Hosting dla sklepu jednym z elementów odniesienia sukcesu

Hosting dla sklepu jednym z elementów odniesienia sukcesu

Świąteczna gorączka zakupów jest doskonałym pretekstem do pochylenia się nad sytuacją sprzedaży internetowej. Wiele osób zapewne zastanawia się nad otwarciem tego biznesu. I słusznie, ponieważ rynek e-commerce w Polsce kwitnie. Zobacz, co Polacy najczęściej kupują w sieci i poznaj optymalne rozwiązania hostingowe dla sklepu internetowego.

Święta w e-sklepach, to okres żniw dla sprzedawców

Świąteczne zakupy w sklepach internetowych są jednym z zagadnień poruszanych w raporcie „Kupuję w internecie 2014″ autorstwa Izby Gospodarki Elektronicznej. Na podstawie statystyk gemiusAudience sprawdzono, jak wygląda wzrost grudzień do październik (2013 r.) w e-sklepach. Olbrzymią różnicę widać zwłaszcza w kontekście odwiedzin kategorii „perfumy i kosmetyki”.

Pięć najpopularniejszych kategorii:

  • 195,16 %: perfumy i kosmetyki,
  • 71,51 %: produkty dla dzieci oraz zabawki,
  • 56,87 %: broń i militaria,
  • 35,89 %: erotyka,
  • 31,80 %: AGD, RTV, elektronika, komputery, fotografia.

Skok zainteresowania w okresie świątecznym jest łatwo zauważalny, ale czy na co dzień kupowanie bądź zamawianie towarów i usług cieszy się odpowiednim zainteresowaniem? Najnowszy raport („Społeczeństwo informacyjne w Polsce 2014″) Głównego Urzędu Statystycznego pokazuje, że jak najbardziej. W 2014 roku już ponad 34 proc. Polaków w wieku 16-72 lata korzystało z dobrodziejstw sieci, aby zakupić upragnioną rzecz. Odsetek ten wzrósł o 2,6 proc. w porównaniu do ubiegłego roku.

Prognozy na przyszłość również są optymistyczne. Także ze względu na aktywność w internecie młodych pokoleń, bo według GUS wskaźnik zakupów dokonywanych przez osoby w wieku 12-15 podskoczył aż o 18,8 procent.

Na poniższym wykresie prezentujemy, co najczęściej Polacy kupowali w ostatnich miesiącach.

Ile procent Polaków kupuje w sieci

Dane: GUS – „Społeczeństwo informacyjne w Polsce 2014″

Dziś prowadzenie sklepu internetowego wydaje się być rozsądnym pomysłem na biznes. Potwierdzają, to również kolejne dane z raportu „Kupuję w internecie 2014″. E-sklepy są najpopularniejszą kategorii e-commerce w Polsce. Pozycję lidera (61 Proc. w 2013 r.) utraciły natomiast portale i narzędzia aukcyjne. Mniejszym zainteresowaniem cieszy się (spadek o 4 proc.) też porównywarki cenowe.

Powodów do zadowolenia z pewnością nie mają Ci, którzy oferują zakupy grupowe. Przed rokiem tego typu transakcje posiadały 17 proc., teraz tylko 11 procent.

W grafice nie umieściliśmy opinii o sklepach i produktach. Popularność tej kategorii e-commerce spadła o 3 proc. do zaledwie 6 procent.

Kto, ile sprzedaje w Polsce

Popularność poszczególnych kategorii e-commerce w Polsce według raportu: „Kupuję w internecie 2014 „e-commerce Polska Izba Gospodarki Elektronicznej. Dane za maj 2014.

Jak wybrać hosting dla sklepu internetowego?

Aby osiągnąć sukces w biznesie trzeba mieć solidne podstawy. W przypadku sklepów internetowych niebagatelne znaczenie odgrywa optymalnie dopasowany hosting. Dla sprzedawcy każda godzina braku widoczności strony w sieci oznacza bowiem straty finansowe. Podobnie jest w przypadku słabej wydajności serwera. Czas ładowania witryny ma bowiem wpływ na zachowania użytkowników. Jeżeli jest zbyt długi, to ludzie szukają innych miejsc, gdzie zostawią pieniądze.

