subiektywnie o e-biznesie

Sztuka pisania perswazyjnych tekstów – Piotr Michalak – recenzja książki

Sztuka pisania perswazyjnych tekstów – Piotr Michalak – recenzja książki

Jak książka trafiła do mnie

Sztuka pisania perswazyjnych tekstów autorstwa Piotra Michalaka i Jakuba Woźniaka dostała się w moje ręce nieco przypadkowo. Zapewne dorwałbym ją tak czy owak, ale nie musiałem jej kupować. Wygrałem ją w takim małym konkursie.

Mirek Szmajda prowadził audycję z Piotrkiem Michalakiem właśnie. Mieli kilka książek do rozdania i padło pytanie: czego dotyczy kolejna książka Piotra Michalaka, która niebawem zostanie wydana? (mogłem przekręcić pytanie, to było jakiś czas temu). Oczywiście kliknąłem w Wydawnictwo Helion, wpisałem "Michalak" w wyszukiwarkę i wyskoczył tytuł w przygotowaniu. Podałem odpowiedź i chwilę później usłyszałem na antenie, że jestem jednym z 5 szczęśliwców, którzy dostaną książkę Piotra Michalaka (możesz przeczytać Piotra dedykację na zdjęciu obok).

Świetne wrażenie

OK, przejdźmy do recenzji książki. Piotra Michalaka cenię od dawna. Zawsze robił na mnie świetne wrażenie. Umie się wypowiedzieć, ciekawie mówi, tonuje swe słowa. I książka jest w stylu podobna do tego, co napisałem. Jest po prostu rzeczowa, konkretna, napisana dość przystępnym językiem. Napisałem, że dość przystępnym, bo w części książki autorzy Sztuki pisania perswazyjnych tekstów, moim zdaniem, trochę za technicznie pojechali. To znaczy jest sporo super porad, ale – jak dla mnie – za mało przykładów praktycznego zastosowania tych technik. Choć oczywiście autorzy zachęcają gorąco, i słusznie, do samodzielnego pisania i testowania technik copywriterskich.

Działanie na emocje i kotwiczenie stanów

Uwagę zwracają 2 rzeczy. Rozdział "Działanie na emocje" w połączeniu z "Kotwiczeniem stanów" daje naprawdę sporo do myślenia. Większość copywriterów w niewielkim zakresie korzysta z technik podanych w tych rozdziałach. A warto! Nawet zupełnie nieświadomie możemy namieszać we własnych tekstach, nie zdając sobie z tego sprawy. Namieszać pozytywnie lub… negatywnie. Wspomniałem o 2 rzeczach. Druga z nich to analiza Piotra oferty sprzedażowej. Została rozbita na czynniki pierwsze. Zdanie po zdaniu Piotr tłumaczy sens zastosowania różnych technik copywritingu dla uzyskania odpowiednich stanów emocjonalnych u osoby czytającej tę ofertę. Doskonała robota Piotrze! I jakże przemyślana. Osoba czytająca ten rozdział musi się nieźle natrudzić, żeby nie złożyć u Ciebie chwilę później zapytania ofertowego. Sam niemal to zrobiłem 😉

Podsumowując: Sztuka pisania perswazyjnych tekstów jest pozycją zdecydowanie godną polecenia. Powiem więcej: powinien przeczytać ją każdy, kto chce zarabiać w Internecie. W końcu Internet to treść…

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga: zasady rozsądnego komentowania.
1. Daruj sobie komentarze typu "Dobry wpis", "Gratulacje! link.pl" itp.
2. Komentuj tak, jakbyś chciał, aby u Ciebie komentowano.
3. Podawaj w formularzu Twój prawdziwy adres e-mail (jest bezpieczny!)
4. Link do Twojej strony WWW (w podpisie) pokaże się dopiero wtedy, gdy napiszesz 5-ty komentarz na ebiznesy.pl. Pamiętaj jednak, aby zawsze podawać ten sam adres mailowy (komentarze zliczane są właśnie po mailu).