Zjazd – Konferencja 2010 Forum.ebiznesy.pl – reportaż

Zjazd – Konferencja 2010 Forum.ebiznesy.pl – reportaż

Niezwykły weekend we Wrocławiu

Aż trudno mi w to uwierzyć, ale nasze forum e-biznesowe (czyli forum.ebiznesy.pl) ma już 2 lata! Marzyłem o zorganizowaniu Zjazdu Forum. A że nie lubię czekać zbyt długo z marzeniami, szybko doszło do realizacji planu.

Na 17 kwietnia 2010 (sobota) zaplanowałem szkolenie z pozycjonowania (czyli Tajemnice Pozycjonera). Dokładnie 18 kwietnia (niedziela) wypadała 2-ga rocznica założenia Forum. Pomyślałem: upieczmy 2 pieczenie w 1 weekend. I tak właśnie się stało.

3 edycja szkolenia z pozycjonowania

Szkolenie z pozycjonowania - WrocławNie ukrywam, że jestem bardzo zadowolony z tej edycji. Cały czas doskonalę moje szkolenia, poprawiam kolejne elementy. Widzę, że uczestnicy szkoleń to doceniają. Nawet kilkanaście rodzajów herbat do wyboru w czasie przerw cateringowych robi wrażenie ;-)

10 kwietnia 2010 doszło do tragedii narodowej. Spadł samolot z Prezydentem i niemal setką innych osób. Nastała żałoba narodowa mająca trwać 7 dni. Pomyślałem, że w weekend 17-18 kwietnia będzie już po żałobie, a tu… przedłużono żałobę narodową. Nie wiem czy Cię to zaskoczy, ale nikt ode mnie nie oczekiwał odwołania szkolenia i/lub Zjazdu Forum. Przeciwnie – większość osób cieszyła się na myśl o wspólnym spotkaniu we Wrocławiu. Zresztą nie mam w zwyczaju odwoływać imprez zaplanowanych z wyprzedzeniem. Przecież każdy z nas rezerwuje sobie czas, kupuje bilety, często odwołuje inne spotkania. Nie wolno mieszać w terminach. Trzeba uszanować czas innych. Wszystko zatem odbyło się zgodnie z planem.

Pełna sala na Zjeździe – Konferencji Forum.ebiznesy.pl

Wypełniliśmy wszystkie miejsca. Zaplanowałem Zjazd na 50 osób. Było nawet kilka osób więcej.

Paweł Landzberg jest fanem forumKażdy uczestnik otrzymał czarną torbę z logotypem Forum, koszulkę bawełnianą (także z logotypem i taglinem: "Forum ebiznesowe na pewnym poziomie") i kilka innych gadżetów. Uczestnicy Zjazdu na 2 stołach rozłożyli swoje wizytówki, foldery, ulotki i inne materiały reklamowe. W zasadzie przypominało to coś na wzór spotkań BNI (przedsiębiorcy spotykają się, wymieniają wizytówkami, poznają się, nawiązują współpracę biznesową).

Na zdjęciu obok widać plecy Pawła Landzberga, jednego z moderatorów naszego Forum. Paweł ma na sobie inną koszulkę, którą otrzymał w konkursie admina na pierwszą rocznicę Forum. Paweł jest jednym z największych fanów naszego Forum i do tego niezwykle aktywnym użytkownikiem. Bez niego to już nie było by to samo Forum…

Rozpoczęcie Zjazdu przez Krzywego

Miałem przyjemność powiedzieć parę słów na początek. Cóż miałem rzec? Opowiedziałem skróconą historię Forum: od założenia po dzień dzisiejszy. Omówiłem kilka elementów strategicznych, które zostaną niebawem wprowadzone na Forum (m.in. pod kątem pozycjonowania).

