Świetna inicjatywa
Jakiś czas temu poznałem fajnych ludzi: Liliannę Kupaj i Piotra Kłuska. Zaproponowali mi współpracę. Jednym z jej elementów miała być konferencja biznesowa o nazwie: Konferencja Dla Biznesu. Pomysł spodobał mi się i, co ważniejsze, spodobali mi się ludzie: Lila i Piotrek. Dlatego bez wahania zgodziłem się.
Chodziło o drugą edycję Konferencji Dla Biznesu. Celem konferencji było integrowanie środowiska przedsiębiorców z regionu tarnowskiego.
Główny temat konferencji
Relacje. Tak w skrócie można określić tematykę tej edycji. Wykłady i warsztaty miały przybliżyć uczestnikom to zagadnienie: jak pozyskać klienta, jak o niego dbać, jak go nie stracić, jak sprawić, by ściągnął kolejnych klientów. Ale nie tylko o to chodziło. Skupiliśmy się także na relacjach między przedsiębiorcami, czyli na współpracy biznesowej. Samą konferencję można porównać do spotkania networkingowego: wymiana wizytówek, kontaktów, wiedzy – poznawanie się.
Wykłady i warsztaty na Konferencji Dla Biznesu
Grzegorz Turniak
Było nas czworo. Pierwszą prelekcję poprowadził Grzegorz Turniak – prezes BNI Polska. Grzegorz jest niezwykłym gościem: ma w sobie pasję, zapał do działania, energię, a do tego masę wiedzy i doświadczenia. I umie dzielić się wiedzą. Jeśli ktoś przed wykładem Grześka miał wątpliwości, co do tego, że kontakty biznesowe są kluczem do sukcesu, że biznes to ludzie – po prelekcji najpewniej tychże wątpliwości pozbył się.
Paweł Krzyworączka
Kolejny wykład padł moim udziałem. „Daj poznać swój biznes w Internecie i pozyskaj stamtąd klientów” – tak brzmiał jego tytuł. Mówiłem w zasadzie głównie o podstawowych kwestiach: jak zacząć, jak zbudować pozycję eksperta w dowolnej branży, jak stworzyć skuteczne serwisy internetowe. Oczywiście mówiłem także o relacjach w e-biznesie (w tym o e-mail marketingu). Jak zwykle chciałem mówić i mówić – musieli mi przerwać i zrobić przerwę 😉
Paweł Borecki
Po przerwie, w czasie której udało mi się udzielić wywiadu radiowego, swoją prelekcję miał Paweł Borecki – V-ce President Akuna. Paweł zrobił prawdziwe show! Gestykulował, intonował, „mówił ciałem”. Powiedział wiele ważnych rzeczy, ale jedna utkwiła mi w pamięci. Paweł w czasie swojego wystąpienia mówił m.in. o ludziach, którzy nas otaczają.
- Osoby, które szukają rozwiązań dla problemów. Ba, nawet nie nazywamy tego problemami, tylko wyzwaniami, szansami.
- Ludzie, którzy nawet mając rozwiązania podane na srebrnej tacy – nieustannie szukają problemów, wymówek.
Otaczaj się tymi pierwszymi. Pomogą Ci, uskrzydlą Cię. Jeśli jednak w Twoim otoczeniu są ludzie z drugiej grupy, musisz się od nich odciąć!!! Nie ma innego wyjścia. Ci ludzie zawsze będą próbowali zabić Twoje marzenia. Zawsze będą sabotowali Twoje działania. Dlatego zapomnij o nich – tak radzi Paweł. Zresztą całkowicie zgadzam się z nim.
Po bardzo sympatycznym lanczu przyszedł czas na warsztaty. Były 2 do wyboru. Jeden z nich miał temat „Jak szybko zbudować relację z potencjalnym klientem – praktyczne warsztaty psychologiczne”, a poprowadziła go Lilianna Kupaj. Drugi miał poprowadzić Grzegorz Turniak, ale… musiał niestety zmienić swoje plany i nas opuścić. Lila spytała, czy nie poprowadzę drugiego warsztatu. Choć nie byłem na to przygotowany, oczywiście zgodziłem się. Tak więc część osób poszła do Lilianny, a część do mnie. Było świetnie.
Omówiłem pisanie tekstów na potrzeby e-biznesu. Przeanalizowałem jedną z ofert, wskazując i omawiając elementy, które sprawiają, że jest ona bardzo skuteczna. Wywiązała się żywa dyskusja. Powiem Ci szczerze, że w czasie dyskusji sam się kilku rzeczy nauczyłem! Słuchałem uważnie wszystkiego, co mieli mi do powiedzenia moi słuchacze. Ich spostrzeżenia (m.in. odnośnie długości ofert, ich ułożenia) z pewnością będę testował i wprowadzał w życie we własnych ebiznesach.
To był świetny dzień. Poznałem wiele osób związanych z biznesem. Dałem także samemu poznać się innym. Zdobyłem kilkanaście wizytówek. Każdą oczywiście opisałem (to nauka z tej Konferencji). Jeśli nie opisujesz wizytówek, nie będziesz wiedzieć za jakiś czas (zapomnisz), do kogo należy wizytówka. Wystarczy ją opisać!
Napisz na odwrocie wizytówki:
- datę i miejsce poznania tej osoby
- nazwę imprezy, spotkania, konferencji
- kilka detali o tej osobie
Taka wizytówka ma swoją wartość. Nieopisana wizytówka często po pewnym czasie jest nic nie warta. Przecież nie zadzwonisz do kogoś z tekstem: „Cześć. Skądś tam się znamy, nazywam się Paweł Krzyworączka…”. A jeśli powiem: „Witaj Grześku, Paweł Krzyworączka z tej strony. Poznaliśmy się 21 kwietnia 2010 w Tarnowie na Konferencji Dla Biznesu, pamiętasz?”. Jaką mam szansę na udany kontakt biznesowy?
Dodam jeszcze wzmiankę o bardzo miłym akcencie mojego wystąpienia. Otóż przygotowałem drobny upominek dla jednej, wybranej przeze mnie osoby: publikację o planowaniu ebiznesu – „Ebiznesplanowanie” – którą wydaliśmy z moim bratem, Piotrem, w zeszłym roku. Mój wybór padł na Artura Kubanika, redaktora naczelnego „Networkera”. Przy okazji okazało się, że Artek mnie zna z Sieci. I kolejny kontakt biznesowy mam w kieszeni 😉








Dodaj komentarz