Jak dodawać strony do katalogów stron?

Jak dodawać strony do katalogów stron?

Pozycjonując swój serwis zdobywamy linki między innymi poprzez dodawanie go do katalogów stron. Gdy już znajdziemy wartościowe katalogi stron WWW należy postarać się, aby nasze zgłoszenie do katalogu zakończyło się sukcesem. Czyli, aby nie było odrzucone przez moderatora (w przypadku katalogów moderowanych).

Wszystkie katalogi stron mają podobne warunki dodawania stron. Aby nasza propozycja została zaakceptowana, należy trzymać się kilku prostych zasad.

Regulaminy katalogów

Czytaj regulaminy katalogów. Są one stosunkowo podobne do siebie, ale nie identyczne. Stosując się do regulaminu możesz być pewien, że Twoja propozycja strony będzie pozytywnie rozpatrzona.

Jeśli nie podoba Ci się regulamin, to nawet nie próbuj dodawać swojej strony. W moderowanych katalogach osoba sprawdzająca zgłoszenia odsiewa takie, które łamią postanowienia regulaminu.

Wybór odpowiedniej kategorii

Przy dodawaniu strony do katalogu ważne jest, aby wybrać odpowiednią kategorię lub kategorie – niektóre katalogi pozwalają na dodanie witryny do więcej niż jednej kategorii. Jeśli strona zostanie dodana do zdecydowanie niewłaściwego działu, to najprawdopodobniej nie zostanie zaakceptowana przez moderatora.

Wybór kategorii powinien być odzwierciedlony w treści dodawanego serwisu. Musi być jak najbardziej zbieżna. Odpowiednią kategorię można wybrać stosując jedną z trzech czynności:

  1. Jeśli nie jesteś pewien czy Twoja strona pasuje do wybranej przez Ciebie kategorii, to sprawdź jakie strony są już dodane do danej kategorii. Jeśli są one tematycznie związane z Twoją, oznacza to, że jest to właściwa kategoria.
  2. Wpisz w wyszukiwarkę katalogu (jeśli katalog takową posiada) słowo lub frazę kluczową najbardziej odpowiadającą tematycznie Twojej stronie. Wyświetlą Ci się strony związane z tą frazą. Sprawdź do jakich kategorii dodane są owe strony. Kategorie, które najczęściej się powtarzają są odpowiednie dla Ciebie.
  3. Niektóre katalogi pozwalają na dodanie kategorii przez osoby zgłaszające strony. Jeśli uważasz, że Twoja strona nie pasuje do żadnej kategorii, to stwórz nową. Ewentualnie, jeśli nie ma takiej opcji, możesz poprosić administratora o stworzenie nowej kategorii.

Tytuł strony

Tytuł strony najczęściej jest anchor linkiem do Twojego serwisu. Musi on odzwierciedlać zawartość strony. Powinien być zwięzły. W zależności od katalogu często obok pola na tytuł podana jest liczba znaków, jaka może być w tytule. Jeśli nie jest to podane, to informacja na ten temat znajduje się w regulaminie katalogu.

Najczęstsze ograniczenia dotyczące tytułu strony:

  • tytuł nie może być ciągiem słów kluczowych,
  • nie może być pisany WYŁĄCZNIE DUŻYMI LITERAMI,
  • nie może zawierać znaków specjalnych jak @,#,$,%,^,> itp. (które mają ozdabiać tytuł),
  • nie może zawierać wielokrotnych powieleń znaków np. !!!!!!!, aaaaaaa itp.
  • nie może być reklamą/ofertą,
  • nie można podawać w tytule żadnych danych kontaktowych.

Opis strony

Opis strony powinien być dłuższy od tytułu – to jest raczej oczywiste. Powinien zawierać kilka zdań o stronie, o tym co się w niej znajduje, co można znaleźć – należy zaprezentować witrynę. Ilość znaków również zwykle podana jest obok pola formularza lub (jeśli nie ma) to w regulaminie. Można też sprawdzić inne wpisy i zobaczyć jakie są preferowane długości opisów. Nie należy się jednak mocno sugerować konstrukcją i stylem opisów innych. Należy napisać własnym stylem – opis powinien być unikalny.

Dobrze jest pisać opis w trzeciej osobie lub bezosobowo, żeby nie wyszła z niego jakaś reklama. Administratorzy czasami nawet zamieszczają w regulaminie, że opis ma być bezosobowy lub w trzeciej osobie. Ma on po prostu opisywać zawartość strony.