Mamy świadomość, że na początku działalności zdecydowana większość przedsiębiorców liczy każdą złotówkę. Dlatego cena hostingu ma spory wpływ na wybór usługodawcy. Świetny stosunek ceny do jakości znajdziemy w ofercie NetDC.pl: https://www.netdc.pl/innowacyjny-vps-z-directadmin,23.html

Za 99,90 zł miesięcznie (DirecAdmin I) lub 179,90 zł miesięcznie (DirectAdmin II), Klient otrzymuje szybki i wydajny VPS z pełną obsługą administracyjną i przygotowaniem serwera ze strony NetDC.pl, co w wolnym tłumaczeniu oznacza, że laicy nie muszą się martwić o kwestie techniczne. Silne strony oferty, to także:

  • Całodobowe, pełne wsparcie techniczne.
  • Mocne parametry serwera. Na przykład dyski o pojemności 50 lub 100 gigabajtów, łącze bez limitu transferu, 4 bądź 6 gigabajtów gwarantowanej pamięci RAM.
  • Elastyczność oraz skalowalność – zbliżają się święta, a Ty sprzedajesz produkty, które cieszą się olbrzymim zainteresowaniem w tym okresie? Nie musisz obawiać się spadku wydajności strony, ponieważ w każdej chwili możesz łatwo zmodyfikować parametry swojego serwera, bez przerw w działaniu i konieczności przenoszenia danych.
  • 14 dni testów za 9,90 zł.

Więcej informacji o usługach VPS oraz dostępnych pakietach:
https://www.netdc.pl/serwery-vps

[Wpis gościnny]

19 komentarzy

  1. Do sklepu internetowego należy wybrać porządny hosting. A i jeszcze ważniejsze przy zakładaniu sklepu jednak trzeba zwrócić uwagę na odpowiednią domenę, adres docelowy strony. Coraz większa konkurencja na ryku, także lepiej się skupić na wyborze takiego rozszerzenia, który odda charakter prowadzonej działalności.

    Odpisz
  2. Dla kogoś, kto właśnie zakłada sklep internetowy i zadaje „tego typu pytania”, najlepszym rozwiązaniem jest jednak sklep w formie abonamentowej. Uczmy się delegować obowiązki, a nie robić wszystkiego samemu. Za cenę około 80 zł miesięcznie / około 900 zł rocznie, można mieć naprawdę fajny sklep abonamentowy z całym pakietem wsparcia. Sam mam jeden taki sklep i nie widzę żadnej różnicy w promocji, pozycjonowaniu i samej sprzedaży od sklepów na prestach. Mówimy tutaj o małych biznesach, no bo jeśli chcesz założyć sklep Castoramy, to i VPS za 80 zł będzie mało ;)

    Odpisz
  3. Ja korzystam z TikTalik. Polecam zajrzeć na ich strone i sprawdzić ofertę. Według mnie różni sie troche od konkurencji i mi dużo bardziej odpowiada. Jest tanio i solidnie ;)

    Odpisz
  4. Hosting powinien być indywidualnie dostosowany, także przedstawiony host nie jest jedynym dostępnym na rynku, jak również nie jest jedynym wartym swojej ceny.

    Odpisz
  5. Dobry hosting w przypadku sklepów to podstawa z racji ładowania już samych zdjęć. Często z własnego doświadczenia wiem, że jeżeli strona długo się ładuje to sobie odpuszczam taki sklep internetowy. Więc warto wydać kilkanaśnie złotych na dobry hosting nie tylko ze względu na pozycję w google, ale również ze względu na użytkowników, którzy pokryją te koszty robiąc zakupy w profesjonalnym sklepie :)

    Odpisz
  6. Jak widać, każdy preferuje swój własny hosting. Też bym mógł polecić swój ale jest on tylko dla firm i mimo, że jest dość drogi to bardzo dobry bo od roku już nie mam żadnych problemów, a wcześniej były ale nie będę robił lipy firmie.

    Odpisz
  7. Znalazłem hosting o lepszych parametrach, co prawda miałem już serwis na cal.pl ale to blog i joomla. Ale teraz prowadzę sklep i na taki ruch jaki mam jest wystarczający.

    Odpisz
  8. Ja zahostowałem się na cal.pl – wydajny serwer, mało downitme’u i oraz bardzo dobry kontakt z obsługą klienta.

    Odpisz
  9. Postawiłem mój sklep na serwerze od Cal.pl Wybrałem, bo mieli najtaniej w danej chwili, zależało mi na niskiej cenie, bałem się że jednak będą problemy, no i problemów nie było, sklep działa mi bez żadnych problemów technicznych. A wiadomo że to ważne, bo awaria serwisu oznacza brak klientów.

