E-biznes Blog - Paweł Krzyworączka - e-marketing, e-commerce, pozycjonowanie, reklama internetowa

Domena dla sklepu z akcesoriami do tabletów

Opracowując domenę dla sklepu internetowego, warto postawić na neologizm. Czyli nowe słowo, wyraz. Często taki neologizm tworzymy poprzez połączenie dwóch lub trzech słów. Powstaje wtedy hybryda, która – jeśli dobrze trafimy z nazwą – może być naprawdę chwytliwa.

Tablet i nazwa, domenaJakiś czas temu wpadliśmy z bratem na pomysł zbudowania sklepu z tabletami. Początkowo był to faktycznie sklep z jednym tabletem w ofercie (dość nowatorskie podejście, czyli tzw. ultra-wąska specjalizacja), później z dwoma. Zanim doszło do wprowadzenia trzeciego modelu, postanowiliśmy skupić się całkowicie na akcesoriach do tabletów

Na początku nie wiedzieliśmy, jaką domenę dla sklepu wymyślić. Padały różne propozycje: od nazw z wyrazem „tablet” w środku, po przeróżne dziwolągi słowne. Mieliśmy nawet kilku faworytów, aż tu nagle… mój brat wpadł na pomysł, by dać nazwę tabletoid.pl. Nazwa ta pochodzi od połączenia dwóch wyrazów: tablet i Android. Ponieważ system operacyjny Android (od Google) jest jednym z najpopularniejszych obecnie na świecie, dlatego też tablety na Androidzie są bardzo na czasie, pojawia się coraz więcej modeli. 

Zauważ, że nazwa ta bardzo fajnie brzmi. Ciężko pomylić ją z czymś innym (no, może z tabloidem).

Początkowo mieliśmy drobne obawy, czy nie będzie negatywnych konotacji do nazwy „tabloid”. Okazało się jednak, że tylko kilka osób w ogóle pomyślało o takim powiązaniu tych nazw – dla większości jest to połączenie tabletu i Androida, a więc doskonale się kojarzy.

Jak widzisz, zostały tutaj połączone: słowo pospolite (tablet) i nazwa / marka systemu operacyjnego (Android). Wyraz „tablet” użyty jest w nazwie w całości, natomiast z Androida została tylko końcówka, jednak i to wystarcza, by dało się odczuć, iż ten system (tzw. OS) „siedzi” w tej nazwie.

Mam nadzieję, że choć odrobinę zainspirowałem Cię do prac nad opracowywaniem domeny brandowej (czy brandingowej) dla Twojego sklepu internetowego lub innego e-biznesu.

Chcesz wiedzieć, jak opracowywać optymalne domeny? Poznaj ofertę unikalnego szkolenia o domenach internetowych

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.