Opisy powinny być pisane zgodnie z polską pisownią. Należy konstruować poprawne zdania, używać wielkich liter tam gdzie się powinno oraz używać znaków interpunkcyjnych. Należy zadbać o to, żeby zdania były poprawne stylistycznie i ortograficznie. Lepiej poświęcić kilka minut na napisanie dobrego opisu, niż na szybko zrobić opis marnej jakości z wieloma błędami. W drugim przypadku zwykle wpisy nie są akceptowane.

Co do ograniczeń w opisach to są one bardzo zbliżone do tych w tytule.

Dobrze jest przygotować sobie wiele wersji treści tytułów i opisów strony (zwłaszcza tytułów). Jest to po to, aby wszystkie linki z katalogów nie wyglądały tak samo. Wygląda to nienaturalnie i Google może nas za to ukarać. Unikalność tekstów jest także wymagana z tego względu, że moderatorzy, gdy często odrzucają opisy, które są powielone w innych katalogach.

Słowa kluczowe

Jak juz wspomniałem nie można tworzyć ciągów słów kluczowych w tytule strony, czy też w jej opisie. Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie, żeby umiejętnie je wplatać w zdania. Ważne jest tylko, aby tytuł jak i opis miały „ręce i nogi”. Mają być przejrzyste i czytelne. Można używać słów kluczowych, ale tak, żeby nie psuły jasności przekazu.

Zdecydowana większość katalogów ma dodatkową rubrykę, gdzie można wpisywać słowa/frazy kluczowe – tagi. Maja one na celu pomóc w poszukiwaniu danej strony w katalogu. Często są też wyświetlane na stronie z prezentacją wpisanej witryny w katalogu. Należy wpisać tam słowa kluczowe zgodnie z tematyką naszego serwisu. Liczba znaków podobnie jak w tytule i opisie jest zwykle ograniczona (liczba podana jest obok pola formularza lub w regulaminie). Nie należy także powtarzać słów kluczowych.

Starając się o dodanie witryny do katalogów stron internetowych należy przestrzegać podstawowych zasad panujących w każdym katalogu. Stosując się do powyższych wskazówek Twoja strona pomyślnie przejdzie weryfikację moderatorów i zostanie dodana do katalogu. Wypełniając formularz zgłoszeniowy należy pisać zgodnie z prawdą, starannie oraz bezbłędnie. Byle jakie zgłoszenia nie przechodzą weryfikacji.

Paweł Landzberg o katalogach

33 komentarzy

  1. Potwierdzam, że każdy katalog (prawie) dysponuje innymi wymaganiami dodawania stron i przeczytanie regulaminu jest obowiązkowe jeżeli chcemy pozyskać linki z nich, ale nie można zapomnieć o postępie algorytmów. Wiadomo, że im więcej zmian tym trudniej wypozycjonować swoją stronę używając samych katalogów, a więc nie będę owijał w bawełnę. Katalogowanie to tylko 1 z tysięcy linków jakie musimy pozyskiwać. Koniecznością są linki TR np. z profili czy serwisów o wysokim TR. Dywersyfikacja pochodzenia linków itp.

    Odpisz
  2. Do każdego katalogu warto się wpisać, jeżeli masz firmę to wpisz się do tego wpolsce24.pl daje dużo telefonów. Cały ostatni miesiąc siedze i dodaje firmę do katalogów, ale tych bezpłatnych, efekty są ale trzeba ale trzeba robić listę gdzie się wpisało i czy faktycznie ta firma tam jest

    Odpisz
  3. trzeba wiele przeczytac aby sie tego nauczyć, a najwiecej to włozyc pracy i serca

    Odpisz
  4. Zastanawia mnie czy warto przyjmować wpis do katalogu z url w tytule. Niby taki link jest bardziej naturalny, ale troszkę gorzej wygląda taki tytuł. Jak radzicie?

    Odpisz
  5. Witam.
    Jestem właścicielem firmy która niestety przez profesjonalną firmę pozycjonerską straciła pozycje i wielu klientów. Jak się okazało firma ta musiała stosować złe praktyki pozycjonerskie co przełożyło się na zniknięcie z wyszukiwarki google. Przez pół roku firma ta nie mogła znaleźć błędu który spowodował usunięcie wszystkich wyników z wyszukiwarki. Po zerwaniu umowy musiałem przenieść cały sklep na nową domenę która wreszcie zaczęła żyć. Przez taką nauczkę w desperacji zacząłem zbierać wiedzę z takich właśnie poradników. Mam nadzieję, że uda mi się samemu osiągnąć pozycje za które musiałbym zapłacić duże pieniądze. Jeżeli się nie uda wybiorę firmę z tą różnicą, że będę już posiadał podstawową widzę na ten temat i będę wiedział co wymagać od nowych pozycjonerów. Dlatego polecam wszystkim oczytajcie się, a mniej rzeczy was później zaskoczy. Pozdrawiam

    Odpisz
  6. Dziękuję za kurs pozycjonowania. Do tej pory nie miałem o tym pojęcia więc nie idzie to tak od razu, pozdrawiam.

