E-biznes Blog - Paweł Krzyworączka - e-marketing, e-commerce, pozycjonowanie, reklama internetowa

Jak zwiększyć ruch

Przygotowałem bardzo kompleksowy i rozbudowany poradnik na temat technik zwiększania ilości odwiedzin na stronach internetowych. Technik tych jest w poradniku aż 36. Tytuł poradnika: Jak sprowadzić odwiedzających na Twój serwis internetowy?

Oto spis tych sposobów na większą liczbę odwiedzających Twój serwis internetowy (z krótkim opisem):

  1. Powiadom znajomych o Twoim serwisie – niby detal, a z pewnością przyniesie kolejne odwiedziny serwisu. Musisz jednak podejść do tego z głową.
  2. Prowadź bloga – bezwzględnie! – blog nie musi zarabiać bezpośrednio, lecz jego prowadzenie przyniesie Ci wielorakie korzyści.
  3. Pisz u siebie dużo i wartościowo – Internet to treść, więc naucz się ciekawie pisać – i pisz!
  4. Publikuj artykuły do przedruku – już od kilku lat jest to modne – także w naszym kraju. Dzięki takim artykułom zyskasz dodatkowe odwiedziny i linki do Twojego serwisu.
  5. Wymieniaj się artykułami – doskonała technika, dające wiele różnych korzyści. Stosuj ją koniecznie.
  6. Czasami pisz kontrowersyjnie lub bardzo zabawnie – nie możesz być monotonny, bo zanudzisz czytelników. Zaskakuj ich czasami.
  7. Nagrywaj i publikuj wideo – na Zachodzie jest szał na video. U nas jeszcze nie, ale powoli się zaczyna.
  8. Zadbaj o usability na swojej stronie – bez dobrej użyteczności, userzy nie zostaną długo na Twojej stronie i nie będą chcieli na nią powracać. Nawet strona związana z usługami sprzątania potrzebuje dobrego usability. 
  9. Zadbaj o wygląd swojej strony – jeśli ktoś Ci mówi, że wygląd serwisu ma marginalne znaczenie w e-biznesie, to zmień doradcę.
  10. Dodaj stronę do katalogów, przynajmniej tych najlepszych – zdobywanie linków i bezpośrednich wejść z katalogów stron internetowych to obowiązkowa technika.
  11. Działaj w serwisach społecznościowych – na dzień dzisiejszy to standard. Kolejna technika przynosząca korzyści na wielu płaszczyznach.
  12. Umieść kanał RSS na stronie – chwila pracy, a dodatkowe odwiedziny dzięki powracającym użytkownikom – zapewnione.
  13. Udzielaj się na forach i blogach – musisz się udzielać, by Cię poznano i trafiono na Twoje strony.
  14. Stwórz ebooka, raport lub poradnik i rozdawaj go za darmo – zyskasz nie tylko wejścia na serwis, ale tez prestiż.
  15. Napisz książkę – dzięki temu masz szansę stać się cenionym ekspertem.
  16. Zorganizuj konkurs z nagrodami – uwielbiamy konkursy – to prawie zawsze dobry pomysł.
  17. Umieść u siebie na stronie buttony społecznościowe – znowu niewiele pracy, a efekt jest (choć nie rewelacyjny).
  18. Nie zapominaj o stopce w mailach – możesz nawet znacznie rozbudować stopkę i dać kilka linków.
  19. Daj opis gadu gadu i innym komunikatorom – dlaczego nie korzystać z tej możliwości? Czy masz już swój opis?
  20. Umieszczaj adres WWW na materiałach reklamowych – ulotki, gadżety, prezenty dla klientów – wszędzie dawaj adres / logotyp serwisu.
  21. Wymień się linkami – nic Cię to nie kosztuje (trochę czasu), a Twoja pozycja w Google wzrośnie.
  22. Przemyśl reklamowanie się w Google AdWords – ta forma reklamy nie zawsze się opłaca, ale zawsze warto zrobić test.
  23. Używaj favicona – kolejny detal, ale właśnie z detali składa się ruch na stronie.
  24. Umieszczaj stronę w serwisach z ogłoszeniami – korzystaj zarówno z darmowych, jak i płatnych serwisów.
  25. Przygotuj kampanię wiralną – oczywiście marketing wirusowy nie zapewni Ci stałego wzrostu odwiedzin na stronie, ale może Ci pomóc na wiele sposobów w biznesie.
  26. Wysyłaj newsletter – na dzień dzisiejszy jest to wręcz wymóg.
  27. Zoptymalizuj swój serwis – optymalizacja to pierwszy etap pozycjonowania. Zawsze ją wykonuj.
  28. Pozycjonuj Twoją stronę internetową (zdobywaj linki) – po optymalizacji SEO przyszedł czas na zdobywanie linków, odnośników do serwisu.
  29. Prowadź darmowe webinary – dzięki temu zyskasz nowych klientów, ale i dodatkową popularność Twoich serwisów WWW.
  30. Stwórz widget, skrypt do darmowego użytku – dzięki temu np. codziennie wiele osób zobaczy Twój link na swoim pulpicie – super sprawa.
  31. Uruchom program partnerski – jedna z lepszych form promocji. Płacisz wtedy partnerom, gdy sam zarabiasz. Doskonały układ.
  32. Kupuj reklamy u innych – zwiększaj ruch darmowymi sposobami, ale płatne techniki także testuj i wybieraj te najbardziej opłacalne.
  33. Kupuj mailingi lub wymieniaj się – z kupowaniem czasami są problemy i musisz wiedzieć pewne rzeczy w tym temacie; natomiast wymiana doskonała technika.
  34. Dodaj możliwość śledzenia komentarzy na Twoim blogu – detal, a bardzo skuteczny. Wystarczy do tego jeden dodatek do bloga.
  35. Noś ciuchy z domeną – ja mam już kilkanaście koszulek z domenami.
  36. Rozdawaj gadżety z adresem WWW – Twój adres WWW musi być po prostu wszędzie!

Jeśli zależy Ci na zwiększeniu liczby odwiedzin na Twoim serwisie internetowym, ten poradnik to dla Ciebie lektura obowiązkowa. Pamiętaj, że jest bezpłatny!

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.