Paweł Krzyworączka rozpoczyna Zjazd ForumForum założyłem 18 kwietnia 2008 roku. Byłem sam jak palec. Ale uparłem się. Przez kilka miesięcy prawie nic się nie działo. Później zaczęli dołączać kolejni userzy. W końcu nasze Forum stało się miejscem z prawdopodobnie najlepszą atmosferą, jaką możesz spotkać w społecznościach sieciowych. Nikt nie przeklina, nikt nie oskarża (sporadyczne przypadki się zdarzają), nikt się nie czepia. Każdy jest nastawiony do innych pozytywnie. Niektórzy spędzają na naszym Forum po kilka godzin dziennie! Sam też jestem oczywiście w nim zakochany ;-)

Wykład 1: Paweł Krzyworączka o zaczynaniu ebiznesu

Moja prelekcja miała dość luźny charakter. Aczkolwiek poruszyłem wiele kluczowych kwestii, bez których biznes ma nikłe szanse na powodzenie. Mówiłem m.in. o USP (z ang. Unique Selling Proposition, czyli Unikalna Propozycja Sprzedażowa), gwarancji satysfakcji, dywersyfikacji produktów i obsłudze klienta.

Wykład 2: Michał Kumpicki o e-mail marketingu

Michał Kumpicki mówi o e-mail marketinguNa ten wykład czekało wiele osób. Niektórzy wspominali, że przyjechali do Wrocławia właśnie na prezentację Michała.

Michał Kumpicki, mój serdeczny przyjaciel, przedstawił prawdopodobnie najbardziej zaawansowany system do e-mail marketingu. Być może prelekcja Michała nie była zbyt dynamiczna (czasami mówił do ekranu laptopa, zamiast do sali, hehe), ale możliwości programu zrobiły na wszystkich olbrzymie wrażenie. Nie sposób wymienić na szybko choćby połowy możliwości aplikacji. Być może największą zaletą systemu jest możliwość tworzenia nieograniczonej ilości scenariuszy kolejek mailowych z zastosowaniem funkcji logicznych (typu: jeżeli). Daje to potężne możliwości automatyzowania e-mail marketingu w firmie.

Na uwagę zasługuje podejście Michała do obsługi klienta. To o wiele więcej niż "zwykłe" dbanie o klienta. Firma Michała na życzenie klienta edukuje go, prowadzi za rękę po obsłudze systemu, przygotowuje indywidualne poradniki (!). Takie podejście do prowadzenia biznesu jest niezwykle wymagające, ale wprost doskonałe. Klienci PerName.pl będą polecali tę usługę innym – nie mam co do tego wątpliwości.

Wykład 3: Ewelina Golba o copywritingu

Rozmowy w przerwachCopywriting to cały czas dość enigmatyczne pojęcie dla wielu osób. "Skuteczne teksty?" – ktoś spyta – "A co to znaczy skuteczne?". To znaczy, że działają: dzięki słowom sprawiasz, że ktoś wykonuje to, na czym Ci zależy.

Ewelina przedstawiła 5 tajemnic copywritera. Najpierw omówiła teorię, a później…. poddała drobiazgowej analizie jedną z moich ofert sprzedażowych. Dodam, że przed jej wykładem nie widziałem tej prezentacji. Ewelina udowodniła, że poza nietuzinkową urodą dysponuje dogłębną wiedzą z dziedziny pisania tekstów dla Internetu. Nie będę dalej pisał o Ewelinie, bo nie będę obiektywny. Niebawem uruchamiamy wspólny projekt szkoleniowy (jak myślisz, czego on dotyczy…?), robimy wspólne biznesy. Dodam jeszcze, że Ewelina Golba jest współwłaścicielką wydawnictwa ebookowego (BestClass.pl).

Wykład 4: Maciej Dutko o prawie autorskim w Internecie

Zainteresowanie ulotki w przerwach ZjazduMaćka poznałem osobiście dopiero na Zjeździe Forum. Wcześniej mieliśmy kontakt mailowy. Jako ciekawostkę powiem Ci, że poznaliśmy się jakiś rok temu (mailowo oczywiście), gdy kupiłem od niego świetną książkę o domenach (oczywiście autorstwa Maćka Dutko).