    Odpisz
  7. Po dodaniu strony do katalogu wyskakuje informacja lub prosba o dodanie linku do swojej strony. Czy to robic, czy same wpisanie strony starczy???

    Odpisz
  8. Wszystko się zgadza. Ciężko jest natomiast uzyskać unikalność tekstów jeśli dodaje się je do katalogów automatami.

    W takim wypadku należy używać bardzo wielu synonimów i mieć przygotowanych wiele różnych tekstów i tytułów. Kiedy już dodamy na początku katalogowania programem kilka tekstów, warto pamiętać, aby raz w miesiącu dodać kilka nowych. Pisanie testów „dużo na raz” powoduje, że fiksujemy się wokół tych samych fraz i zwrotów, a oprócz tego zabiera nam to dużo czasu. Mniejsza ilość, a częstsze zaglądanie do programu pozwala na dodawanie świeższych, bardziej unikalnych tekstów.

    Swoją drogą, jakiś czas temu zacząłem zlecać pisanie różnym osobom. To pozwala na jeszcze większą różnorodność treści. Bardzo rzadko zdarza mi się teraz otrzymać informację od moderatora, że wpis jest zbyt mało unikalny, pomimo że wszystkie wpisy dodaję programem. Polecam to również Wam.

    Mam nadzieję, że pomogłem:)

    Pozdrawiam,
    Michał Janiszek

    Odpisz
  9. A jak to jest z tytułami strony dodawanej do katalogów?

    Powiedzmy, że przygotowuje 50 różnych opisów strony. Czy do tego muszę też posklejać 50 różnych tytułów? Myślę, że to już przesada ale co na to praktycy pozycjonowania.

    Odpisz
  10. Witam,
    A ja mam jeszcze inne pytanie odnośnie linków w treści opisu, które w niektórych katalogach można dodawać po przekroczeniu iluś tam znaków. Co tam powinno dokładnie być ?? rozumie że najlepiej link do strony i najlepiej pod słowem „kluczowym”. Ale czy powinien być to zawsze link do strony głównej ?? nawet jak można ich dodać 3 w jednym opisie to 3 razy dać do głównej czy do innych podstron ??
    z góry thx

    Odpisz
  11. No proszę, wystarczy trzymać się zasad i określonych reguł a na pewno będą efekty i naprawdę nie trzeba być informatykiem :). Ja jestem analitykiem biznesowym i też daję radę.
    Serdecznie pozdrawiam
    Irena

    Odpisz
    • Też zaczynam zajmować wy pozycjonowaniem nie siedząc w tym zawodowo. Jak na razie nie narzekam. Ale w konkurencyjnych frazach jest to już wyższa jazda i mam nadzieję że nie jedno się douczę na tej stronie.

      Odpisz
  12. Jesli katalog jest moderowany i wymagaja unikalnego wpisu to polecam napisac od zera nowy, warto tez dodawac linki anchor w opisie jesli jest taka ocja w tym celu wiekszosc katalogow wymaga conajmniej 300 znakow w opisie. Osobiscie polecam 3 slowa (bardziej pod branig) i zostawic go w takiej formie ponadto zaczac nim opis. Do pomocy w wyszukiwaniu sluza bardziej tagi a nie tresc opisu ponadto jesli sie uprzemy mozna slowa kluczowe dac w posie w nastepujacej formie: „oferujemy mi. in. produkty, super produkty, mega produkty i uslugi.” – do takiego wyliczania slow kluczowych moderatorzy sie nie doczepiaja.

    Odpisz
  13. Według mnie katalogi stron nadal są bardzo skuteczne w pozycjonowaniu , ale wiadomo trzeba to robić umiejętnie w innym przypadku można się niesamowicie narobić i mieć śmieszne efekty, ja osobiście wypozycjonowałem jedną stronę na 3 miejsce w google pod dosyć konkurencyjną frazą ale nie ukrywam że co najmniej jedna trzecia katalogów była płatnych, ale warto było …

    POzdrawiam

    Odpisz
  14. Od pewnego czasu stosuję się do w/w zasad i wychodzą na tym bardzo dobrze – jeszcze ani jeden wpis nie został odrzucony przez moderatorów :) Jedyną większą przeszkodą jest wymyślanie coraz to nowych opisów. W pewnym momencie już nie ma się pomysłu na nowy opis.

