E-biznes Blog - Paweł Krzyworączka - e-marketing, e-commerce, pozycjonowanie, reklama internetowa
sztuka pisania michalak

Sztuka pisania perswazyjnych tekstów – Piotr Michalak – recenzja książki

0

Jak książka trafiła do mnie

Sztuka pisania perswazyjnych tekstów autorstwa Piotra Michalaka i Jakuba Woźniaka dostała się w moje ręce nieco przypadkowo. Zapewne dorwałbym ją tak czy owak, ale nie musiałem jej kupować. Wygrałem ją w takim małym konkursie.

Mirek Szmajda prowadził audycję z Piotrkiem Michalakiem właśnie. Mieli kilka książek do rozdania i padło pytanie: czego dotyczy kolejna książka Piotra Michalaka, która niebawem zostanie wydana? (mogłem przekręcić pytanie, to było jakiś czas temu). Oczywiście kliknąłem w Wydawnictwo Helion, wpisałem „Michalak” w wyszukiwarkę i wyskoczył tytuł w przygotowaniu. Podałem odpowiedź i chwilę później usłyszałem na antenie, że jestem jednym z 5 szczęśliwców, którzy dostaną książkę Piotra Michalaka (możesz przeczytać Piotra dedykację na zdjęciu obok).

Świetne wrażenie

OK, przejdźmy do recenzji książki. Piotra Michalaka cenię od dawna. Zawsze robił na mnie świetne wrażenie. Umie się wypowiedzieć, ciekawie mówi, tonuje swe słowa. I książka jest w stylu podobna do tego, co napisałem. Jest po prostu rzeczowa, konkretna, napisana dość przystępnym językiem. Napisałem, że dość przystępnym, bo w części książki autorzy Sztuki pisania perswazyjnych tekstów, moim zdaniem, trochę za technicznie pojechali. To znaczy jest sporo super porad, ale – jak dla mnie – za mało przykładów praktycznego zastosowania tych technik. Choć oczywiście autorzy zachęcają gorąco, i słusznie, do samodzielnego pisania i testowania technik copywriterskich.

Działanie na emocje i kotwiczenie stanów

Uwagę zwracają 2 rzeczy. Rozdział „Działanie na emocje” w połączeniu z „Kotwiczeniem stanów” daje naprawdę sporo do myślenia. Większość copywriterów w niewielkim zakresie korzysta z technik podanych w tych rozdziałach. A warto! Nawet zupełnie nieświadomie możemy namieszać we własnych tekstach, nie zdając sobie z tego sprawy. Namieszać pozytywnie lub… negatywnie. Wspomniałem o 2 rzeczach. Druga z nich to analiza Piotra oferty sprzedażowej. Została rozbita na czynniki pierwsze. Zdanie po zdaniu Piotr tłumaczy sens zastosowania różnych technik copywritingu dla uzyskania odpowiednich stanów emocjonalnych u osoby czytającej tę ofertę. Doskonała robota Piotrze! I jakże przemyślana. Osoba czytająca ten rozdział musi się nieźle natrudzić, żeby nie złożyć u Ciebie chwilę później zapytania ofertowego. Sam niemal to zrobiłem 😉

Podsumowując: Sztuka pisania perswazyjnych tekstów jest pozycją zdecydowanie godną polecenia. Powiem więcej: powinien przeczytać ją każdy, kto chce zarabiać w Internecie. W końcu Internet to treść…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

70 sposobów na rozkochanie Klienta - książka

O mnie

Nazywam się Paweł Krzyworączka. Ale znajomi mówią na mnie Krzywy. A to jest mój subiektywny blog o e-biznesie (-;

Polecam DIVI

szablony wordpress divi

Moje e-sklepy

Staram się przekazywać maksymalnie praktyczną wiedzę o e-biznesie, e-commerce. Taki mandat staram się uzyskać przez prowadzenie własnych e-sklepów. Oto wybrane z nich:
Akcesoria do tabletu – sklep Tabletoid.pl – to nasz główny sklep, kilka tysięcy produktów, akcesoria do tabletów i telefonów.
Tablety akcesoria – sklep Senio.pl – to nasz drugi, główny e-sklep, nieco inna strategia sprzedażowa.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.