Maciek miał rewelacyjny wykład. Pierwsze 3 wykłady były bardziej spontaniczne. Maciek natomiast podszedł bardzo metodycznie i skrupulatnie do swojej prelekcji. Krok po kroku omówił podstawowe zagadnienia, takie jak: osobiste prawa autorskie, znaki towarowe, dozwolony użytek prywatny, umieszczanie cudzych tekstów na naszych stronach internetowych. Wykład Maćka Dutko został doskonale przyjęty. Oczywiście wywiązała się fajna dyskusja.

Największa korzyść ze spotkania

Uważam Zjazd – Konferencję Forum za bardziej niż udaną imprezę. Wszystko się udało:

  • frekwencja – było ponad 50 osób na sali
  • atmosfera – jeśli znasz atmosferę panującą na forum.ebiznesy.pl, to wiedz, że we Wrocławiu było podobnie
  • wykłady – 4 różnorodne prelekcje pozwoliły każdemu uczestnikowi na zdobycie nowych informacji i zadanie nurtujących go pytań
  • catering – jak zwykle na szkoleniach i konferencjach, które mam przyjemność organizować, nie zabrakło ciastek, herbaty, kawy, soczków i batoników
  • sala – na miejsce Zjazdu – Konferencji wybrałem 4 – gwiazdkowy hotel ;-)

Prawdopodobnie największą korzyścią dla każdego uczestnika Zjazdu było poznanie osobiste wielu osób z branży e-biznesowej. Spora część osób znała się wcześniej z Forum. Spotkanie na żywo wzmocniło więzi. Wymieniliśmy się wizytówkami, ulotkami. Nawiązały się kontakty, które skończą się wspólnymi biznesami. Nie da się przecenić tego typu korzyści.

Podsumowanie

Choć była to druga rocznica działalności forum.ebiznesy.pl, zjazd odbył się pierwszy raz. Teraz będzie to impreza cykliczna. Z pewnością będziemy się spotykali raz do roku, w okolicy 18 kwietnia. Są głosy za tym, aby organizować zjazd częściej, np. co 6 miesięcy. Na tę chwilę sprawa jest otwarta.

Nasze forum e-biznesowe rozwija się niezwykle dynamicznie. Codziennie przychodzą nowi userzy, powstaje kilka nowych wątków i od kilkunastu do kilkudziesięciu nowych postów. Na Zjeździe Forum nominowałem kolejnych 3 moderatorów. W tej chwili mamy na Forum 6 moderatorów (1 wspaniała kobieta i 5 facetów – też nietuzinkowych!). Ja mam zaszczyt administrować naszą społecznością.

Skupienie uczestników imprezyDziękuję, Kochani, za udział w forum.ebiznesy.pl.

22 komentarzy

  1. Interesujący zjazd a reportaż jeszcze lepszy :)

    Odpisz
    • Witaj Bastku,
      Eee, bez przesady: Zjazd Forum był o wiele lepszy od mojego reportażu ;-)
      Przypomnę, że był to pierwszy Zjazd Forum.ebiznesy.pl. Każdy kolejny będzie jeszcze lepszy, większy, ciekawszy i… z niespodziankami.

      Odpisz
  2. Witam wszystkich „zjazdowiczów” forum. :)

    Impreza była bardzo udana, taka wyważona pomiędzy merytorycznymi wykładami, a wymianą kontaktów biznesowych, jak i również towarzyskimi pogawędkami.

    Bardzo się cieszę, że mogłem wystąpić z moim programem. Fakt sam swoje wystąpienie oceniam surowo, ale wybaczcie to był „pierwszy raz”, a dodatkowo program jest dość rozbudowany.
    Dlatego już uruchomiłem spotkania na żywo dla klientów, a niedługo również będą takie spotkania dla zainteresowanych.