    Odpisz
  15. Czy w tytule strony może pojawić się na przykład nazwa miasta, ulicy, czy dzielnicy? Czy taki wpis zostanie zaakceptowany? Np. czy tytuły:
    Weterynarz Katowice
    Weterynarz Brynów
    Weterynarz Wysoka
    są poprawne?
    Pytam, bo w artykule była mowa o nie umieszczaniu danych kontaktowych w tytule. A może tylko w niektórych katalogach będzie to oznaczało dyskwalifikację? W każdym razie nie w każdym regulaminie katalogu jest o tym mowa (w onetowym np. owszem), ale w wielu darmowych nie.

    Pozdrawiam (tak w ogóle to fajny artykuł)

    Odpisz
    • Dobre pytanie. Tu właśnie trzeba być ostrożnym. W części tych najwartościowszych katalogów taki tytuł nie przejdzie. Chociaż też zdarzy się, że w pozornie słabszych katalogach takie opisy nie są akceptowane. Ale w sporej części będzie odpowiedni. Najlepiej przejrzeć chwilę wpisy w danym katalogu i zobaczyć jakie są tytuły wpisów. Najczęściej widać jeśli tytuły są typowo SEO to wtedy takie tytuły z nazwą miasta itp. przejdzie.

      Odpisz
  16. Dzięki za rzeczowe wyjaśnienie tematu. Buduję własny biznes w internecie i taka wiedza jest potrzebna, by wiedzieć o różnych możliwościach. Dzielenie się wiedzą wpływa na lepsze wybory dokonywane każdego dnia.
    Pozdrawiam Grażyna Jeziorna

    Odpisz
  17. Witam serdecznie
    Bardzo sobie cenię wiadomości z Pana serwisów a szczególności te o pozycjonowaniu.
    Pozdrawiam

    Odpisz
  18. Zacząłem szukać informacji na temat pozycjonowania, aby zabezpieczyć się przed nieuczciwymi pozycjonerami. Nie ma czasu aby samodzielnie to robić, ale zmierzam skrupulatnie sprawdzać za co płacę.
    Dziękuję za kolejny zastrzyk wiedzy.

    Odpisz
  19. Dziękuję, dla mnie wartościowy artykuł, cały czas korzystam z Pana porad.
    Przerobiłam Kurs Pozycjonowania, dla mnie nie wszystko jest zrozumiałe, moja wiedza komputerowa jest na pewno większa niż przeciętnego użytkownika ,ale informatykiem niestety nie jestem i dlatego nie wszystkie rady mogę wykorzystać do promowania swojej strony.
    Ale dzięki Panu wiem dużo więcej na temat pozycjonowania i promowania stron w internecie.
    Pozdrawiam
    Irena

    Odpisz
  20. Bardzo dobry artykuł, który jasno przedstawia jak dodawać poprawnie swoją stronę do katalogów. Wiele osób o tych prostych zasadach po prostu zapomina albo nie wie.
    Często widzę wpisy, gdzie brakuje konkretnych słów kluczowych w tytule, już nie mówiąc o opisie. ;-)
    W pierwszej kolejności do pozycjonowania najlepsze są katalogi, bo nie trzeba tworzyć długich opisów. Kolejny etap to precle, gdzie warto również dobrze się przygotować.
    Tym bardziej, że konkurencja w sieci z dnia na dzień jest coraz mocniejsza.
    Życzę „efektywnego” dodawania do katalogów!

    Odpisz
  21. Katalogi są dla mnie pierwszym etapem pozycjonowania, który właściwie nigdy się nie kończy, bo ciągle aktualizuję swoją listę pod względem PR (te które tracą wysoki Page Rank wywalam i zamieniam je lepszymi). Następnie dodaję swoją stronę do tych „świeżych”.
    Po katalogowaniu jest wiele kolejnych etapów…
    PS. Regulamin katalogu zdarza mi się przeczytać tylko jak moderator nie zaakceptuje mojego wpisu ;)

    Odpisz
  22. Swego czasu dodawałam swoją stronę do katalogów. Dostałam od koleżanki listę zawierającą tysiące katalogów i wymiękłam. Po prostu nie dałam rady czasowo.
    Stronę udało mi się ładnie wypozycjonować ale raczej nie katalogi zadziałały tylko rady z Darmowego Kursu pozycjonowania Pawła Krzyworączki.
    Czy te katalogi i presell pages (z wyjątkiem tych największych) to nie jest zwykłe zaśmiecanie sieci?
    Kto z tego korzysta?
    Jak czegoś szukam to wpisuje słowo kluczowe w google i to wystarczy. Nigdy sama nie korzystam z katalogów bo po co

    Odpisz
    • Katalogi generalnie służą już tylko głównie pozycjonowaniu. Dla właścicieli katalogów mogą nieco więcej korzyści przynieść. Niemniej jednak z tych największych kilkunastu (kilkudziesięciu?) katalogów ludzie nadal korzystają.

