E-biznes Blog - Paweł Krzyworączka - e-marketing, e-commerce, pozycjonowanie, reklama internetowa
Miesięcznik dla branży e-sklepów

Naming, Allegro, Złote Myśli, optymalne adresy URL – czyli nowy numer Mensis.pl

Mensis.pl rozwija się. Krzysiek Rdzeń idzie do przodu jak burza. Co prawda opóźniła się nieco wysyłka drukowanej wersji trzeciego numeru Mensisa, ale wersja do czytania online jest od pewnego już czas dostępna. Co nowego w Mensis.pl? Spieszę z informacją.

Naming Dutkona

Mój serdeczny kolega, dr Maciej Dutko, opracował artykuł, który trafił na okładkę miesięcznika. Maciek poruszył takie kwestie, jak:

  • rebranding,
  • oryginalność nazw,
  • adekwatność do branży,
  • spójność,
  • znaczenie opracowywanej nazwy w innych językach

Dutkon jak zwykle używał uwielbianej przeze mnie formy słownej, czyli sarkazmu 😉

Artykuł Macieja Dutko o nazwach, czyli namingu

Rdzeń o sprzedaży na Allegro

Krzysztof  Rdzeń ma niebagatelne doświadczenie w sprzedaży internetowej – także na Allegro. W swoim artykule omówił kluczowe elementy wpływające na skuteczność każdej aukcji internetowej, w tym m.in.:

  • top strony ofertowej,
  • menu,
  • opis przedmiotu sprzedaży.

Mówił także o unikalnej cesze oferty, elementach marketingu porównawczego, chwaleniu się komentarzami i opiniami i kilku innych aspektach skutecznych stron aukcyjnych.

Tekst o skutecznej sprzedaży na aukcjach internetowych

Szwarc o błędach w e-mail marketingu

Po raz kolejny jestem pod wrażeniem artykułu Natalii Szwarc. Konkretnie i merytorycznie – to cechuje jej teksty. Dodam, że jest to jedyna autorka w trzecim numerze miesięcznika. Skandal! Gdzie te kobiety!?

Natalia poruszyła takie tematy, jak:

  • zbieranie informacji o subskrybentach,
  • częstotliwość wysyłania maili,
  • jak pisać teksty, które będą czytane, a nie wylądują od razu w koszu,

i wiele innych kwestii związanych z e-mail marketingiem.

Natalia Szwarc o e-mail marketingu i błędach

Krzyworączka i optymalne adresy URL

Na koniec wspomnę o moim artykule w Mensis.pl. I znowu poruszyłem niezbyt seksi temat: adresy URL. Temat może i fascynujący nie jest, ale ważny – a i owszem.

W artykule wyjaśniłem:

  • dlaczego adresy URL powinny mieć dla Ciebie znaczenie,
  • dlaczego większość sklepów w sieci nie ma optymalnych adresów,
  • jak powinny wyglądać optymalne adresy URL w e-sklepie,
  • co zrobić, jeśli już prowadzisz sklep internetowy i masz w nim niekorzystne adresy URL.

Adresy URL w sklepie internetowym

Po lekturze tego tekstu będziesz dokładnie wiedzieć, jak przygotować doskonałe adresy w Twoim sklepie.

Co jeszcze w miesięczniku o e-commerce?

Oczywiście w trzecim numerze Mensis.pl jest cały szereg innych artykułów, m.in. o polityce bezpieczeństwa informacji (Krzyśka Krawczyka), o przyszłości Allegro (Dawida Sadulskiego), czy o podstawach testowania skuteczności e-sklepów (Pawła Królaka).

Polecam Ci lekturę Mensisi.pl – tutaj pobierzesz swój bezpłatny numer miesięcznika.
Zdjęcie i podpis Krzywego oraz błędy językowe

3 odpowiedzi na „Naming, Allegro, Złote Myśli, optymalne adresy URL – czyli nowy numer Mensis.pl”

  1. Awatar Piotr "krzywy-senior" Krzyworączka

    Trzeci numer „Mensisa” naprawdę dobry.
    Jak zwykle uśmiałem się setnie czytając artykuł Dutkona o „Namingu”. Nic tylko czytać, notować, i stosować w swoim e-commerce. A nazwa dla zakładu pogrzebowego „Game over” po prostu rozkłada na łopatki :):)
    Niezmiernie ciekawy również artykuł o Allegro.
    Jak będzie kształtować się przyszłość tego największego bazaru sprzedażowego? Autor snuje hipotezy skądinąd mające już podstawy do spełnienia w niedługim czasie.
    Wielu sądzi, iż wchodzący na rynek polski szeroką ławą Amazon stanie się totalną konkurencją dla Allegro. A może to właśnie dobrze, jeśli tak by się stało?
    Z naszego punktu widzenia, jako konsumentów przede wszystkim, ale nie tylko. Również z perspektywy sprzedawców allegrowych.
    Rządząca w świecie platforma eBay próbowała wygryźć Allegro , i jej się nie udało. Więc może Amazon?
    Inne artykuły również warte przeczytania, i to kilkukrotnie. Jeden raz nie zawsze wystarczy, żeby dobrze sobie wszystko przyswoić.
    Już czekam na wersję drukowaną czwartego numeru…

  2. Awatar Jubileo

    Strzał w dziesiątkę z tym magazynem. I tym sposobem subskrypcja na prenumeratę online zapisana 🙂 Dziękuję!

  3. Awatar Kaśka

    Wersja drukowana to strzał w 10. Nie noszę ze sobą wszędzie komputera, a gazetkę zawsze zmieszczę do torby, żeby poczytać w korku;)
    Można napisać o tym odrębny artykuł, podobnie jak o wyższości książek drukowanych nad ebookami,(choć uwielbiam każde słowo pisane:)
    Dziękuję serdecznie i pozdrawiam:)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

70 sposobów na rozkochanie Klienta - książka

O mnie

Nazywam się Paweł Krzyworączka. Ale znajomi mówią na mnie Krzywy. A to jest mój subiektywny blog o e-biznesie (-;

Polecam DIVI

szablony wordpress divi

Moje e-sklepy

Staram się przekazywać maksymalnie praktyczną wiedzę o e-biznesie, e-commerce. Taki mandat staram się uzyskać przez prowadzenie własnych e-sklepów. Oto wybrane z nich:
Akcesoria do tabletu – sklep Tabletoid.pl – to nasz główny sklep, kilka tysięcy produktów, akcesoria do tabletów i telefonów.
Tablety akcesoria – sklep Senio.pl – to nasz drugi, główny e-sklep, nieco inna strategia sprzedażowa.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.