    Odpisz
  3. :( Żałuję że nie udało mi się dotrzeć na spotkanie ;/ Trzeba pomyśleć nad następnym :)

    Odpisz
    • Cześć Marcin,
      Następny Zjazd Forum odbędzie się 16 lub 17 kwietnia 2011 w Krakowie, Wrocławiu lub Warszawie.
      Będę przeprowadzał ankiety z zapytaniem o miasto, tematy wykładów, cenę i kilka innych spraw. Ale to jeszcze oczywiście nie teraz. Mamy czas ;-)

      Odpisz
  4. Zjazd był rewelacyjny! Niezwykle przyjemnie było mi w nim uczestniczyć także jako wykładowca. Co prawda zastanawiałam się jak Pawełku zareagujesz dogłębną analizą Twojej oferty – ale cieszę się, że przyjąłeś to pozytywnie:). W takim razie teraz tylko Tajemnice Copywritera!

    Odpisz
  5. Nie byłem, ale może następnym razem się uda.

    Moje pytanie do Pawła (może nie tylko do Pawła):

    Na swoich szkoleniach, na zjeździe (sądząc po fotografiach) zawsze występujesz w garniturze.
    Czy jest tak bo uważasz, że tak trzeba?

    Odpisz
    • Krzywy ma ten garniak od komunii i zawsze w nim hulo :D :D

      Odpisz
      • Cześć Stary,
        Hehe, nie widziałeś mnie na komunii. Miałem taką białą sutannę… ;-)

        Odpisz
    • Cześć Tomek,
      Słuchaj, działam w branży ebiznesu czy tam biznesu. Biznes to „poważna sprawa”. Można podchodzić na luzie, mieć luźny styl, zwracać się bardzo bezpośrednio, a nawet czasem wypowiedzieć się niecenzuralnie. Ale trzeba jakoś wyglądać.
      Wolę dżinsy i podkoszulek. Ale na szkoleniach zawsze jestem w garniturze (czasem ściągam marynarkę w dalszej części szkolenia i jestem w koszuli). Ubranie garnituru pokazuje też mój szacunek do uczestników szkolenia czy konferencji.
      A czy uważam, że tak trzeba? Nikt tutaj nikogo nie zmusza. Moim prywatnym zdaniem, wykładowca na takich imprezach powinien wyglądać schludnie.

      Odpisz
  6. No proszę, jestem mile zaskoczony, bardzo miły wpis, bardzo udane spotkanie i cieszę się, że żałoba żałobą, ale zaplanowane wcześniej szkolenie się odbyło. Następnym razem mam nadzieję, że już przybędę :-)

    Odpisz
    • Witaj Piotrze!
      Nie mam wątpliwości, że za rok nie tylko przybędziesz, ale poprowadzisz 1 z wykładów ;-)

      Odpisz
  7. Potwierdzam: weekend byl niezwykly :-) Jestem za tym aby organizowac zjazdy co 6 miesiecy!

    Odpisz
    • Cześć sgalanciku,
      Zjazd co 6 miesięcy fajnie brzmi. W tym roku jednak raczej nie damy rady: po wakacjach będę miał masę roboty i uruchamiam kolejne, 4-te, szkolenie stacjonarne. Nie chcę robić „tłoku” imprezowego.
      Najpewniej kolejny Zjazd Forum odbędzie się w kwietniu 2011. I wtedy podejmiemy kolejne decyzje.
      Dodam, że w 2011 roku mam zamiar znacząco rozrzedzić szkolenia stacjonarne – prawdopodobnie będą 4 szkolenia, każde 1 raz w roku, czyli jedno szkolenie z cyklu „Tajemnice…” co 3 miesiące. I wtedy będzie czas i „luki” na 2 Zjazdy Forum rocznie.

