Minęły dwa tygodnie od Zjazdu naszego Forum e-biznesu: forum.ebiznesy.pl. Oj, działo się. 100 osób pasjonujących się e-biznesem. Kto był ten wie, kto nie był – niech żałuje i… szykuje się za rok na Warszawę. Piąty Zjazd Forum 2014 w Warszawie planujemy zorganizować z… aaa, zatrzymam to w tajemnicy. W każdym razie grzechem będzie… nie być.
Na naszym Forum utworzyliśmy oficjalny wątek „wrażeniowy” http://forum.ebiznesy.pl/zjazd-forum-2013-f90/wrazenia-po-zjezdzie-t5812.html – rzuć okiem. A tutaj oficjalna strona IV Zjazdu: http://forum.ebiznesy.pl/zjazd-2013/
Oto moja subiektywna ocena tego, co działo się w dniach 13 i 14 kwietnia 2013 we Wrocławiu.
Doskonałe miejsce
Szukając kilka miesięcy temu sali na Zjazd, natrafiłem na SWPS, czyli Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej. Oto ich oferta wynajmu sal: http://www.centrakonferencyjne.com.pl/2,oferta,miejsc,100-1000,sale_powyzej_100_osob – wygląda naprawdę atrakcyjnie. Nie chciałem brać kota w worku (pomimo zdjęć na ich stronie i rozmowy przez telefon), dlatego specjalnie pojechałem wcześniej do Wrocławia, by obejrzeć salę. W zasadzie nie miałem żadnych zastrzeżeń: duża i szeroka sala, niezła akustyka, dwa projektory pod sufitem, nagłośnienie w cenie wynajmu. A do tego w tym samym budynku mieliśmy stołówkę, a nawet kilka pokoi do wynajęcia (trzymają je dla przyjezdnych wykładowców, czyli w tym przypadku… dla nas). Od teraz mam super miejsce na szkolenia czy konferencje, którego sam będę używał i mogę z czystym sumieniem każdemu polecać.
No to zaczynamy!
Tegoroczny Zjazd – podobnie jak zeszłoroczny – był 2-dniowy. Oczywiście jako organizatorzy (ja i mój brat Piotr) przyjechaliśmy już w piątek, by wszystko przygotować i wyspać się porządnie na miejscu. No i w sobotę rano byliśmy przygotowani na przyjęcie Uczestników. Co prawda byłem w trakcie kuracji antybiotykowej (tym razem nie miałem wyjścia i wziąłem tę trutkę), ale forma chyba mi nie spadła. No, może jednak spadła, bo… musiałem integrować się bez procentów 😉
W sobotę przywitaliśmy Uczestników rozdając im materiały konferencyjne. W torbie materiałowej z domeną i hasłem Forum każdy dostał:
- koszulkę bawełnianą (oczywiście z nadrukiem Forum),
- płytę DVD z nagraniami wykładów z poprzednich trzech Zjazdów,
- od naszego Sponsora Zjazdu 2013 – Omega Soft – kupon na oprogramowanie ochronne – Norton Internet Security – pełna licencja (również do komercyjnego wykorzystania) na 365 dni,
- i kilka innych drobiazgów.
Uczestnicy raczyli się cateringiem – mam nadzieję, że dobrze przygotowanym (niczego chyba nie brakowało).
Przed wykładami, jam to dokonał krótkiego przywitania Uczestników i wprowadzenia w… nastrój zjazdowy 😉 Łączymy na naszej imprezie luz z merytoryką – zdaniem Uczestników, wychodzi to wręcz doskonale, co jest miodem na me zapracowane serce.
Pierwszy: Darek Puzyrkiewicz o copywritingu
Na Zjeździe mieliśmy 8 wykładów. Każdego dnia po cztery. A rozpoczął doskonały copywriter – Darek „dynanet.pl” Puzyrkiewicz.
Darek przygotował prelekcję pod tytułem „Oferma czy oferta sprzedażowa?”. Mówił między innymi o tym, że dziś jest coraz trudniej sprzedawać, że musimy docierać w naszych przekazach marketingowych do sedna problemu klienta. Darek zawsze mnie inspiruje – po jego prelekcji ułożyłem w głowie kilka kolejnych zmian w moich serwisach i ofertach.
Drugi: Piotr Kochanek o przywództwie
Piotr Kochanek z pasją przeprowadził nas przez „Osobiste przywództwo”. Wpadł w taki trans, że mówił całym sobą. Wielu osobom otworzył oczy (w ankietach wśród wyróżnionych wykładowców często padało jego nazwisko).
Każdy z nas musiał zrobić szybki rachunek sumienia: czy jestem człowiekiem od fantazjowania, czy od działania? Mocne wystąpienie, co mnie nie dziwi – w końcu Piotr jest świetnym coachem.
Trzeci: Piotr Piłasiewicz o sprzedaży
W dzisiejszych czasach albo skutecznie sprzedajemy, albo giniemy. Piotr przypomniał nam podstawowe prawidła tej trudnej sztuki: skupianie się na grupie docelowej i rozpoznawanie potrzeb klienta.