      Katalogi i presell page to po prostu zaplecze pozycjonerskie, z którego mogą korzystać także inni.

      Odpisz
  23. Czy te opinie o zestarzeniu się metody linkowania są faktycznie prawdziwe czy po prostu ludzie powtarzają jeden za drugim zasłyszane, niesprawdzone informacje? Do mnie wciąż dochodzą dowody, że katalogi są istotne. Jak to widzą eksperci?

    Odpisz
    • Andrzeju,
      I tak i nie.
      Z jednej strony, znaczenie katalogów w ostatnich kilku latach drastycznie spadło i nadal spada. Ich siła pozycjonerska jest coraz mniejsza. Oczywiście najmocniejsze, stare katalogi nadal mają się dobrze. Ale na dzień dzisiejszy tworzenie własnego katalogu uważam za stratę czasu (sam tego nie robię).
      Z drugiej strony, dalej obowiązuje zasada, że link to link – każdy jest ważny. A do tego linki w katalogach dają nam dywersyfikację pochodzenia (źródeł) linków. Zatem katalogowanie nadal ma sens.
      Podsumowując: każdy ważny serwis (czyli taki, który chcesz ulokować wysoko w Google) należy mądrze i spokojnie katalogować. Jednak należy pamiętać o 2 rzeczach:
      1) Na dzień dzisiejszy, dzięki katalogowaniu można wypozycjonować się tylko na mało konkurencyjne frazy (na takie frazy często sama optymalizacja wystarcza)
      2) Nie wolno stosować wyłącznie katalogowania – trzeba zdobywać linki z różnych źródeł i na różne sposoby.

      Odpisz
  24. Artykuł dość dobry lecz moim zdaniem Paweł powinieneś jeszcze dodać jakieś 2-3 przykłady, Title, opisu czy też słów kluczowych.

    Odpisz
    • Tu raczej nie ma większej filozofii. Tytuł powinien być możliwie naturalną frazą kluczową. Przykładowo posiadając serwis o wędkarstwie, jako tytuł można dać „Serwis wędkarski” lub po prostu „Wędkarstwo”, ważne, żeby nie była to zlepek różnych słów kluczowych.

      Z kolei opis… zastanów się co masz na stronie, co można na niej znaleźć i po prostu to opisz. Nic prostszego.

      A jeśli chodzi o słowa kluczowe to już jest indywidualna sprawa. Wiadomo, w zależności od pozycjonowanej strony będą one inne.

      Odpisz
  25. Bardzo cenne porady, przyznam też, że działanie katalogów rzeczywiście troszkę trąci myszką i jest chyba przeciętnie skuteczne.. Wydaje się obecnie takim „młotkiem” przy pile elektrycznej:) ale zawsze warto wiedzieć.

    Odpisz
  26. Bardzo konkretne rady i jasno przekazane. Wielkie dzięki.

    Odpisz
  27. Witam,
    Od niedawna zacząłem poważnie myśleć o zarabianiu na swoim blogu, a dalej na innych blogach, które zamierzam stworzyć. Będą to blogi tematyczne i na początek chcę zająć się działalnością w PP.
    Muszę więc zadbać o dużą ilość odwiedzin na nich. Dlatego też jestem „chłonny” wszelakiej wiedzy na temat pozycjonowania stron www.

    Odpisz
  28. Witam
    Ciekawy artykuł. Każdy kto dodaje swoje strony do katalogów powinien przeczytać.
    Pozdrawiam
    Zbyszek

    Odpisz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Uwaga: zasady rozsądnego komentowania.
1. Daruj sobie komentarze typu "Dobry wpis", "Gratulacje! link.pl" itp.
2. Komentuj tak, jakbyś chciał, aby u Ciebie komentowano.
3. Podawaj w formularzu Twój prawdziwy adres e-mail (jest bezpieczny!)
4. Link do Twojej strony WWW (w podpisie) pokaże się dopiero wtedy, gdy napiszesz 5-ty komentarz na ebiznesy.pl. Pamiętaj jednak, aby zawsze podawać ten sam adres mailowy (komentarze zliczane są właśnie po mailu).

Jak zorganizować konkurs z nagrodami? Porady Krzywego i przykład: Złote Myśli

Jak przygotować i przeprowadzić  konkurs? I po co? Zorg […]

Zamknij