Gdy je pierwszy raz ujrzałem, zamurowało mnie. Były piękne, nowoczesne, ciekawe. Przyjrzałem im się i już po chwili wiedziałem: muszę je mieć! O czym mowa? O jednych z najlepszych na świecie szablonach do CMS’a WordPress. Poznaj Elegant Themes. I zakochaj się.
Dostęp do szablonów Elegant Themes mam od ponad 5 lat. Używałem wielu ich szablonów. Zresztą nie trzeba daleko szukać przykładów: ebiznesy.pl tylko na samym początku były na skrypcie Joomla!, by następnie przejść na WordPressa i szablon elegantów. Najpierw na ebiznesy.pl miałem szablon o nazwie „Basic”, zresztą mocno przeze mnie zmodyfikowany. A niedawno przeszedłem na przełomowy „Divi”.

Ewolucja Elegantów
Natrafiłem na nich kilka lat temu. Swoją drogą, zainteresował mnie też wtedy ich program partnerski, do którego przystąpiłem (w tym artykule wrzuciłem linki PP). Szablony Eleganta wyróżniały się od zawsze: faktycznie były ładne i eleganckie. Obecnie rynek szablonów do WP jest bardzo rozwinięty i mamy do dyspozycji setki doskonałych szablonów, jednak dalej szablony Eleganta mają tysiące wiernych fanów (w tym i mnie).
Z czasem wymyślali coraz to nowsze szablony, często przystosowane do konkretnych zadań. Obecnie zrobili nawet dość umowny podział tematyczny:
- App – dla serwisów, powiedzmy, „funkcyjnych”, typu oferty nieruchomości, strona typu „Pytania i odpowiedzi”, czy typowy squeeze page (nadający się na strony ofertowe),
- Blog – szablony typowo blogowe,
- Business – głównie na strony firmowe, choć nie tylko,
- eCommerce – m.in. dla sklepów internetowych (szablony Eleganta można błyskawicznie zintegrować z niektórymi wtyczkami ekomersowymi, jak np. eShop),
- Magazine – na coś więcej niż blogi (np. wortale tematyczne),
- Multimedia – np. dla galerii zdjęć,
- Personal – w sumie też na blogi głównie (nie wiem za bardzo, po co w ten sposób zdublowali kategorię „Blog”; ale – jak wspomniałem – ten podział jest raczej luźny),
- Portfolio – jak znalazł np. dla fotografa, grafika czy malarza,
- Responsive – w chwili gdy piszę te słowa, 21 z 87 ich szablonów jest responsywnych, czyli zmieniają się dynamicznie i dostosowują swój wygląd do rozdzielczości ekranu, na jakim są wyświetlane,
- Tumblog – to taki „blog z miniaturkami” (znowu nie kumam tego podziału, ale mniejsza o to).
Jak widzisz, szablony Elegant Themes to nie tylko skórki blogowe do WP. To także ciekawe i często dość zaawansowane szablony dla strony typu portfolio, czy e-sklepów.
Z czasem zaczęli mieć ambicje do poszerzania możliwości swoich szablonów. Zresztą odkąd pamiętam, szablony Eleganta mają zabudowany konfigurator, dzięki któremu sterujemy wieloma elementami wyglądu naszego serwisu. To jednak był tylko początek ich drogi. W tej chwili mają już w swoim portfolio 4 wtyczki do WordPressa:
- HandHeld Mobile Plugin – pozwalający przerabiać szablony WP na przyjazne urządzeniom mobilnym (tablety i smartfony),
- Elegant Page Builder – kreator pozwalający poszaleć w szablonach Eleganta: metodą „przeciągnij i upuść” możesz budować wygląd stron w WP niczym z puzzli,
- Maintenance Mode Plugin – pozwala przygotować stronę typu „Już wkrótce rusza serwis”,
- Elegant Shortcodes – piękne przyciski, listy punktowane, slidery i wiele innych elementów, które dzięki tej wtyczce uruchomisz na każdym szablonie WP (nie tylko na ich szablonach).
Jak uzyskać dostęp do skórek WP?
Dostęp do 87 szablonów (tyle jest obecnie, co jakiś czas dochodzą kolejne) otrzymujesz za kilkadziesiąt dolarów. Dostęp wykupujesz na rok, ale szablony możesz używać bez limitów czasowych (jeśli chcesz mieć dostęp do wtyczek, kup wersję „Developer”). Co to oznacza w praktyce? Masz dwie możliwości:
- Wykupić abonament na 1 rok i używać szablonów. Gdy będzie się zbliżał koniec abonamentu, zalecam Ci ściągniecie na dysk komputera wszystkich szablonów. No i możesz je używać bez limitów. Nie będziesz miał dostępu do nowych szablonów, ani do nowych wersji tych istniejących.
- Możesz wykupić dostęp na rok, a po roku dalej go przedłużać. Dzięki temu będziesz mieć dostęp do nowych edycji (wersji) templatek oraz do wszystkich nowych, które będą stopniowo się pojawiały.
Większość osób (dla oszczędności) korzysta z pierwszej z wymienionych opcji. Czyli tylko raz wykupują abonament, przed upływem roku ściągają wszystkie szablony i używają ich do wielu swoich serwisów na WordPressie. Pewnie i ja bym tak zrobił, jednak mi się udało i wykupiłem abonament w okresie, gdy dawali permanentny dostęp (czyli raz zapłaciłem i mam od ponad 5 lat dostęp) zarówno do szablonów jak i wtyczek.

Zdecydowanie rekomenduję Ci zakup dostępu do tych szablonów. Będzie to jedna z najlepszych Twoich inwestycji. Ich tagline (hasło reklamowe) brzmi: „Kolekcja 87 pięknych szablonów w cenie jednego”. I rzeczywiście: za kilkadziesiąt dolarów mamy duży wybór doskonałych szablonów, z czego aż 21 jest responsywnych. Przejdź na stronę http://www.elegantthemes.com i zapoznaj się z ich ofertą.
W kolejnym artykule przybliżam Ci najlepszy ich szablon – „Divi”. Jego możliwości powodują, że on sam jest wart o wiele więcej niż cały abonament.
Dodaj komentarz