A na końcu… umiejętnie sprzedał Uczestnikom Zjazdu swoje szkolenie.
Czwarty: Paweł Królak o misji
Wykład Pawła Królaka miał tytuł „Dlaczego niektóre firmy nie muszą bać się konkurencji?”. Wielu z nas intrygował tymi słowami. Okazało się, że Pawłowi chodziło o misję firmy. W sposób niezwykle inspirujący (potwierdzają to ankiety) pokazał nam, że jeśli chcemy budować naprawdę dochodowe, duże biznesy, które przetrwają próbę czasu, musimy stać się liderami, firmami z prawdziwą misją. Tylko wtedy pociągniemy za sobą ludzi, którzy staną się nie tylko klientami, ale wręcz fanami.
Wykład Pawła Królaka zakończył pierwszy dzień Zjazdu – tę bardziej oficjalną część. Wieczorem udaliśmy się do lokalów różnego typu w celach trunkowo – towarzyskich. Nawiązywanie relacji biznesowych typu premium uważam za udane, choć mam do siebie pewne pretensje o organizację. W przyszłym roku lepiej to zrobimy – najpewniej zarezerwujemy tylko dla nas jakiś lokal na wieczór i noc. Wtedy integracja będzie już pełna.
Piąty: Krzysztof Krawczyk o przepisach
Nadeszła niedziela. Krzysiek Krawczyk przygotował prezentację pod tytułem „Email marketing w świetle nowych przepisów”. Kolejny raz nas zadziwił: potrafi mówić o rzeczach nudnych (czyli przepisach prawa) w sposób ciekawy, wręcz wciągający.
Krzysiek wyjaśnił kilka ważnych kwestii związanych z e-mail marketingiem, w tym rzadko poruszane zagadnienie kupowania list adresowych i tzw. zapytań o zgodę.
Szósty: Paweł Krzyworączka o contencie
Mój wykład to „Content marketing w e-commerce: 10 sposobów na magiczne rezultaty”. Wiedząc, że na sali są zarówno osoby początkujące, jak i zaawansowane, starałem się mówić zrozumiałym dla każdego językiem.
Podałem 10 prostych do wdrożenia wskazówek, które zmienią każdy serwis (szczególnie sklep internetowy) w naoliwioną seo-machinę, przyciągającą kolejnych odwiedzających.
Siódmy: Paweł Danielewski o budowie listy
Wykład Pawła Danielewskiego wzbudził nieco emocji. Część osób była zachwycona, bo Paweł podał wiele praktycznych wskazówek i wyniki testów skuteczności. Dla kilku osób był to nieco zbyt zaawansowany wykład. Nie zmienia to faktu, że prelekcja Pawła została przez Uczestników bardzo wysoko oceniona. Zresztą przeze mnie także.
Paweł zaszokował nas także ilością i wartością bonusów, które przygotował dla Uczestników Zjazdu. Pawle, szacun!
Ósmy: Wojciech Rynkiewicz o social media
Wojtek Rynkiewicz swój wykład zatytułował „Media społecznościowe w 2013 roku, czyli gdzie warto być obecnym?”. Było to bardzo ładne usystematyzowanie stanu obecnego mediów społecznościowych.
Wojtek mówił – co ważne dla każdego z nas – o tendencjach, prognozach i trendach na przyszłość.
Na koniec zabrałem raz jeszcze głos, by rozlosować wśród Uczestników wiele wartościowych nagród, w tym m.in.:
- 5 pełnych wersji komercyjnych oprogramowania Corel Draw X5 – nagrody ufundowane przez sklep Omegasoft.pl (raz jeszcze dzięki!),
- pakiety DVD sześciu moich szkoleń z cyklu „Tajemnice…” (w tym Tajemnice Ebiznesu 3.0, Tajemnice Pozycjonera 2.0 i Tajemnice Usability).
Z wypełnionych przez Uczestników ankiet wyłonił się rzeczywisty obraz i ocena Zjazdu. Powiem otwarcie: jest mi niezmiernie miło, że tak pozytywnie jest odbierana nasza impreza. Nie będę w tym miejscu robił szczegółowej analizy ankiet. Powiem tylko, że Uczestnicy powtarzali jako wielkie plusy imprezy:
- dobór, elokwencję i poziom wykładowców,
- organizację,
- atmosferę na Zjeździe, która sprzyjała kontaktom i dysputom bez końca.
Zgodnie za zapowiedzią, w ciągu dwóch tygodni po Zjeździe dokonałem obróbki materiału video z tej imprezy i każdy Uczestnik (a także osoby, które wykupiły dostęp do nagrań) ma do nich dostęp w Strefie Klienta.
Dziękuję wszystkim wykładowcom i Uczestnikom za Zjazd Forum 2013! Widzimy się w Warszawie już za rok!
Dodaj komentarz