jutro ruszam w 5 godz. podróż więc wszystkie numery czekają już grzecznie na Dropboxie i będę się z nimi zapoznawał w drodze. Szczególnie interesuje mnie artykuł łączący działalność Kościoła z działaniami marketingowymi. Mam nadzieję, że napisany jest w uczciwy sposób. Okaże się już wkrótce 🙂

    Odpisz
  2. Drugi numer Mensis.pl zdecydowanie godny polecenia. Jeszcze dokładnie go nie przeczytałem, ale przejrzałem, i muszę przyznać, iż pismo się rozwija. Jednym z artykułów, który przetrawiłem od deski do deski jest ten o Church marketingu. Jest po prostu rewelacyjny. Maciek w nietuzinkowy sposób pokazał, że Kościół działa jak perfekcyjna organizacja, olbrzymia firma , mająca swoje filie na całym świecie. Ja osobiście się też serdecznie uśmiałem, czytając ten tekst Maćka. Niby artykuł jak najbardziej poważny, ale dałbym sobie głowę uciąć, ze pisany z nutką ironii. Maciek jest wręcz mistrzem w prześmiewczym eksponowaniu metod działania Kościoła. Ale robi to w taki subtelny sposób, że żaden proboszcz, z żadnej parafii by się nie przyczepił- bo nie da rady.
    I kto tutaj myślał, że że kościół katolicki to spokojna organizacja, żyjąca z datków wiernych, której „pracownicy” chodzą w sandałach? (heheh).
    Polecam artykuł zdecydowanie. I zabieram się za lekturę innych tekstów z tego numeru.

    Odpisz
  3. Krzysztof Rdzeń i autorzy tekstów wykonali kawał dobrej roboty. Mam nadzieję, że miesięcznik będzie się rozwijał i tego życzę jego twórcy. Z wielką uwagą przeczytałem interesujące mnie artykuły. Sam prowadzę sklepy w internecie więc Twój artykuł Pawle przeczytałem w pierwszej kolejności. Cool. Zamierzam propagować mensis.pl i polecać go bo jest tego wart. Już czynię przygotowania by opisać go na moich blogach. Ko wie może dożyje dni, że i ja coś tam napisze. Jeszcze raz polecam mensis.pl i trzymam za ten miesięcznik kciuki. Czekam na kolejne numery.

    Odpisz
  4. Wygląda na to, że poruszy się kilka ciekawych tematów, jednak zachęcałbym twórców do pójścia w stronę konkretnych ćwiczeń. Jest wiele źródeł, które pokazują sposób działania, natomiast mało wytycznych na temat pewnych czynności. Mimo wszystko powodzenia z projektem 🙂

    Odpisz

Skomentuj Darek Jasiński Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga: zasady rozsądnego komentowania.
1. Daruj sobie komentarze typu "Dobry wpis", "Gratulacje! link.pl" itp.
2. Komentuj tak, jakbyś chciał, aby u Ciebie komentowano.
3. Podawaj w formularzu Twój prawdziwy adres e-mail (jest bezpieczny!)
4. Link do Twojej strony WWW (w podpisie) pokaże się dopiero wtedy, gdy napiszesz 5-ty komentarz na ebiznesy.pl. Pamiętaj jednak, aby zawsze podawać ten sam adres mailowy (komentarze zliczane są właśnie po mailu).