    Odpisz
  10. Wydaje mi się, że w tej cenie można znaleźć hosting o znacznie lepszych parametrach, tym bardziej jeśli ktoś nie liczy od razu na potężne wyniki sprzedażowe, chyba może sobie pozwolić na „lekką” oszczędność pod tym względem.

    Odpisz
  11. Potwierdzam, nie warto oszczędzać na hostingu, szczególnie w przypadku sklepów internetowych. Jeśli ktoś szuka oszczędności w internecie to już lepiej kupić domenę u tańszego rejestratora- tutaj nie liczy się jakość.

    Odpisz
    • Dokładnie, oszczędzać można na domenie, nie na serwerze. Stabilność to podstawa

      Odpisz
  12. Ja tylko z racji zawodu dodam jeszcze, że szybkość ładowania strony jest jednym z czynników rankingowych dla Google, dlatego warto zainwestować w szybkość. Wybieranie tanich hostingów bardzo często jest obarczone dużym ryzykiem, ponieważ na naszym IP mogą też pojawić się jakieś spamowe strony

    Odpisz
  13. Jak tani hosting lub serwer vps to polecam funkcjonującą w tej branży od wielu lat firmę o nazwie CAL. Jeśli chodzi o VPS to chyba jedna z ciekawszych obecnie ofert na rynku.

    Odpisz
  14. Najważniejsze to dopasować coś odpowiedniego do swoich potrzeb bo nie widze potrzeby przepłacania jesli jakaś część zasobów nie będzie użytkowana. Artykuł na bank sponsorowany bo inaczej powinny pojawić się chociaż 2 różne firmy… Inni też mają podobne oferty ja np korzystam z vps od TikTalik i sobie chwalę. Przyciągnęli mnie już dość dawno głównie przez 2 rzeczy godzinowe rozliczanie i możliwość dostosowania rozmiaru do potrzeb. A teraz nie zamienie ich na żadną inną firme

    Odpisz
  15. Tak się składa, że szukam czegoś na mój pierwszy sklep internetowy i kupiłem ich vps na test. Nie znam się za bardzo na hostingu, ale informatyk robiący sklep jest pod dużym wrażeniem. Na razie wspólnie badamy, bynajmniej sama oferta brzmi przekonująco.

    Odpisz
  16. Brzmi to jak artykuł sponsorowany, choć z ciekawości zajrzałem do prezentowanej oferty. Pozostanę jednak dalej wierny mojemu wieloletniemu hostowi ;)

    Odpisz
  17. Potwierdzam, firma warta każdej złotówki!

    Odpisz
  18. Oooooo i wzmianka o moim netdc.pl- skoro tak, warto dorzycić swoje 3 grosze.

    Z firmą jestem dokładnie 14mc i powiem krótko: imho są po prostu najlepsi. Ich VPS (a miałem ich już z 5-6) pod względem wydajności i czasu wczytywania witryny pozostawia konkurencję daleko w tyle. Co się tyczy supportu to pochwała przedewszystkim dla mojego opiekuna p. Tomasza za ogrom wiedzy i rzeczywiste rzetelne wsparcie.

    Jednakże źdbło wikciu się im należy- po 6mc bezproblemowej pracy zaliczyliśmy awarię (jak się okazał drobą, trwającą 10-15min)- od tamtej pory dalej bezproblemowo i bez przerw :-)

    Odpisz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Uwaga: zasady rozsądnego komentowania.
1. Daruj sobie komentarze typu "Dobry wpis", "Gratulacje! link.pl" itp.
2. Komentuj tak, jakbyś chciał, aby u Ciebie komentowano.
3. Podawaj w formularzu Twój prawdziwy adres e-mail (jest bezpieczny!)
4. Link do Twojej strony WWW (w podpisie) pokaże się dopiero wtedy, gdy napiszesz 5-ty komentarz na ebiznesy.pl. Pamiętaj jednak, aby zawsze podawać ten sam adres mailowy (komentarze zliczane są właśnie po mailu).

Rozmowa przez telefon
„Oddzwonię / odpiszę do Pana” – magicznie działająca technika

Obsługa Klienta a sprzedaż - czy są to dwa odrębne zaga […]

Zamknij