      Odpisz
  8. Paweł i ekipa jak zwykle pokazali klasę. Ten zlot odbył się w świetnych warunkach, atmosfera była wspaniała i myślę, że na kolejne spotkanie Pawle będziesz musiał zorganizować salę co najmniej 3 razy większą. Wg. mnie tego typu spotkania, gdzie były 4 konkretne, treściwe, merytoryczne, aczkolwiek nie za długie wykłady, są jak najbardziej wskazane, abyśmy mogli poznawać siebie i co ważne promować nasze biznesy. Było mi niezmiernie przyjemnie spędzić ten dzień w grupie zapaleńców mojego pokroju. Wiem, że przy waszej i Pawła pomocy moje strony jak http://www.Suplementio.pl czy http://www.wellness-magazine.pl będą rozwijać się dynamicznie i w odpowiednim kierunku.

    A podsumowując spotkanie – u Pawła w imprezach podoba mi się najbardziej jedna rzecz (a jeżdżę na wiele szkoleń i tam tego brakuje). Jest to ankieta zadowolenia z poziomu szkolenia oraz pytania co zmienić na przyszłość – Paweł dba o nas, są przerwy na pogadanki, odpowiednia przerwa na odświeżenie, kawę i ciastka, zawsze catering na poziomie. To może szczegóły ale ja osobiście bardzo to doceniam (miałem przykład ostatnio na innym szkoleniu, że herbaty, kawy czy wody zabrakło w połowie, a połowa ludzi przysypiała bo na sali było ciemno, a przerwy krótkie). U Pawła na szkoleniach nikt nie śpi a treści są dla ludzi. Gratuluję Paweł, osiągnąłeś duży poziom i widzę osobiście (mam za sobą już 5 spotkań u Ciebie), jak ciągle udoskonalasz system. Oby tak dalej !!!

    Odpisz
    • Cześć Tomek,
      Ty to tak mi zawsze słodzisz, że się chyba czerwienię ;-)
      Też marzy mi się fajna sala (ze 200-300 metrów kwadratowych), ze 2 ekrany z prezentacją, fajne nagłośnienie i ze 200 osób na sali. Jak wiesz, lubię spełniać swoje marzenia, hehe. Może za rok jeszcze nie będzie czegoś takiego (choć kto wie), ale za 2 lata to z pewnością!

      Odpisz
  9. Gratuluję udanego zjazd!

    żałuję, że nie mogłem być razem z wami, ale napewno spotkamy się na najbliższych szkoleniach:-)

    P.S. świetne fotki.

    Odpisz
  10. Zjazd po prostu pierwsza klasa :D Atmosfera po prostu nie do ocenienia. Super ludzie, super wykłady ;) Fajnie w końcu zobaczyć ludzi, z którymi zna się przez Internet :)

    Fajna inicjatywa, no i ulotki się przydały. Chyba ponad połowę wziąłem :D Bo mogą mi się przydać ;)

    Na zjeździe było równie fajnie jak jest na forum :) Z niecierpliwością czekam na kolejny zjazd.

    Fan forum.ebiznesy.pl :)

    Odpisz
    • Z tymi ulotkami to zaszalałeś, nie ma co :D

      Odpisz
  11. Nie dziękuj, nie ma za co, toż to przyjemność była :D Następny zjazd będzie jeszcze lepszy :)

    Odpisz
    • Hehe, masz rację.
      A następny zjazd będzie lepszy i zapewne też bardzie prestiżowy. Może jakiś patronat się pojawi, zewnętrzni sponsorzy… Zobaczymy. Pomysły różne już mam ;-)

      Odpisz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Uwaga: zasady rozsądnego komentowania.
1. Daruj sobie komentarze typu "Dobry wpis", "Gratulacje! link.pl" itp.
2. Komentuj tak, jakbyś chciał, aby u Ciebie komentowano.
3. Podawaj w formularzu Twój prawdziwy adres e-mail (jest bezpieczny!)
4. Link do Twojej strony WWW (w podpisie) pokaże się dopiero wtedy, gdy napiszesz 5-ty komentarz na ebiznesy.pl. Pamiętaj jednak, aby zawsze podawać ten sam adres mailowy (komentarze zliczane są właśnie po mailu).

Gravatar – jak zrobić avatar własnego ja w Sieci

Po co mi jakiś tam gravatar? Możesz tak spytać. Gravata […]

Zamknij